קידום אתרים לסטרטאפים – איך עושים SEO לסטרט אפ?

איך להביא יותר תנועה אורגנית לאתר של סטרטאפ, לתפוס ביטויים ולטפס גבוה בגוגל. עלויות, היתרונות שיש לסטרטאפים על אתרים אחרים?

תוכן עניינים

אם אתם סטרטאפ והגעתם לפה כי אתם מחפשים מקדמת אתרים שתקדם לכם את האתר, דברו איתי:

אם אתם מחפשים מידע בעברית על איך קידום אורגני של סטרטאפים – יאללה בואו נתחיל.

איך להביא יותר תנועה אורגנית לאתר של סטרטאפ, לתפוס ביטויים ולטפס גבוה בגוגל. עלויות, היתרונות שיש לסטרטאפים על אתרים אחרים?

כמה עולה לקדם אורגנית סטרטאפ?

זה תכל’ס הדבר הראשון ששואלים. כמו כל דבר בקידום אורגני, התשובה היא “תלוי”. לקידום אתרים במיקור חוץ, הטווח בדרך כלל יהיה 3,000-6,000 ש”ח+מע”מ. זה כמובן משתנה ויכול לעלות אם המחיר אמור לגלם גם רכישות ותשלום לאנשי תוכן ולעורכים.

להעסקת אדם אין-האוס בתור שכיר התעריף מן הסתם יהיה אחר.

אלו הדברים שעושים בקידום אורגני, והמחיר שמשלמים על קידום אורגני מייצג:

  • הוספת תכנים לאתר
  • השגת קישורים באמצעות קנייה או פניות אישיות (מה שנקרא Outreach)
  • עבודות אופטימיזציה לאתר – On-page SEO
  • לפעמים זה יכלול גם עיצוב, סידור, תחזוקה או בנייה

מה מטרת הקידום?

בדרך כלל לקידום אורגני יש מטרה אחת ברורה: להביא יותר טראפיק, לידים והמרות לאתרים. בסטרטאפים נוספת עוד מטרה: למשוך משקיעים. האתר הוא חלון ראווה לא רק למשתמשים פוטנציאליים, אלא גם למשקיעים פוטנציאליים.

SEO הוא סוג של יח”צ אינטרנטי. כשמחפשים את השם שלכם – מה מוצאים?

אופטימיזציה של האתר תאפשר לא רק להופיע גבוה בתוצאות החיפוש אלא גם סינתזה בין היפה חזותית למועיל קידומית.

תוכן לאתר של סטרטאפ

החוק הראשון של SEO הוא שכדי לקדם אתר צריך תוכן.

תשתמשו בנתונים שלכם

אחד היתרונות של סטרטאפים מבחינת תוכן הוא שלא פעם, לסטרטאפים יש נתונים. אם זה המצב – תפרסמו אותם. אין סיכוי שבעולם שכל הנתונים שלכם הם סוד מסחרי.

אם למשל הסטרטאפ שלכם הוא אפליקציה להתנהלות כלכלית, תשתמשו בביג דאטה שאתם אוספים על המשתמשים ותוציאו מהם נתונים. למשל כמה אנשים מוציאים על קניות סופר, רכב, פילוחים לפי גאוגרפיה וכדומה.

מאמרים סביב נתונים יחודיים שלכם מושכים קהל ואתם יכולים להשתמש בהם גם ליח”צ מול התקשורת.
אבל זה עוד יותר מזה: אם האתר שלכם מייצר דפים עם מידע, שימו אותם ברשת. זה יגדיל את כמות הביטויים שאתם חולשים עליהם, יזרים אליכם טראפיק שיש לו שאלה אבל עוד לא יודעים שאתם התשובה.

קראנצ’בייס כדוגמה

למשל Crunchbase, אתר שמאפשר לראות כמה חברות גייסו, מייצר דפים על כל החברות. המידע החינמי שלו הופך את האתר למאוד גדול מבחינת מספר עמודים, וזה נותן לו יתרון מאוד גדול בגוגל (שאוהב אתרים גדולים).

יש לו בלוג שמופיע בעמוד הבית תחת Crunchbase insights & analysis, וכל יום עולים בערך 3 מאמרים מושקעים בני בערך 1,000 מילה.

הוא מושך טראפיק גם דרך המאמרים המושקעים שלו – אבל גם דרך הדאטה המטורף שלו על גיוסים, על חברות דומות ועל כוח אדם בחברות. וזה לא רק הטראפיק. זה גם מידע שיש בו מלא ערך לגולשים ונותן להם טעימה חינמית ממה שהם יוכלו לקבל בתשלום.

השוואות ומתחרים

במאמר על קידום סטרטאפים באתר של Semrush יש המלצה מעולה – מאמרי השוואה.

בודדים עטים המוצרים שאין להם מתחרים, ואם אין לכם מתחרים ישירים – הלקוחות שלכם בכל זאת עשו משהו לפני שהתקיימתם. יש המון מאמרים שמשווים בין מוצרים שונים באותה קטגוריה.

צרו גם אתם מאמרים כאלה, ויש כאלה שאפילו יקדמו אותם בתשלום בתור דפי נחיתה. אני מציעה שלא תלכלכו על המתחרים, אלא תדגישו את היתרונות שלכם. ואפשר גם להשוות עם יותר ממתחרה אחד.

חוץ מהמתחרים הישירים שעולים לכם לראש, אפשר להיעזר בהשלמה האוטומטית של גוגל שתיתן לכם מתחרים שלכם. עוד הצעה היא לחפש בגוגל “שם המותג alternatives”.

קישורים

אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים. סטרטאפים לא שונים. אם עד עכשיו קניתם קישורים לאתרים ישראלים, כדאי לדעת שקישורים בחו”ל עולים יותר מקישורים בארץ. מצד שני, בחו”ל יש הרבה יותר אתרים ואפשר להיות יותר יצירתיים בהשגת קישורים.

לבקש קישור בזמן אזכור

למשל, אם כתבו עליכם באתר או בלוג כלשהו – אפשר ליצור איתם קשר ולבקש להפוך את האיזכור – לקישור. ואפשר גם להציע תשלום. אם אתם לא יודעים מי הזכיר אתכם, זה הזמן לשים גוגל אלרטס.

תוכנית שותפים

עוד דרך לקבל קישורים היא באמצעות תוכניות שותפים. כשאתם מציעים עמלה או פתיחת פיצ’רים על כל משתמש שמגיע – לבלוגרים יש תמריץ לכתוב סקירה על המוצר שלכם ולהוציא אותה טוב. ובסוף כמובן שיש קישור שותפים.

ווידג’טים להטמעה: דרך יצירתית להשיג קישורים

אם דיברנו על נתונים קודם – אם אתם יכולים להפוך נותנים שלכם לווידג’טים להטמעה – זאת עוד דרך טובה להשיג גם תפוצה והכירות איתכם וגם נתונים.

דוגמה שאני אוהבת היא סטטיסטה, אתר שנותן המון נתונים ואינפוגרפיקות. המנוי שלו יקר, הוא עובד עם גופים גדולים כמו עיתונים ואוניברסיטאות. את כל הנתונים החינמיים שלו אפשר להטמיע בתור ווידג’טים באתרים אחרים. האתר מקבל נתונים עדכניים ומוסמכים – וסטטיסטה מקבלים הגדלת תפוצה וגם קישור.

יח”צ: פוסטי אורח, ראיונות בפודקאסטים וכדומה

אחת הדרכים להגדיל את סמכותיות האתר שלך וליצור פרופיל קישורים חזק שקשה לחקות – היא להתארח. להתארח בפודקאסט (ולקבל מהאתר שלהם לינק אליכם); לכתוב פוסט אורח באתרים חשובים בתחום (ולקבל לינק אליכם); להתראיין (ולפעמים לקבל לינק ולפעמים רק אזכור).

זה יותר שיווק ויחסי ציבור מ-SOE, אבל כשזה קורה – יש לזה גם יתרון קידומי.

אתר של סטרטאפ צריך אופטימיזציות כמו כל אתר אחר

בסטרטאפים יש יותר כסף ויותר תחרות, אבל בסוף אתר הוא אתר וכדי לקדם אותו בגוגל צריך לאפטם אותו כמו כל אתר אחר. מטא דסקריפשנים, טקסטים אלטרנטיביים לתמונות, קישורים פנימיים, תיקון קישורים שבורים, היררכיית כותרות וכל הדברים הרגילים שעושים ב-SEO.

הערה על הגודל

אם יש לכם עמודים שיוצרו באופן אוטומטי כמו שמצויין בסעיף הראשון – הוא יכול להיות מאוד גדול. לכן כדי למצוא בו שגיאות כדאי אולי לסרוק רק דירקטורי ספציפי (למשל הדירקטורי של הבלוג), או שזה הזמן לשדרג את הרשיון ל-ahrefs כדי שיסרוק הכל בלי הגבלה.

שדרוגים: סכמה ומטא-דאטה

אני חובבת מידע מאורגן, וגם גוגל מחבב אותו. סכמה ומטא-דאטה הם דרך לתת לגוגל עוד מידע על העמוד ועל מה שיש בו.

אני מציעה בחום להוסיף בעמוד האודות על כל אחד מהצוות גם סכמת Person, אם אנשי הצוות כותבים מאמרים לאתר אז גם סכמת Author – ותקשרו ביניהם. לעמוד הבית תוסיפו סכמת Organization. במאמרים תוסיפו FAQ.

מתי להתחיל SEO לסטרטאפ?

כשיש לכם כוח אדם להקצות למשימה

אחד האתגרים בסטרטאפ הוא שדברים זזים מהר. תענוג לעבוד ככה, אבל לפעמים דברים יכולים לזוז מהר מדי. לפני שאתם יוצאים לתהליך קידום, כדאי לדעת אם יש לכם מישהו להקצות לפרויקט. גם אם לוקחים SEO במיקור חוץ, בתחילת העבודה המשותפת תמיד טוב שיהיה למקדמת האתרים מישהו מהחברה לעבוד צמוד אליו.

כל מקדמי האתרים יעבדו יותר טוב כשיש להם מישהו מהחברה לתאם איתו ציפיות לתחילת עבודה, להגיד מה הכיוון, להיות זמין לשאלות. גם אנשי מקצוע במיקור חוץ צריכים חפיפה מסויימת.

כשיש לכם אתר

דברים יכולים להשתנות. כדאי להתחיל לפרסם תכנים ולחשוב על תכנים כמה שיותר מוקדם כי ותק הוא חלק מקידום האתר, וצבירת ותק מטבע הדברים לוקחת זמן. אז ברגע שיש לכם אתר כדאי להתחיל להשקיע בקידום שלו.

כחלק מהגמישות סטרטאפים יכולים להחליף דומיין, להעביר דברים לסאב-דומיין. מעבר לדומיין חדש, גם אם עושים הפניות 301 כמו שצריך, יכולה להביא לירידה במיקומים – אבל אם האתר מספיק מאופטם, הירידה יכולה להיות קצרה מאוד.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד