איך לכתוב מאמר מעולה עם AI?

איך כתבתי מאמר שלם עם AI שדורג גבוה והביא טראפיק, לידים והמרות. איך אתם יכולים גם לכתוב תוכן AI שידורג גבוה, ומאילו טעויות להימנע.
תוכן עניינים

עד לא מזמן אם היו שואלים אותי מה דעתי על תוכן שנכתב כולו עם AI – הייתי אומרת שאפשר לכתוב תוכן עם AI – אבל בצ'אנקים קטנים. אבל התעשייה עברה להסתמך על AI בין אם באופן בלעדי או כדרך להגדיל תפוקות של כותבי תוכן. ובצדק. זה חוסך המון זמן וכסף.

יצא לי לעבו עם ארגונים גדולים שנעזרו המון ב-AI כדי לכתוב את התוכן, ויום אחד ישבתי בעצמי על קלוד ותוך שעתיים הוצאתי מאמר מעולה ויחודי של 1,500+ מילה שדורג מהר במקומות בגוגל.

הטיפים פה רלוונטיים בין אם אתם כותבים הכל עם בוט בלחיצת כפתור או נוהגים על AI ומתעסקים בצ'אנקים קטנים.

תקציר התהליך שלי לכתיבת מאמר יחודי עם AI

אני משתמשת בקלוד למאמרים. הגרסה החינמית טובה. אם יש לכם בתשלום לכלי אחר כדאי לנסות, אבל מהכלים שניסיתי – קלוד נתן את התחושה הכי טובה.

התהליך שלי היה:

  1. חיפשתי את ביטוי המפתח שרציתי שהמאמר יעלה עליו
  2. הדבקתי תוצאות לגוגל דוקס: לקחתי את ה-5 תוצאות הראשונות בגוגל הדבקתי לגוגל דוקס אחד (בדיעבד הייתי יכולה להשתמש רק ב-3 תוצאות ולא 5).
  3. ביקשתי אאוטליין: על בסיס המאמרים האלו ביקשתי מקלוד שיעשה אאוטליין.
  4. הכרתי לו את הלקוח: אח"כ שלחתי לו בריף על הלקוח ושני מדריכים מהכלי של הלקוח שקשורים לנושא המאמר, ואז ביקשתי שיכתוב איפה אפשר להכניס את הערך המוסף של הלקוח ואת הפתרון שלי לתוך המאמר.
  5. הגדרתי את הטון אוף ווייס: בצ'אט אחר שלחתי מאמר-שניים מהאתר, שנכתבו על ידי בת אדם ועברו את העין שלי ואת ההערות של הלקוחה. וביקשתי שיגדיר מה הטון-אוף-וייס. את הטון אוף וייס הזה הדבקתי חזרה בצ'אט המקורי של ה"תכתוב לי מאמר".
  6. ביקשתי שיכתוב לי מאמר, שיהיה לא שיווקי.

מכאן הוא יצר מאמר טוב. אם אתם בקטע של 80-20, זה סגר פינה עם ה-80%. אבל לא רציתי מאמר "סבבה" או "סוגר פינה", רציתי מאמר שאשכרה יהיה טוב לקרוא. אז כן הייתי צריכה כמה התאמות: "פה אני רוצה ככה", "כאן תתייחס לזה", "תכניס לינקים ל-", "תקצר פה".

זה לקח שעתיים ולא קליק אחד. אבל זה היה כל כך הרבה יותר מהיר מאם הייתי כותבת את זה ידנית כולל המחקר והעיבודים והרבה יותר זול מאשר להעביר לעריכה של כותב תוכן.

אז איך כותבים תוכן AI טוב שיעזור לקוראים, יעלה בתוצאות החיפוש ויביא טראפיק, לידים והמרות?

להורדת המדריך המלא: איך לגרום לאתר שלכם להופיע בתשובות של צ'אט GPT, קלוד, ג'מיני ועוד. מדריך פרקטי עם צ'קליסט מפורט, טיפים טכניים.

איך יוצרים תוכן AI שיעלה בחיפושים?

"תוכן AI שידורג בגוגל וב-LLMים" הוא פשוט תוכן טוב, שנוצר עם AI. "תוכן טוב" הוא תוכן שמחדש ועונה לגולש על השאלה שאת התשובה אליה הוא חיפש.

אלו כמה מכשולים ונקודות שצריך לשים לב אליהם כשאתם כותבים תוכן עם AI ורוצים ליצור תוכן איכותי שיגיע גבוה בגוגל:

1. תכתבו פרומפטים מפורטים (לא "תכתוב לי מאמר")

אף פעם אל תגידו לו "תכתוב לי מאמר על—" וזהו. תמיד תנו לו יותר מילים. דברים שכדאי לתת לו:

  • תדביקו לו טקסט של מאמר-שניים-שלושה שאהבתם, שידע מה המבנה ומה להגיד ומה הסיפור.
  • תנו לו מידע עליכם. על המוצר, השירות, השפה, הקהל.
  • תנו לו אאוטליין. הוא יכול לכתוב את האאוטליין בעצמו, אבל אתם צריכים לאשר אותם קודם. ויכול להיות שתרצו להווסיף, למשל, סקשן של FAQs לתוך האאוטליין.
  • בתוך האאוטליין, כדאי לכתוב מה יהיה בכל סקשן. נושאים להתייחס אליהם, פתרון שאפשר להציע, אנקדוטה שיש לכם. כל דבר שיהפוך את הטקסט ליותר יחודי ומותאם אליכם ופחות גנרי.
  • תגדירו לו לו ערך מוסף שהוא יחודי לכם: דוגמאות, אנקדוטות מהנסיון, נתונים, איך הכלי שלכם יכול לסייע.

2. תוסיפו ערך מוסף יחודי שרק לכם יש

כשאתם כותבים משהו – יש לכם זוית יחודית. בין אם זה הדאטה מהכלי שלכם, הנסיון האישי שלכם, או פתרון שהוא מציע או השירות שלכם. כשאתם אומרים ל-AI ליצור לכם מאמר, תתנו לו גם את המידע היחודי שלכם. כמה רעיונות שיצא לי ליישם:

  • אם יש לכם שירות: כשאני כותבת מדריכים, אני משתמשת בדוגמאות ונתונים מהנסיון שלי, באנקדוטות שלי ובדוגמאות מפרויקטים שעשיתי. ובסוף – איך השירות שלי משתלב במה שכתבתי כרגע.
  • אם יש לכם מוצר: איך המוצר שלכם משתלב בפתרון הבעיה שאתם כותבים עליה? למשל: לקוחה שיש לה אפליקציית ארגון מתכונים. במאמר שכתבתי לה עם קלוד על מה לעשות עם ספרי בישול ישנים – הכנסתי גם תמונה יחודית שצילמתי וגם טיפים לאיך אפשר להשתמש באפליקציה שלה כדי לשמור תמונות מתוך ספרי הבישול הישנים – מתכונים יחודיים, צילומים של כתב יד.

3. הימנעו מתוכן ספאמי

מה זה תוכן לא ספאמי?

תוכן לא-ספאמי הוא תוכן שיש בו מידע שעוזר לגולש לענות על השאלה שלו. תוכן שמוסיף לו מידע חדש. תוכן שמגיע מאתר סמכותי (כלומר שעוסק בנושא הזה) ומכותב שיודע על מה הוא מדבר. יש המון דרכים ליצור תוכן איכותי.

הנחת העבודה שלי היא שלרוב האנשים יש מספיק קומון סנס בשביל לדעת אם התוכן שהם כרגע כתבו – עוזר לאנשים; או מבלבל להם בשכל.

מה זה תוכן ספאמי?

לגוגל יש מסמך שבו הם מגדירים מה זה תוכן ספאמי. זה תוכן שאין בו הגיון אבל מכיל מילות מפתח; טקסט שתורגם אוטומטית בלי שעין אנושית עברה על התרגום; טקסט שמנוסח רע וניסוחים שחוזרים על עצמם בפרפראזות; טקסט שמקבץ מידע מהאינטרנט בלי להוסיף ערך. מדי פעם הם גם מוציאים עדכונים שסוגרים פינות עם מידע, למשל עדכון "תוכן מועיל".

4. הציגו נסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות

תציגו מומחיות ונסיון. זה טוב גם בשביל הערך המוסף לקוראים וגם בשביל המנועים. בתוכן שאתם כותבים, תכניסו כמה מילים אישיות בגוף ראשון, כמו "לדעתי", "מנסיוני", או סיפורים אישיים כמו שאני כתבתי על חמותי.

אם נהגתם לעשות את זה עד עכשיו, יופי. אם לא – שווה להתחיל. מצד שני אל תילחצו יותר מדי. זה לא שלכותבי תוכן יש נסיון ברוב מה שהם כותבים עליו. בשפה מקצועית זה נקרא E-E-A-T. מוזמנים לקרוא את המאמר שלי על מה זה E-E-A-T ואיך לשפר אותו.

5. תבדקו עובדות

כלי AI הם "עוזר יצירתי", לא עוזר מחקר. הם נועדו להיות יצירתיים, לא מדוייקים. לכן תבדקו את העובדות שהם נותנים לכם. אתם יכולים לבקש מהם מראש לכלול בטקסט סטטיסטיקות ונתונים שאתם הכנסתם, הם יכולים לכלול גם קישורים – אבל כל נתון שבא מהכלי — תבדקו. אם הם נותנים לכם נתון בלי קישור – תוודאו אותם. אם הם נותנים לכם נתון עם קישור – כנסו לקישור ותוודאו שהוא אכן אומר את מה שאתם רוצים שהוא יגיד.

כשחמותי שיחקה עם כלי AI וביקשה שיכתוב לה מאמר אקדמי, הכלי הכניס ציטוטים והפניות למאמרים אחרים. כשחמותי בדקה, היא גילתה שהחוקרים קיימים, המאמרים והציטוטים הם אכן בתחומי המחקר של החוקרים האלו — אבל שגם המאמרים וגם הציטוטים מומצאים לגמרי.

6. בחרו את כלי ה-AI הנכון

כשאני עובדת באנגלית, אני עובדת עם קלוד. הממשק שלו ליצירת מאמרים פשוט טוב. אני מעתיקה אליו כמה טקסטים, וכותבת לו בריף מסודר, ויש תהליך שלם. אני בחיים לא נותנת לו לרוץ לבד לגמרי. שילמתי עליו עד שנפח העבודה לכתיבת מאמרים ירד וחזרתי לתכנית חינמית.

יש כלים שמייצרים לכם מאמר שלם כולל לינקים לוידאואים וקישורים חיצוניים – בלחיצת כפתור. הם סבירים, פשוט אח"כ צריך לא מעט עבודה בשביל להפוך אותם ליחודיים ולטובים ולגרום להם להיות מדורגים.

צ'אט GPT הוא כלי בסדר גמור. אני משתמשת בו בעיקר בשביל חיפושי מידע וכתיבת קוד ו-regex, אבל יש המון כלי AI הרבה יותר טובים שנועדו מלכתחילה כדי ליצור תוכן.

7. יש דברים שעדיף לכתוב בעצמכם (בלי AI)

הגרסה המקורית של המאמר הזה נכתבה מראשיתה ועד סופה על ידִי. אף מילה אחת לא נכתבה על ידי AI. אני יודעת לספר את ההיסטוריה באופן שאני לא סומכת על כלי בינה מלאכותית שיוכל. יש פה המון דברים שאני כותבת בגוף ראשון מהחווייה והנסיון שלי (מישהו אמר E-E-A-T?).

בינה מלאכותית תהיה מצוינת במאמרי הדרכה והסבר (איך לעשות, מה מתאים, מה זה וכו'), אבל מאמרים שיש לך ידע מקצועי יחודי, נסיון, אנקדוטות, חוויות – עדיף לפחות חלק מהם לעשות ידנית.

לגרסה הסופית ביקשתי את עזרת קלוד באיפה להכניס כל מני דברים, ובלארגן קצת את המבנה ואת הכותרות. ביקשתי שלא ישנה את הניסוחים שלי.

8. תמיד תקראו את התוכן לפני העלאה

אני לא יכולה להדגיש את זה מספיק: תמיד תקראו מה הכלי כותב.

  • הוא יכול לחרטט.
  • הוא יכול להדביק לינקים לסרטונים שנראים זולים ומפוקפקים ובכך להוזיל את החווייה של הגלישה אצלכם.
  • הוא יכול לתת קישורים שבורים
  • הוא יכול לתת לינקים למתחרים שלכם ולספר שהם פותרים את הבעיה באופן שישמע כאילו אתם מרימים להם יותר מדי כי הם יותר טובים מכם. ככלל אצבע, יש מתחרים שמותר לדבר עליהם ולהגיד שהם פותרים, אבל אתם תמיד רוצים להציג את עצמכם בתור הפתרון הטוב ביותר. ולא בטוח שאתם רוצים ללנקק אליהם.

9. אחרי העלאה: בדקו פרטים טכניים

זה אמנם לא רלוונטי רק לתוכן AI, אלא בכללי. אבל אם כבר אתם פה, כדאי שתשימו לב גם לדברים הבאים:

  • תוודאו שהקישורים שה-AI שם – לא שבורים.
  • תוודאו שהפוסט משוייך לכותב הנכון.
  • אם יש FAQs – שימו אותם בתוך הווידג'ט של ה-FAQ, שמגיע עם סכמה רלוונטית. זה טוב לגוגל וממש טוב למנועי AI.
  • תכניסו קישורים פנימיים. לא בטוחים איזה קישורים לבחור? בוורדפרס Link Whisper הוא תוסף נחמד מאוד שעוזר בזה. החינמי שלו טוב דיו.

עוד דברים שאפשר לעשות עם AI בתוכן

עוד כמה דברים שאפשר לעשות עם AI שיעזרו לתוכן באתר שלכם:

  • רעיונות לתוכן. הוא לא יתן לכם נפחי חיפוש אמינים, אבל יהיו לו כמה רעיונות ששווה לקחת ולבדוק אותם בכלי SEO.
  • הצעת כותרות למאמרים: אני שונאת לכתוב כותרות למאמרים ותמיד שמחה שלוקחים את זה ממני. הפקודה שלי היא write a short seo-friendly title.
  • כתיבת מבנה למאמר (אאוטליין): אפשר לבקש מהכלי לתת אאוטליין שלם למאמר, ואפשר גם לבקש ממנו לתת כותרות משנה (H3 ומטה). למשל את רשימת הדברים שאפשר לעשות עם AI – תיאורטית יכולתי לבקש מכלי AI לתת לי, גם אם את פסקאות הפירוט אני כותבת בעצמי.
  • כתיבת תקציר, מטא טייטל ומטא דסקריפשן: כנ"ל. אלוהים אני שונאת לכתוב מטא דשקריפשנים, וגם בתקצירים אני חצי כוח. רק קחו בחשבון שהוא לא משהו בספירת תוים.
  • קיצור פסקאות ארוכות או "הפשטה" שלהן: בהרבה מקרים כלי AI יחזירו לכם פסקאות ארוכות ומסורבלות. אני משתמשת מלא בפקודות כמו shorten, simplify language, remove redundancies. (תקצר, תפשט את השפה, תסיר כפילויות)
  • עזרו לכם לכתוב את ההתחלה או המסקנה, בזמן שאתם כותבים את הגוף. להתניע מאמרים זה קשה ולסכם אותם כנ"ל. הכלים האלה יכולים להציע פסקאות פתיחה לא רעות.
  • לכתוב FAQ ואמלקים למאמרים.

לסיכום: איך ליצור תוכן AI שידורג בגוגל

עשה:

  1. אל תהססו להשתמש בכלי AI ליצירת תוכן. זה לא נוגד את ההנחיות של גוגל.
  2. תקראו את התוכן ותשתמשו בשיקול הדעת האנושי שלכם: התוכן הזה היה מספק אתכם? זה עונה לכם על השאלות?
  3. תנו מידע חדש: זה הרוטב הסודי שיכניס אתכם לתוצאות החיפוש
  4. תבדקו עובדות: זה עוזר יצירתי, לא כלי עובדתי
  5. תוסיפו חווייה: נסיון, מומחיות, סמכותיות, אמינות, מילים בגוף ראשון.
  6. השתמשו בשיקול הדעת האנושי. יש דברים שעדיף לכתוב בעצמכם.
  7. תשתמשו ביצירתיות של הבינה המלאכותית לרעיונות ולפרטים קטנים

אל תעשה:

  1. אל תכתבו תוכן "פלאפי" שאינו עונה על שאלה או צורך ואל תכניסו מילים לחינם
  2. אל תעלו תוכן AI בלי לקרוא אותו קודם. מצב טוב שתצטרכו לשנות את הניסוח או לתקן דברים.
  3. אל תעלו תוכן בינה מלאכותית בלי בדיקת עובדות

אמ;לק:

מה חייבים לתת לכלי AI כדי שהוא ייצר תוכן טוב?

לפחות שלושה דברים: (1) דוגמאות של מאמרים שאהבתם כדי שהוא יבין את הסגנון והמבנה; (2) אאוטליין מפורט עם הנושאים שצריך לכסות בכל סקשן; (3) מידע יחודי שלכם: אנקדוטות, דוגמאות מהנסיון, נתונים מהכלי שלכם. ככל שתתנו יותר מידע מותאם אישית, התוכן יהיה פחות גנרי ויותר שלכם.

כמה זמן לוקח ליצור מאמר עם AI?

אם אתם רק מקליקים "תכתוב לי מאמר" – זה לוקח דקה אבל התוצאה תהיה גנרית ולא טובה. תהליך מסודר שכולל מחקר, בריף מפורט, אאוטליין, ועריכה יכול לקחת שעתיים – אבל עדיין הרבה יותר מהיר מכתיבה ידנית כולל המחקר.

איך הופכים תוכן AI לתוכן שמדורג בגוגל וב-LLMים?

שלושה דברים עיקריים: (1) תכתבו משהו טוב שגם אתם הייתם רוצים לקרוא ומסביר איך פותרים את הבעיה. (2) תוסיפו ערך מוסף יחודי: נסיון, איך המוצר/שירות שלכם פותר את הבעיה, דוגמאות אמיתיות; (3) תקראו הכל לפני העלאה ותבדקו עובדות – הכלי יכול להמציא נתונים או לקשר למתחרים שלכם.

לניוזלטרים קצרים ולעניין

על שיווק, SEO ו-AI.

אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שהייתי רוצה לקבל.
כלומר: מעט ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

ואפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג