לבחור בטוב

בדרך כלל קניות איתי הן בליץ: נכנסים, מאתרים, מתלבטים שתי דקות גג, יוצאים. אבל התנור הזה ניצח אותי.

תוכן עניינים


אשה אחת, לא חשוב שמות רק נגיד שהכינוי שלה הוא "חמותי", הציעה לקנות לנו תנור לבחירתנו. בדרך כלל קניות איתי הן בליץ: נכנסים, מאתרים, מתלבטים שתי דקות גג, יוצאים. אבל התנור הזה ניצח אותי.
מכירים את "פרדוקס הבחירה"? ככל שיש לכם יותר אפשרויות – הבחירה ביניהן הופכת קשה יותר. את לא "בוחרת תנור" אלא את "לא-בוחרת את כל יתר התנורים בעולם".


עשרות תנורים פוטנציאליים, שההבדלים ביניהם לא אומרים לי כלום. לכי תדעי אם תנור שעולה חצי מהתקרה שהגדרנו הוא אמין מספיק ולכי תגדירי אמינות למוצר שהמפרט שלו נראה לך זהה למפרטים של כל התנורים האחרים.

דרך טובה לבדוק אמינות היא להבין מי היצרן. יש כמה שמות מוכרים, כמה שמות פחות מוכרים וכמה שמות שאת לא מצליחה להחליט אם זאת את שלא מכירה אותם או שאכן מדובר בחברה שמייצרת דגם אחד של מוצר אחד שכל תכליתו הוא למנוע ממך לבחור. מצד שני – אם זה המצב – אז מה? הם מייצרים תנור? יש עליו אחריות? המחיר טוב? אז למה לא לקנות?

למה? כי אני לא יודעת כלום. כי לכי תבחרי בין עשרות אופציות שנראות לך בדיוק אותו דבר. מעולם לא הייתי צריכה לבחור תנור. בכל דירה בה גרתי היה תנור שהגיע עם אחת השותפות או שירשנו מהדיירים הקודמים. ואתם יודעים מה? כל התנורים האלו היו אותו דבר. בסוף בחרתי תנור אקראי ועדכנתי את חמותי. "לא טוב" היא פסקה, ובחרה ממש בקלות תנור אחר.

פורסם ב"קצרים" במוסף מוצ"ש של מקור ראשון ב-28.9.2019

צילום: הדס פרוש פלאש 90

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

להרשמה לעדכונים

אני מקפידה לשלוח בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל.
כלומר: קצר ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג
גם למטפלים הנפשיים שלנו יש נפש. לפעמים גם הנפש הזאת צריכה שיראו אותה. יש מקרים שחייבים לשבור את הקיר הרביעי של חדר הטיפולים.
כל סורגת מכירה את הרגע המבעית הזה: את מסתכלת על הסריגה שלך בשמחה ובהערצה, מלטפת אותה ומצפה לראות את היצירה היפה שלך גדלה – ומגלה למרבה הזוועה פגם.
בניגוד לוויסקי, הערק האהוב שלי סובל מיחסי ציבור טובים פחות. זה לא אומר שאני צריכה ללכלך על המנצח אלא ללמוד לדבר עוד שפה.