מה חושבים בגוגל על תוכן AI
ככל שעובר הזמן, תפקיד ה-AI ביצירת תוכן הולך וגדל. כלי AI שונים יוצרים תוכן ברמות שונות של איכות וכלים כמו dell-e, מידג'רני והגרסה החינמית שלו Blue Willow יוצרים תמונות AI. הרבה יוצרי תוכן ואנשי SEO נאחזו בטענה שזה אסור לפי ההנחיות של גוגל או ישבו על הגדר. נכון לכתיבת שורות אלה, סוף 2025, כל התעשייה עברה להשתמש בAI ליצירת תוכן. הרכבת יצאה מהתחנה.
אמ;לק: דעתו של גוגל על האם תוכן אנושי או תוכן AI היא שלגוגל לא אכפת מי כתב את התוכן, כל עוד הוא טוב. הם אפילו הודיעו את זה בעצמם ב-8.2.23.
כן כן! בפברואר 2023 גוגל הוציאו הודעה שנפתחת במילים האלו:
"בגוגל, אנחנו מאמינים מזה זמן רב בכוח של AI לשנות את היכולת להביא מידע מועיל.
בפוסט הזה, נספר עוד על איך תוכן AI משתלב בגישה הותיקה שלנו להציג תוכן מועיל לאנשים בחיפוש.תגמול תוכן איכותי, לא משנה איך הוא נוצר"
הטקסט המלא נמצא פה.
אם התשובה הזאת מפתיעה אתכם, אתם לא לבד. ההודעה הזאת היא לא טריוויאלית, והרבה יוצרי תוכן ואנשי SEO היו משוכנעים שהם יתחילו לשחק עם גוגל חתול ועכבר ויצטרכו להסוות שהתוכן שלהם נכתב על ידי AI.
והאמת? זה משמח אותי מאוד. כלי AI מכנים את המוצר שלהם "עוזר יצירתי", creative assistant. הוא לא בא להחליף כותבי תוכן אנושיים, אלא לייעל את העבודה שלהם ולאפשר להם ליצור יותר תוכן בפחות זמן.
ההיסטוריה הקצרה של גוגל נגד הבינה המלאכותית
ב-8.2.23, היום שבו יצאה ההודעה של גוגל שאין להם בעיה עם תוכן שנכתב בעזרת בינה מלאכותית, זאת היתה תוצאה אפס (שנקראת גם featured snippet):

"ובעברית: גוגל לא רוצה את תוכן ה-AI הספאמי שלך. קרב עז ניטש בין אלגוריתם החיפוש של גוגל ואתרים שמשתמשים ב-AI כדי לחבוץ תוכן. גוגל הצהירו שתוכן שנכתב באמצעות AI מפר את הנחיות התוכן שלהם."
האג'נדה קצרת הימים שהיתה לגוגל נגד תוכן שנכתב בעזרת בינה מלאכותית כמובן לא מנעה מאנשים (כולל כותבת שורות אלה) להיעזר בכלים האלו כדי לכתוב תוכן.
למה השתמשתי ב-AI לכתיבת תוכן למרות שגוגל אמרו שהם נגד? בגלל קניית קישורים.
גוגל אומר כבר שנים אומר שקניית קישורים אסורה, ובכל זאת בהרבה מדריכי השגת קישורים יהיה להם מקום של כבוד כי קישורים קנויים עובדים. או כמו שאומרים ביידיש: האָט ער געזאָגט. אז הוא אמר.
בתקופה הקצרה הזאת, מלא כלים נוצרו כדי לבדוק האם אפשר לזהות שהתוכן נוצר באמצעות בינה מלאכותית. הם עשו את זה בהצלחה חלקית בלבד, כפי שניתן לראות מהסרטון הזה של WP Eagle, מאנשי הבלוגים וה-SEO האהובים עלי ביוטיוב.
למה גוגל שינו את דעתם?
מה ש(לדעתי) שבר את גוגל הוא שהם הבינו שהרכבת עזבה את התחנה. בקרב קהילות של בלוגרים ויוצרי תוכן אי אפשר היה להתעלם מכלי ה-AI לכתיבת תוכן שצצו במהלך 2021-2022 והתחילו למלא את התוצאות.
בעוד השימוש בכלי AI ליצירת תוכן מתעצם, בגוגל ראו את האמנות של DALL·E חורכת את האינטרנט ואיך כל מי שהתלהב מDALL·E עבר להעריץ את מידג'רני.
אבל מה שהיה הכי חמור מבחינתם הוא שכמה חודשים אחרי DALL·E המתחרים שלהם מצ'אט GPT התחילו להופיע בכל מקום ולנגוס להם בחיפושים.
כמה ימים לפני שגוגל שחררו את ההודעה המפורשת שלא אכפת להם מי כתב את התוכן, הם הודיעו שהם משיקים את ג'מיני, הצ'אט שלהם (אז הוא עוד נקרא בארד) שאמור להתחרות ב-GPT.
רכבת ה-AI עזבה את התחנה, וגוגל לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור.
להורדת המדריך המלא: איך לגרום לאתר שלכם להופיע בתשובות של צ'אט GPT, קלוד, ג'מיני ועוד. מדריך פרקטי עם צ'קליסט מפורט, טיפים טכניים.
איך יוצרים תוכן AI שידורג בגוגל?
תוכן AI שידורג בגוגל הוא פשוט תוכן טוב, שנוצר עם AI. מה זה "תוכן טוב" זאת כבר שאלה אחרת, ובגדול זה פשוט תוכן שמחדש ועונה לגולש על השאלה שאת התשובה אליה הוא חיפש בגוגל. אפשר לפרק את זה למלא דברים.
לגוגל לא אכפת להם מי כתב את התוכן, אדם או AI, כל עוד הוא עומד בהנחיות התוכן של גוגל. כן צריך שיהיה רכיב אנושי, וכדאי לעבור על התוכן. אבל זגם אם נעזרים ב-AI ל-95% מהתוכן – זה בסדר.
כן, ובלבד שהתוכן איכותי. ל"תוכן איכותי" יש כמה הגדרות שמופיעות במאמר, ואין שום סיבה שתוכן שנוצר בעזרת בינה מלאכותית לא יענה על הדרישות האלה.