איך להשיג קישורים חיצוניים לאתר? קישורים איכותיים בלבד!

אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים חיצוניים. איך להשיג קישורים חיצוניים, איפה הקישורים הכי זולים ברשת, איזה קישורים לא עוזרים לקידום אבל עוזרים לטראפיק ועוד.

תוכן עניינים

שני הפרמטרים הכי חשובים בקידום אתר הם תוכן וקישורים. ככל שהתחרות שלכם גדולה יותר – קישורים חשובים יותר. במאמר על אסטרטגיית קישורים כתבתי שאיכות עדיפה על כמות, ושהמטרה בהוצאת קישור היא גם טראפיק וגם “העברת כוח”, שבשפה מקצועית נקרא גם “ג’וס”.

כל הדרכים פה הן דרכים להשגת קישורים איכותיים שיעזרו לקידום האורגני של האתר שלכם. אם זה רק למטרות תנועה לאתר וזה לא יעזור לכם להתברג יותר גבוה בתוצאות החיפוש – אני אציין את זה מפורשות. עם זאת, כדאי לזכור שבסוף SEO נועד להביא מכירות, והגדלת התנועה נועדה לשרת את זה.

קישורים פנימיים

קל לשכוח שקישורים פנימיים הם גם קישורים. קישורים פנימיים הם דרך נפלאה לחזק אנקורים ולהשאיר אנשים יותר זמן באתר שלכם.

אמנם המאמר הזה מדבר על קישורים חיצוניים, אבל אתרים עם קישורים פנימיים בין מאמרים וממאמרים לעמודים – מתקדמים בדירוגים הרבה יותר מאתרים שלא עושים את זה. זה גם סוג הקישורים שהכי קל להשיג, כי זה באתר שלכם ואתם לא צריכים אף אחד בשביל זה.

קישור פנימי זה למשל לקשר ממאמר אחד למאמר אחר באתר, או ממאמר לעמוד, כמו המאמר הזה לעמוד קידום אתרים בגוגל.

קישורים פנימיים הם הקישורים הכי אנדר-רייטד בתולדות האתרים. מצד אחד חבל שכך, מצד שני להשתמש בהם נותן לכם יתרון תחרותי מדהים.

למשל כשאתם כותבים מאמרי SEO סבירים של 400 מילה ומוציאים קישור מטקסט עוגן לעמוד שאתם בתכל’ס רוצים לקדם, או כשאתם כותבים מאמרים איכותיים ופשוט רוצים להמשיך לתת לאנשים אינפורמציה מעולה.

איך להשיג: להתחיל לקשר בין מאמרים פנימיים בלי לבקש טובות מאף אחד. יש פיצ’ר של הצעת מאמרים קשורים בתוספים כמו יוסט פרימיום ו-link whisper. בלינק וויספר אני משתמשת בעצמי.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

קניית קישורים

קניית קישורים היא פרקטיקה שגוגל טוענים שהם לא משתגעים עליה – אבל אין להם דרך לעקוב אחריה והיא הדרך הפשוטה להשיג קישורים. יש מי שמספקים קישורים בתשלום מתוך אתרים שבבעלותם או שיש להם גישה אליהם.

אלו יכולים להיות אתרים קטנים שכל מטרתם הוצאת קישורים (אתרי תמיכה); אלו יכולים להיות אתרים חזקים ומקודמים בבעלות החברה, שיש להם כניסות וקישורים; ואלו יכולים להיות אתרים שגם אתם גולשים בהם בקביעות ומוכרים קישורים.

איך להשיג: לקניית קישורים מאתרי תמיכה חזקים במחיר הכי זול ברשת (16 ש”ח כולל התוכן), אני משתמשת ברייטבוט מבית סקיירוקט.
לקישורים איכותיים מאתרים חזקים דברו עם אופיר מלינק פאוור, ואל תשכחו להגיד שליאור שפירא שלחה אתכם.

כתיבת מאמר אורח

כתיבת מאמר אורח היא דרך להשיג קישור ולתת תמורתו תוכן מעולה ורלוונטי. היתרון הוא קישור מאתר שיכול להיות מצוין לכם. אני כותבת לא מעט מאמרי אורח עם קישורים לאתרים שאני הבעלים שלהם.

יתרון נוסף של מאמרי אורח תחת שמכם הוא חיזוק הסמכות שלכם ככותבים בעיני גוגל, במה שנקרא EAT (expertise, authority, trustworthiness: מומחיות, סמכותיות, אמינות).

החסרון הוא שלא כולם יכולים לייצר תוכן איכותי או מעוניינים לרכוש תוכן איכותי. זה מצריך עבודה עם כותבי תוכן טובים – או ישיבה לכתוב בעצמכם, דבר שלא פשוט לכולם מבחינת המיומנות או מבחינת הזמן.

חסרון נוסף הוא הקושי לאתר אתרים שמעוניינים במאמרי אורח או שיסכימו לכך. עם זאת, לא בטוח שיש לכם מה להפסיד אם תפנו לאתרים חזקים בנישה הרלוונטית ותציעו לכתוב להם מאמר.

אם אתם לא בונים על פירגון מהמתחרים שלכם, הנה טיפ לגרום לזה לקרות: לא פעם, יותר קל לקשר למאמרים באתרים שלא מתחרים בכם ישירות אלא עוסקים בתחום משלים. למשל אם אתם אתר שעוסק בכלכלת המשפחה ואתם כותבים מאמר על חסכון בחשבון חשמל, יהיה לכם קל יותר לקשר למאמר בנושא ישירות מהאתר של חברת החשמל או של חנות מוצרי אלקטרוניקה ולא מאתר כלכלת משפחה מתחרה.

איך להשיג: לפנות ולהציע. אחרי מספיק זמן בביצה המקצועית, מתחילים להכיר אנשים וליצור איתם קשרים. זה ווין-ווין, כי אתם מקבלים קישור והם מקבלים מאמר איכותי.
אני אוהבת להציע מאמרי אורח לאתרים בתחומים משלימים. למשל מאמרים על SEO באתרים שעוסקים בבניית אתרים, בעיצוב אתרים או בתחומי שיווק דיגיטלי אחרים, ואנחנו לא מתחרים אחד בשני.

החלפת קישורים

דרך יותר מסובכת כי היא מצריכה שלושה אתרים ולא רק שניים. למה שלושה? כי להחליף קישורים מאתר א’ לאתר ב’ ומאתר ב’ בחזרה לאתר א’ דומה להחלפת כבשה תמורת כבשה בקטאן. מבחינת העברת ג’וס לאתר, לא עשינו פה כלום. מה שכן השגנו זה טראפיק וקישור בין העמוד המקושר לטקסט העוגן שמקשר אליו, שזה לא רע, אבל אפשר לעשות את זה יותר אפקטיבי: אתר א’ מקשר לאתר ב’, אתר ב’ מקשר לאתר ג’, אתר ג’ מקשר לאתר א’.

לדוגמה: אני מקדמת אתר שעוסק בתוספי תזונה וגם אתר עם בלוג מתכונים. לקולגה שלי יש אתר שעוסק בכושר. אני מקשרת מאתר תוספי התזונה שלי לאתר הכושר של הקולגה. הקולגה מקשרת מאתר הכושר שלה לעמוד באתר של לקוח שלי שעוסק במתכונים. אתר המתכונים מפנה לעמוד תוספי התזונה שלי. כך בשרשרת כולם מקבלים ג’וס.

עוד דוגמה: אשת אוטומציות מקשרת לאתר של אשת SEO שמקשרת לאתר של בונת אתרים שמקשרת לאתר של אשת האוטומציות שלנו.

איך להשיג: אפשר לפנות למקדמי אתרים ולשאול אם הם רוצים להשתתף בהחלפה ולהגיד מה יש להם.
יש גם את קבוצת הפייסבוק להחלפת קישורים שאתם יכולים להיכנס אליה. היא לא מאוד פעילה אבל פה ושם יש הפתעות.

איתור קישורים שבורים באתרים אחרים

דרך נוספת היא לבחון אתרים חזקים ומקודמים, לאתר בהם קישורים שבורים – ולהציע להחליף אותם במאמרים משלכם. אפשר להיתקל בקישורים שכאלו במקרה, כשגלשתם באתר כזה – אבל אפשר גם לסרוק אותם במיוחד, למשל באמצעות סקרימינג פרוג.

את הפניה וההצעה להחליף את הקישור השבור בקישור לאתר משלכם אפשר לעשות לפני שיש לכם מאמר כתוב באותו נושא ואפשר גם אחרי שכבר יש מאמר כתוב שאתם יכולים להציע לקשר אליו. תלוי בסיכון שאתם רוצים לקחת בכתיבת מאמר במיוחד. הגישה שלי היא היא במידת האפשר לכתוב את המאמר. גם אם לא יקשרו אליו – יש לכם מאמר איכותי נוסף לאתר שלכם, או שאתם יכולים להציע למישהו אחר.

איך להשיג: לאתר קישורים שבורים בעזרת סקרימינג פרוג (הנה סרטון על זה) ולפנות לבעלי האתרים. כדאי לכם ללכת על אתרים בתחומים משיקים ולא על מתחרים ישירים שלכם.

השגת קישורים טבעית

הגביע הקדוש של הקישורים. זה נכנס אחרון כי זה לא משהו שאפשר לשלוט עליו, רק לעזור לו לקרות. כדי להשיג קישורים באופן טבעי צריך שיהיה להם משהו שבאמת שווה לקשר אליו: תוכן מעולה, מוצר מצוין, לפעמים גם קישור אפיליאציה עובד (למרות שבמצב הזה נהוג לשים תגית שהקישור ממומן). משהו שיתן לאנשים סיבה לקשר לאתר שלכם.

איך להשיג: לכתוב תוכן ממש טוב ולקוות לטוב.

השגת קישורים חיצוניים
קישורים! צילום: Tamanna Rumee

רשתות חברתיות

קישורים מרשתות חברתיות לא יתרמו לקידום שלכם בגוגל. הם לא יביאו אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, אבל מבחינת טראפיק לאתר – אלו קישורים איכותיים מאוד. הם גם מסמנים לגוגל שאתם ארגון או אדם אמיתי.

איך להשיג: להיות פעילים ברשתות חברתיות, לחפש קבוצות לפרסם בהם את התוכן שלכם, לענות לשאלות ולהפנות לתוכן שלכם, ליצור סרטונים ביוטיוב ומהתיאור להפנות לאתר שלכם.

אם יש לכם אתר וורדפרס ויש לכם תוסף יוסט, בתפריט הניווט לכו ל-SEO->חברתי->חשבונות, ותמלאו את הקישורים שלכם.

בפרופילים בכל אחת מהרשתות, אל תשכחו להכניס את הקישור לאתר.

יוטיוב

גוגל הם הבעלים של יוטיוב, ותוכן ביוטיוב מתאנדקס גם בגוגל. לסרטונים ביוטיוב יש חיי מדף ארוכים יותר מפוסטים ברשתות חברתיות, וכדאי מאוד להכניס קישור לאתר שלכם בתיאור של כל אחד מהסרטונים בערוץ היוטיוב שלכם.

פייסבוק

עמודי פייסבוק הם פלטפורמה מתה, אז לא בטוח שיש צורך בזה. אבל אם כבר פתחתם – יאללה לינק לאתר. חוץ מזה, פייסבוק מאוד מוכוון קבוצות. תמצאו קבוצות שעוסקות בנושא שלכם, אתם יכולים לענות ולהדביק קישורים לאתר שלכם בתגובות לשאלות קשורות (ובלבד שאתם עוזרים ולא מספימים), או לפרסם פוסטים בנושאים קשורים ולהדביק קישור.

אם יש לי מוצר מידע חינמי טוב שאני יכולה להציע להם, כשאני מפרסמת פוסט רלוונטי מהאתר שלי בקבוצות פייסבוק וחושפת אותו לקהל חדש (ובקבוצות מספיק גדולות, גם אם תפרסמו כמה פעמים תגיעו כל פעם לקהל חדש) – יש עליה חדה בהורדת המוצר ובהרשמות לתפוצה.

אינסטגרם

אינסטגרם לא חובבי קישורים, אבל אם כבר יש לכם אחד קישור בביו לאתר שלכם יכול לעשות לכם רק טוב.

קישורי ספאם

אל👏
תוציאו 👏
קישורי 👏
ספאם 👏

קישורי ספאם הם קישורים מתגובות בפורומים לא קשורים ומאתרים קיקיוניים בחו”ל שאף אחד לא שמע עליהם ולא קשורים לנישה שלכם בעליל. זה יכול לעשות נזק לאתר, וחבל על הזמן שלכם כמקדמים.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד