למה צריך עמוד תודה באתר

עמוד תודה הוא עמוד אליו עוברים אליו אחרי ביצוע פעולה באתר, למשל הרשמה לניוזלטר, השארת פרטים או ביצוע רכישה. אלו שלוש הסיבות הכי טובות ליצור עמוד תודה באתר שלכם

תוכן עניינים

כשאנחנו בונים אתר, יש רשימה סגורה של עמודים שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים, בראשם עמוד בית, עמוד אודות, עמודי מוצרים ועוד.

מכירים את זה שאתם ממלאים טופס באתר ואז עוברים לעמוד אחר שבו מודים לכם שביצעתם את הפעולה? שנרשמתם לניוזלטר, שקניתם באתר, שהשארתם פרטים בעמוד ההטבה?

העמוד הזה נקרא עמוד תודה, והוא אחד העמודים החשובים באתר שלכם שאתם לא יודעים שאתם צריכים.

איך להעביר לעמוד תודה?

אחרי מילוי טופס מגיעה לחיצה על כפתור. הכפתור מבצע כמה פעולות: הוא יכול להיות טריגר למייל אוטומטי שמגיע לממלא הטופס, הוא יכול להיות טריגר למייל שמגיע אליכם. עוד פעולה שאפשר שהכפתור יעשה, הוא הפניה, או הפניית URL (נקרא באנגלית URL redirect).

אם יש לכם אתר שבנוי בוורדפרס+אלמנטור, כך תבצעו הפנייה מטופס לעמוד התודה:

  1. בחרו את הווידג'ט של הטופס
  2. בפעולות אחרי שליחה בחרו בהפניית URL
  3. תגללו קצת למטה ללשונית הפניית URL
  4. הכניסו את הקישור לדף התודה הרצוי
  5. אל תשכחו לשמור באמצעות לחיצה על כפתור "פרסם"
הפניית URL אלמנטור
ב-2 אל תשכחו להכניס את הקישור לעמוד התודה

הרגעת הלקוח

אנשים מצפים לעבור לעמוד אחר אחרי ביצוע פעולה. זה מרגיע אצלם משהו: אם עברנו עמוד, כנראה שהפעולה הצליחה. לעבור לעמוד תודה באתר זה פשוט מרגיע.

הצעה שיווקית נוספת

בעמוד התודה, אם כבר הליד חם, אפשר להציע הצעה נוספת:
זאת יכולה להיות הצעה ממשית כמו מוצרים קשורים;
זה יכול להיות פוטנציאל למוצר, כמו קופון הנחה לרכישה הבאה
זה יכול להיות מוצר חינמי כמו תיאום שיחה

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

עמוד תודה מאפשר מעקב אחרי המרות בגוגל אנליטיקס

בגוגל אנליטיקס אפשר להגדיר המרות. אני מקווה לכתוב על זה בקרוב ולהוציא סרטון שמסביר. גדרת המרה משמעה שגוגל אנליטיקס יספור בשבילכם כמה פעמים בוצעה פעולה שאתם רציתם שתבוצע (בדרך כלל רכישה או הרשמה לניוזלטר). למשל, כמה פעמים הגיעו לדף תודה. מזה אפשר להוציא כמה פעולות כאלו בוצעו באתר שלכם.

דף תודה יחודי לכל פעולה

בגוגל אנליטיקס, כשמגדירים המרה, אפשר ליצור דפי תודה שונים עבור פעולות שונות שבוצעו באתר – דף תודה אחד עבור רכישת מוצר אחד, דף תודה אחר עבור רכישת מוצר אחר וכו'.

היתרונות: בדף תודה שמותאם אישית למוצר אפשר להציע הצעות מותאמות אישית יותר. למשל לשלוח את העמוד הספציפי ממנו הגעתם – לחברים נוספים שלכם;
אפשר גם להציע הצעות מותאמות כמו מוצרים קשורים, או קריאת עמודים נוספים, או הצעה שיווקית מותאמת אישית להמרה שבוצעה כרגע.

החסרונות: זה יותר עבודה.

דף תודה אחד, כמה משפכים

אפשר גם להגדיר אפשר להגדיר דפי תודה שונים למוצרים ולעמודים שונים כדי למדוד המרות שונות, או

היתרונות: הרבה יותר פשוט לביצוע, וכשעושים דברים באופן פשוט – חוסכים טעויות פוטנציאליות. אל תמעיטו לעולם בערכה של עבודה פשוטה וטובה

החסרונות: את המשפכים האלו צריך להגדיר ידנית אחד-אחד

דף תודה
צילום: שרה סגל-כץ, מגזין גלויה

הורדת bounce rate

באונס רייט הוא פרמטר בגוגל אנליטיקס של יציאה מהאתר דרך העמוד שנכנסת דרכו. הפרמטר הזה היה פופולרי מאוד בגרסאות מוקדמות של גוגל אנליטיקס (יוניבסל אנליטיקס), עד שבגוגל אנליטיקס 4, הגרסה העדכנית ביותר, הוא הוחלף בפרמטר Engaged Session Per User. המשמעות היא סשן שלוקח יותר מ-10 שניות. מילוי טופס (מהסוג שאחריו אמורים לעבור לעמוד תודה) הוא בוודאות אנגייג'מנט.

בשולי הדברים: גוגל אנליטיקס 4 היא עדיין לא גירסה מוצלחת מאוד של אנליטיקס, ומקדמי אתרים מעדיפים לחבר ליוניברסל אנליטיקס. ככה או ככה, הורדת באונס רייט הוא עדיין פרמטר קריטי.

מייל תודה על ההרשמה

טיפ: זה כבר לא דף תודה, אבל אחרי שמישהו ביצע פעולה באתר שלכם ומגיע לעמוד תודה, כדאי גם שיחכה לו בתיבה מייל "ברוכים הבאים" אוטומטי. אם אתם עובדים עם מיילצ'ימפ, תוכנת הניוזלטרים הפופולרית בעולם, אפשר להגדיר בגרסה החינמית שלה מייל ברוכים הבאים. ככה עושים את זה. אל תיבהלו מהאורך של המאמר, הרוב זה משפט באנגלית ואז תמונה שממחישה מה עושים.

אמ;לק

למה צריך דף תודה באתר?

עמוד תודה מרגיע את הלקוח; הוא מאפשר הצעה שיווקית נוספת; והוא מאפשר מעקב אחרי המרות בגוגל אנליטיקס והורדת bounce rate.

מה עוד יש במאמר?

הסברים והרחבות וגם מדריך איך להפנות לעמוד תודה באלמנטור וטיפ לעוד משהו שכדאי לעשות במקביל להעברת לקוח לדף תודה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

להרשמה לעדכונים

אני מקפידה לשלוח בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל.
כלומר: קצר ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג