איך בלוג עצמאי יכול לעקוף את מאקו בתוצאות החיפוש?

גם אם האתר שלכם הוא קטן, ואפילו אם יש לכם בלוג נישתי, עם עבודה נכונה אתם יכולים להתחרות בתוצאות החיפוש עם אתרים ענקיים ולהשיג טראפיק מגוגל.

תוכן עניינים

הסיפור הזה מתחיל בקיש פלפלים. בערב שבו יצאנו חיוביים בפנדמיה, האיש שלי ואני קיבלנו משלוח ענק של גבינות מחמותי וחמי, כפרה עליהם. בבית כבר היו לנו מלא פלפלים שהתחילו להתעייף. אני, שנדבקתי כמעט שבוע קודם, כבר הייתי בדרך החוצה והרגשתי הרבה יותר טוב מעידן.

כוח העל הבעלבוסטי שלי הוא להכין אוכל שאריות מצויין, ופה זה היה קל ומזמין מדי: מלא גבינות מעולות, מלא פלפלים – ואפילו כמעט ליטר חלב במקפיא שיכול להפוך לבשמל.

אז חיפשתי מתכון לקיש פלפלים. תוצאות החיפוש כללו אתר מתכונים גדול, מאקו (האתר הכי גדול בישראל), מתכונים בעשר דקות, וואלה אוכל – ואחריהם הבלוג עיניים גדולות. התוצאות הבאות, אגב, היו שלושה סרטוני יוטיוב ואז הבלוג עוגיו.נט.

תוצאות חיפוש מתכון קיש

מה תוצאות החיפוש האלו מלמדות אותנו?

התוצאות האלו יכולות ללמד אותנו כמה דברים:

  1. בביטויים תחרותיים, קשה להתחרות באתרים גדולים
  2. אבל אפשר להתחרות בהם
  3. אפשר להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש גם דרך סרטונים ביוטיוב

מה יש לאתרים גדולים שלכם אין

אתרים גדולים הם לא האוייב, אבל בהחלט יש להם משאבים שאין לכם:

יש להם כמות תוכן שאי אפשר להתחרות בה. כל יום הם מעלים יותר תוכן לאתר שלהם משיש בכל האתרים שלי ביחד (ואם לא כל יום – כל 3 ימים).

יש להם מחלקת קידום אתרים. במידרג למשל יש אנשי SEO שכותבים מאמרים שנועדו להיות מצויינים (והם אכן כאלה) כדי לקדם את האתר ואת נותני השירותים שבו – בכמה שיותר ביטויים.

יש להם ותק.

יש להם טראפיק.

מה אתם כן יכולים לעשות כדי להתחרות בהם?

זאת עדיין לא סיבה לתלות את המפתחות לאתר שלכם. העובדה היא שלמרות שיש אתרים גדולים וחזקים שפועלים בכל תחום – עדיין יש בלוגים בעולם והם עדיין מקבלים מלא טראפיק מגוגל.

בתור בלוגרים ובעלי אתרים, אלו דברים שאתם יכולים לעשות כדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש ולהתחרות באתרים הגדולים והחזקים:

תקפצו לתוצאות באמצעות יוטיוב

לא לכולם יש ערוץ יוטיוב ולא לכולם מתאים שיהיה ערוץ יוטיוב. אבל אם כבר יש לכם ערוץ ולא מגיע אליו מספיק טראפיק מגוגל, זמן טוב להתחיל לקדם את ערוץ היוטיוב.

למקד את האתר שלכם בנושא מסויים

אתם לא תצליחו להתחרות באתרי החדשות הגדולים בכל החזיתות, אבל אם תבחרו נישה אחת, אפילו מיקרו-נישה, ותתמקדו בה – יהיה לכם סיכוי גבוה יותר להתברג בתוצאות. הנישתיות שלכם היא היתרון התחרותי שלכם.

ההסבר לזה נקרא בשפה המקצועית Topical Authority: בעיני גוגל ככל שהאתר שלכם גדול, חזק וממוקד יותר בנושא מסויים – אתם יכולים להיות יותר אוטוריטה בו. למשל בלוג מתכונים שלם שעוסק רק במתכוני גבינת עיזים – יצליח להתחרות יותר טוב במתכוני גבינת עיזים שבאתרים אחרים גם אם הוא יותר קטן וחדש מהם.

או בלוג אופנה שלם שעוסק בשמלות עם כיסים יצליח להתברג גבוה יותר בחיפושים שקשורים לשמלות עם כיסים – מאשר אתרי אופנה שכותבים גם על בגדים אחרים.

לכן כדאי במידת האפשר למקד את האתר שלכם בנושא מסויים ולכתוב עליו כמה שיותר לפני שמתפזרים לתחומים אחרים.

דרך טובה לעשות את זה היא להיצמד לקטגוריות באתר שלכם. באתר שלי למשל יש לי שלוש קטגוריות שאני עובדת איתן בקביעות: SEO, אתרים ותוכן. כמעט כל המאמרים שלי שייכים לאחת או יותר מהשלוש האלה. זה עוזר לי להתמקד.

לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם

אתרים מאופטמים, כלומר שעושים בהם אופטימיזציה, הם הרבה יותר תחרותיים מאתרים שלא. יש המון דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקפיץ את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. אלו לא דברים שיקרו מהיום למחר, אבל כל דבר שתעשו היום יתגמל אתכם בעוד כמה שבועות או חודשים.

זאת רשימה של 18 דברים שאתם יכולים להתחיל לעשות היום (את חלקם אתם כנראה כבר עושים) כדי להגדיל את החשיפה שלכם בגוגל:

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

תמשיכו לכתוב

גוגל מתגמלים על תוכן ארוך ומקיף. לכן לא מספיק לכתוב מתכון. גוגל מתגמל על תוכן ארוך, ככה שכדאי שלמתכון יהיו הסברים והקדמה. אפשר לשים את המתכון בראש הפוסט, או בתחתית עם קישור עוגן ישירות אליו.

וגם, ככל שהאתר שלכם גדול יותר וממוקד יותר כך ה-Topical Authority שלכם עולה. להוסיף תכנים לאתר ולהגדיל אותו זאת דרך טובה מאוד להמשיך לעלות בתוצאות. זה יכול להעלות לא רק את המאמרים החדשים, אלא גם את הישנים.

להשתמש בסכמה

“סכמה” הוא שם להמון סוגי מידע שעוזרים למנוע החיפוש להבין איזה מן סוג עמוד זה. למשל האם זה מאמר, מוצר, אדם, ביקורת על מוצר או מתכון. זה נושא שלם ולא זה המקום להרחיב עליו, אבל אם יש לכם בלוג אוכל, בכל פוסט שלכם שיש בו מתכון – תעדכנו את זה ותראו ישועות בתוצאות החיפוש.

סכמה בוורדפרס

כשתמשתמשים בתוסף ה-SEO יוסט, ברירת המחדל היא סכמת “מאמר” . להוסיף סכמות אחרות זאת אפשרות שקיימת רק ביוסט פרימיום.

בתוסף ווקומרס, ברירת המחדל של המוצרים שם היא סכמת מוצר, אז אתם לא צריכים לדאוג מזה.

יש תוספים חינמיים שמאפשרים לכם להגדיר שהמאמר הזה שלכם הוא מתכון. אני עובדת לפעמים עם Schema – All In One Schema Rich Snippet

תוסף לסכמת מתכונים שלא עבדתי איתו אבל נראה לי ממש מעניין הוא WP Recipe Maker:

הוא עושה רושם של תוסף ייעודי למתכונים, שמארגן את כל המידע שמנוע החיפוש צריך ויעזור לכם לדרג את המתכונים שלכם יותר גבוה. אם מישהו ניסה אותו – אני אשמח שתכתבו לי פסקה-שתיים עליו (או אפילו מאמר שלם) ואני אכניס למאמר הזה ואתן לכם קרדיט וקישור לאתר.

סיכום

האתר הראשון שבניתי לעצמי באנגלית ופונה לשוק הגלובלי הוא אתר בתחום מאוד נישתי. מיקרו-נישה זה נקרא.

האתרים שנמצאים במקומות הראשונים בביטויים הכי מחופשים של האתר שלי הם אמזון, וולמארט, איביי, עליאקספרס ועוד אתר אמריקאי גדול שעוסק בתחום יחסית קרוב.

על פניו – פחד אלוהים. מי אני שאתחרה באתרים האלה. מצד שני – זה שהאתרים האלו הם המתחרים שלי – זה דווקא יתרון. אני לעולם לא אהיה גדולה, חזקה ומקודמת כמו האתרים האלה – אבל בנישה הקטנטנה והספציפית של האתר שלי – אני יכולה להיות האתר הכי טוב והכי מקודם.

אני לא צריכה שכל האינטרנט יגיע אלי, אני צריכה שמספיק אנשים שמתעניינים במה שיש לי להציע יגיעו ויקנו. זאת בדיוק המשמעות של מיקוד.

לקריאה נוספת

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד