12 דרכים להביא יותר צפיות לערוץ יוטיוב

12 דברים שיעזרו לכם להביא יותר שעות צפייה ויותר מנויים לערוץ היוטיוב שלכם, דרך אחת שלא תעזור לכם אז חבל על המאמץ, ודרך אחת שהיא עולב אז ותרו מראש.

תוכן עניינים

יוטיוב מתגמל על שני דברים: כמות מנויים ושעות צפיה. כמו כל פלטפורמה, יוטיוב רוצה כמה שיותר מהזמן של הצופים אצלה, כי יותר זמן צפייה אומר שההכנסות של יוטיוב גדולות. היא מוכנה גם גם לחלוק את ההכנסות שלה איתכם, יוצרי התוכן.

חוץ מאפיק הכנסה קטן, (בישראל מדובר בדרך כלל על כמה מאות שקלים בחודש, לא יותר. השוק קטן) יוטיוב הוא גם אפיק שיווק. הוא מקום לבנות בו קהל ולדבר איתו – ולהגדיל את ההכנסות שלכם.

הדבר החכם כלכלית הוא להשתמש ביוטיוב קודם כל בשבילכם כאפיק שיווק, וההכנסה מפרסומות היא פשוט בונוס נחמד.

בין אם אתם רוצים להגדיל את התפוצה שלכם ביוטיוב בשביל הכסף מפרסומות או בגלל השיווק, אלו 12 דרכים שאתם יכולים להביא יותר צפיות ליוטיוב:

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

צרו סרטונים על דברים שאנשים מחפשים

יש שני סוגי סרטונים: סרטונים שעונים על שאלות אמיתיות שיש לאנשים, וסרטונים שאתם מדברים על מה שבא לכם (ושקשור לתחום). לסרטונים על דברים שאנשים אשכרה מחפשים יש סיכוי יותר גבוה לעלות בתוצאות החיפוש – גם בגוגל שמצרפים סרטוני יוטיוב גם בתוצאות החיפוש, וגם במנוע החיפוש של יוטיוב.

כדאי ליצור סרטונים על מה שבא לכם כי זה מעניין אתכם וכיף לכם, ואין כמו האיכות של דברים שאתם עושים כי כיף לכם. אבל הסרטונים שנוצרו כדי לענות על שאלות של אנשים – הם אלה שיביאו לכם טראפיק דרך החיפוש. אל תוותרו על זה.

בדוגמה הזאת למשל חיפשתי בגוגל איך לשלם מס הכנסה. קפצו לי שלושה אתרים ומתחת להם – שלושה סרטוני יוטיוב.

אופטימיזציה לערוץ

יש לי מאמר שלם באתר על אופטימיזציה לערוץ יוטיוב, והוהא מאמר מקיף עם מסברים וצילומי מסך. בקצרה: אופטימיזציה תעלה אתכם בתוצאות החיפוש בגוגל וביוטיוב, וגם תשאיר אנשים יותר זמן בערוץ שלכם. גם יותר זמן, וגם יותר צפיות!

לכתוב תיאור לסרטון

נכון שזה חלק ממה שאני מדברת עליו באופטימיזציה לערוץ, אבל זה כל כך חשוב שמגיע לו סעיף משלו.

יש לכם 5,000 תווים לכתוב בסרטוני יוטיוב, תשתמשו בהם, גם אם לא בכולם. תכתבו כמה מילים על הסרטון, מה יש בו, מה רואים בו. הקישורים לנכסים שלכם זה אחלה, אבל תעזרו ליוטיוב לעזור לכם להביא קהל רלוונטי ותפנקו אותו בהסברים מילוליים. אני למשל מחלקת את הסרטונים שלי לפרקים וגם כותבת בתיאור שלי את רשימת הנושאים שאני מדברת עליהם בסרטון.

ככל שהערוץ שלכם חזק פחות – אתם יותר צריכים את התיאור הזה. גם אם יש ערוצים חזקים שאין להם תוכן בתיאור של סרטונים חדשים (למרות שאני בספק שתמצאו כאלה), אני לא מספיק חזקה להרשות לעצמי לחפף.

תפיצו איפה שרלוונטי

ההפצה נועדה גם להזכיר שאתם קיימים.

פוסטים ברשתות חברתיות הם הדרך הכי טובה ומהירה להביא הרבה קהל לסרטונים שלך בבת אחת, אבל לפוסטים ברשתות חברתיות יש חיי מדף קצרים. אני לא מספיק עקבית בזה כי אני מרגישה שלפרסם כל שבוע סרטון מערוץ היוטיוב שלי זה יותר מדי, אבל יש אנשים עם יותר תעוזה ממני. מדי פעם אני מפרסמת, אבל בהחלט לא כל סרטון.

מקומות להפיץ בהם את סרטוני היוטיוב שלכם:

  • כל פרופיל שלכם ברשת חברתית, כולל פוסט קצר עם אורך שמתאים לפלטפורמה.
  • בתגובות לפוסטים בקבוצות רלוונטיות שעוסקים בנושא (גם אם זה אומר לחפש אקטיבית)
  • בניוזלטר. בכלל, ניוזלטר הוא דרך טובה להגדיל מכירות ולהביא עוד טראפיק לאתר ולכל פלטפורמה אחרת.

תטמיעו סרטונים אצלכם באתר

עוד דרך להגדיל את החשיפה של הסרטונים שלכם היא להטמיע סרטונים באתר. באתרים שלי יש לא מעט סרטוני יוטיוב שלי שמוטמעים, חלקם גם ביותר ממאמר אחד. גם צפיות דרך האתר נחשבות צפיות.

אם האתר שלכם גם מקודם בגוגל, הרבה מהאנשים שיקראו את המאמר – יגיעו גם לסרטון. בטח אם תכתבו משפט שמסביר את הקשר של הסרטון למאמר.

תענו לתגובות אצלכם

כל מי שיש לו קהל ידע להגיד שאי אפשר לצבור או להגדיל אותו בלי לתקשר איתו. משפיעניות יודעות להגיד שהזמן שלהן מתחלק בין יצירת תוכן למענה לפניות ותגובות. השיחה שלכם עם הקהל יוצרת מעורבות אצלם, מחזירה אתכם לערוץ שלכם ומגדילה את הזכירות שלכם. כל אלו פרמטרים שמחזירים צופים ומושכים צופים חדשים.

תגיבו בערוצים אחרים

תמצאו ערוצים נוספים בנישה שלכם ותהיו בקהל שלהם. תגיבו אצלם, רצוי תגובות עם ערך. התגובות האלו הן הרי גם קישורים לערוץ שלכם. התגובות גם מועילות לבעל הערוץ וגם הן ההזדמנות שלכם להמשיך ליצור לעצמכם שם בתור אנשים שמבינים בתחום.

תפרסמו בעקביות

לא מעט מהצפיות ביוטיוב מגיעות מהמלצות של יוטיוב. או בפיד של הצופים או בהמלצות בסוף סרטון. יוטיוב מתגמל לפי תחומי עניין ומתגמל על ערוצים פעילים שמעלים תוכן בעקביות.

יש ערוצים שמעלים תוכן כל יום, לא בטוח שהייתי מגיעה לשם (אני מעריצה של איכות על פני כמות, וזה גם שיעבוד). היתה תקופה שהעליתי לערוץ היוטיוב שלי סרטון כל שבוע (ולפעמים פעמיים בשבוע), עכשיו אני במוד יותר רגוע.

האם זה אומר פחות המלצות צפיה? אולי. אבל זה יותר שלוות נפש בחיים שלי.

צרו הרבה סרטונים

אי אפשר לקפוץ ביום אחד מאפס לאלף מנויים. הדרך הכי קלה להשיג אלף מנויים היא אם כבר יש לכם 100 אלף מנויים, אז מה זה עוד אלפייה? אבל האלפייה הראשונה היא תמיד הכי קשה.

הסרטונים דומים למאמרים בתוצאות החיפוש בגוגל: ככל שיש לכם יותר סרטונים, אתם מכסים יותר ביטויי חיפוש ביותר תחומי עניין של הנישה ויכולים לעלות ביותר חיפושים או לקפוץ ביותר המלצות בפידים של יוטיוב.

ככל שיש לכם גם יותר מאמרים, לאנשים יש יותר במה לצפות. גם אם יש לכם סרטון או שניים שהם להיט, אי אפשר לבנות עליהם שיביאו לכם את כל שעות הצפייה. אבל אם יש לכם הרבה סרטונים, גם אם כל סרטון מקבל צפיות בודדות בכל שבוע – ביחד זה מצטבר למאסה של שעות צפיה.

זה מצריך עקביות וזאת מלא עבודה, אבל אם זה היה קל – יותר אנשים היו עושים את זה.

שיכתבו עליכם

כמו בהרבה תחומים, גם פה יח”צ לא יזיק. נכון שלבנות לעצמכם שם לוקח זמן, אבל התפקיד של יח”צ הוא ליצור “פיקים” של תזכורות. כתבות, ראיונות, אפילו שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן אחרים – אתם מדברים אצלם והם אצלכם. כל מה שיגרום לאנשים לחפש אתכם או להקליק על קישור עם השם שלכם.

שיתופי פעולה בתחום התוכן

אני יכולה להגיד שמאמרי אורח שלי באתרים, מביאים טראפיק לאתר שלי. אותו עקרון ביוטיוב. תתארחו אצל מישהו ותנו תמורה, למשל תוכן מעולה או שהוא יתארח אצלכם. תלוי מה הם רוצים ומה מתאים להם.

שמישהו יטמיע סרטון שלכם במאמר אצלו

לא כל הסרטונים באתר שלי הם סרטונים שלי. אני מטמיעה בפוסטים באתר גם סרטונים של אחרים, ובלבד שהם לא מתחרים ישירים שלי אלא מספקים שירות משלים.

אם יש לכם חברים או קולגות (או אם אתם מוכנים לפנות לזרים), אתם יכולים להציע להם להטמיע סרטונים ספציפיים שלכם בתוך מאמרים ספציפיים שלהם. כלומר תבואו אליהם עם מאמר מהאתר שלהם ותציעו שיטמיעו סרטון שלכם.

מה יוצא להם מזה: זה לא רק הגדלת החשיפה שלכם, זה גם מגדיל את זמן השהייה של גולשים באתר שלהם, פרמטר שגוגל מעריך בדירוג.

סבלנות

צפיות עולות עם הזמן. נכון שהמטרה היא להביא צפיות יותר מהר, אבל חשוב לזכור שסרטונים ממשיכים לצבור צפיות לאורך זמן. יוטיוב הוא נכס שנבנה לאורך זמן, ועצם הקיום שלכם בו כבר מביא לכם צפיות. יש לי סרטונים שלא קידמתי בכלל והצפיות שלהם ממשיכות לעלות פשוט כי הם שם.

ואם זה המצב בסרטונים שאני לא מקדמת – בסרטונים שפרסמתי והפצתי, המצב כמובן יותר טוב.

לקנות צפיות ביוטיוב

דברים שלא יעזרו להביא צפיות ליוטיוב

תגיות

כאן זה לא אינסטגרם. פעם תגיות היו פרמטר חשוב, היום זה ירד מגדולתו לגמרי. אני אומרת את זה בעקבות שעות של קריאה וצפיה שלי ביוטיוברים ותיקים ובמה הם אומרים על תגיות.

זה לא מפתיע, כי הפרמטרים לקידום לא נשארים אותו דבר. הם משתנים תמיד, בטח אחרי שאנשים משתמשים בהם לרעה כדי לקדם דברים שלא קשורים לתוכן. כל מקדם אתרים יגיד לכם פרמטרים שפעם היו חשובים יכולים היום להיות לא רלוונטיים בעליל (באתרים זה למשל “ביטוי מפתח לקידום”, או ספירת פעמים בהם יופיע הביטוי שרוצים לקדם). ביוטיוב זה לא שונה.

קניית מנויים וצפיות

יכול להיות שאתם צריכים את הבוסט הזה, ואולי אני סתם רעה כשאני אומרת היחיד שקניית מנויים וצפיות ביוטיוב עוזרת לו בוודאות הוא המוכר ושלקנות צפיות ומנויים זה עולב.

מספרים גבוהים אמנם נראים טוב – אבל ברגע שאתם מפסיקים לשלם, זה לא שאתם מצליחים לשחזר את המספרים האלה בצורה אורגנית… מה גם שאולי זה יגרום לתוכן שלכם להיות פופולרי בקרב בוטים הודיים או טורקיים, אבל אם זה לא בדיוק הקהל שאתם פונים אליו – למה לכם?

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד