כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל

כמות המאמרים והעמודים שצריך כדי לקדם אתר בגוגל הוא אחת השאלות הנפוצות והמתסכלות. זה מה שאני יכולה להגיד אחרי שנים בתחום ואחרי ששברתי את הראש.

תוכן עניינים

הרבה מקדמי אתרים ובלוגים שואלים כמה מאמרים צריך לכתוב כדי להתקדם בגוגל. בקצרה: כמה שיותר מאמרים, ושיהיו יותר טובים מהמאמרים של המתחרים שלכם: יותר ארוכים ומקיפים, עם תוכן עשיר, עם תמונות, עם הטמעות סרטונים, עם קישורים פנימיים וחיצוניים.

הלואי שהיה כלל אצבע שאומר שצריך כך וכך מאמרים כדי להגיע לעמוד הראשון, כך וכך לתוצאה הראשונה. לצערי זה לא עובד ככה. בתור מקדמת מתחילה, שברתי את הראש על איך לגזור מזה כללים, ולצערי הכלל היחיד שהצלחתי לגבש הוא יותר מהמתחרים שלכם. אם לא בכמות – באיכות.

יש תחומים שהם יותר רגועים, ואז אתם יכולים להרשות לעצמכם לפרסם בתדירות נמוכה, בדומה למתחרים שלכם. יש תחומים תחרותיים שבהם אין לכם ברירה אלא לפרסם הרבה.

כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל
צילום: Christin Hume

למה לפרסם מאמרים כדי להתקדם בגוגל

רגע לפני שנדבר על המתחרים, בואו נדבר עליכם.

כדי לקדם אתר חייבים שני דברים: תוכן וקישורים. על קישורים אפשר לקרוא פה ופה, בואו נדבר קצת על מאמרים.

למאמרים באתר יש כמה תפקידים:

  1. להראות שהאתר מתעדכן ושזה עסק שיש בו חיים.
  2. לתפוס ביטויים. מאמרים שונים גם יאנדקסו את האתר שלכם על ביטויים שונים,
  3. חיזוק סמכות האתר והקשר שלו לתחום של המאמרים. המאמרים מחזקים את הקשר הכולל של האתר לתחום. ככל שיש לכם יותר מאמרים, אתם תופסים יותר ביטויים ויכולים להתקדם במיקומים.
  4. מאמרים הם דרך מצוינת להשיג קישורים פנימיים. גם קישורים פנימיים הם קישורים. הם עוזרים לגוגל להבין במה המאמרים שלכם עוסקים ולקורא האנושי להישאר יותר זמן באתר.

לכן ככל שיש לכם יותר מאמרים והאתר שלכם יותר גדול, יותר קל לקדם אתכם.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

איך לבדוק כמה עמודים יש למתחרים

חפשו בגוגל site:// ואז הכתובת של המתחרים. למשל כדי לראות כמה עמודים יש באתר שלי חיפשתי בגוגל site://lior-shapira.co.il. מה שגוגל אומר הוא שיש לי 100 עמודים מאונדקסים.

לא כל העמודים הם מאמרים. אתם מכירים את המתחרים שלכם טוב ממני, ואפשר גם לגלול למטה בתוצאות החיפוש ולראות מה יש שם. יש מצב שכמעט הכל כן יהיה מאמרים, יש מצב שמדובר במוצרים, יש מצב שחלק מוצרים וחלק מאמרים ויש מצב שדברים אחרים.

ככה או ככה, חיפוש כמה עמודים יש למתחרים נותן סדר גודל של רמת התחרות שלכם, וכמה מאמרים אתם תצטרכו לכתוב. לאתר של 10 עמודים יהיה קשה להתחרות באתר של 3,000 עמודים על המון ביטויים וללכת לו על הראש. החדשות הטובות: כן יהיה לו קל לתפוס ביטויים מסויימים, בעיקר ביטויי זנב ארוך.

כמה מאמרים אני מפרסמת באתר שלי

באתר הזה אין לי מלא מאמרים. בהשוואה למתחרים שלי, יש לי די מעט מאמרים. בניגוד אליכם, כל המתחרים שלי מקדמי אתרים ולכן כל מי שרוצה להתבלט בתחום מסוים – יודע יפה מאוד איך לעשות את זה.

איך תופסים מיקומים במצב תחרותי כזה? משחקים על היתרון היחסי של המאמרים שלי:
1. הם ארוכים. המאמרים הקצרים באתר שלי הם 700 מילה, ויש גם מאמרים שעוברים את ה-2,000 מילה. גוגל אוהבים מאמרים ארוכים ואיכותיים, גם אם יש פחות מהם.
2. אני לא הולכת על שיא התחרות: אם הייתי רוצה ללכת על ביטויים תחרותיים כמו "קידום אתרי וורדפרס", הייתי צריכה לפרסם המון מאמרים ארוכים ולעשות עוד כל מני דברים. הביטוי הזה הוא ביטוי תחרותי מאוד. התחומים שאני מתמקדת בהם יותר נישתיים. לא כל מקדמי האתרים רבים על אותן מילים.

גם מול המתחרים שלכם: לא כולם רבים על אותם ביטויים בדיוק. יש ביטויים שקל לקדם בגוגל יותר מביטויים אחרים, יש ביטויים שמתאימים לכם יותר מאחרים. הייתי מציעה להתחיל איתם

מה זה אומר מבחינתכם?

שתמצאו את היתרון היחסי של המאמרים שלכם. המאמרים שגוגל הכי אוהב הם מאמרים ארוכים. לכן אם אתם טובים בליצור תוכן ארוך – עופו על זה. אפשר גם לחבר כמה מאמרים קצרים למאמר אחד ארוך.

אם אתם לא בטוחים שאנשים יקראו את כל החפירה, תשתמשו בכותרות פנימיות, בקישורי עוגן ואפילו בתוכן עניינים בראש העמוד כמו אצלי. אבל להפריד מאמר של 1,200 מילה לשני מאמרים – זה פספוס ענק בעיני גוגל. איכות המאמר עדיפה על זה שיהיה עמוד נוסף.

אתם יותר טובים בתוכן קצר? עופו על זה ותיצרו מלא תוכן קצר, ואפילו תפרסמו פעמיים בשבוע. תוכן קצר זה תוכן של 400 מילה לפחות. אל תכתבו פחות מזה, ותשתדלו שתהיה לכם כותרת פנימית אחת לפחות, ברמה H2. אפשר לבדוק את כל הדברים האלה בגוטנברג באתר וורדפרס. ואל תשכחו גם קישורים פנימיים.

אם יש לכם פרופיל פייסבוק או אינסטגרם פעיל, אתם יכולים להיעזר בהם כדי ליצור מאמרים לאתר שלכם, ואם יש לכם בלוג בתחומים כמו בישול, תחביבים או יצירה – יש פה רעיונות לתוכן בשבילכם.

פרסום מאמר באתר איקומרס

אם יש לכם אתר חנות (איקומרס), מה שנותן לכם את עיקר נפח העמודים והתוכן – הוא המוצרים שלכם. לכן יותר חשוב להשקיע בתיאור טוב למוצרים, ארוך ומקיף ככל שאפשר. במילים אחרות לבעלי חנות אינטרנטית מאמרים זה פחות חשוב. תיאורי מוצר טובים חשובים יותר.

עם זאת, כן כדאי לפרסם מאמרים. הם נועדו לקדם עמודי קטגוריה, או מוצרים ספציפיים. ההנחה היא שלא יקראו אותם, לכן הם משמשים לקידום עמודים פנימיים יותר מהכל.

פעם בכמה זמן לפרסם מאמר?

ככל שאתם יכולים יותר – ככה יותר טוב.

אני מפרסמת בתדירות יחסית נמוכה, פעמיים בחודש טוב, אבל יכולה גם פעם בחודשיים. אבל כשאני מפרסמת – כן מאמר שלי הוא מאמר.

טיפ: אפשר לתזמן מאמרים קדימה ככה שיתפרסמו בלי שאתם שם לפרסם אותם. אני עושה את זה כל הזמן. כשכותבים הרבה צריך להחזיק מקפיא, אז אני כותבת, מתזמנת, ולא מתעסקת עם זה יותר.

תיזמון מאמר באתר וורדפרס

איך לתזמן פוסט בוורדפרס
  1. בתפריט בצד שמאל, תהיו תחת "פוסט" (ולא "בלוק"). אם אין תפריט בצד שמאל, תלחצו על גלגל השיניים שליד כפתור ה"פרסום" הכחול.
  2. תבחרו ב"פרסום". אם אתם לא מוצאים, תעשו קונטרול+F, ואם אתם עדיין לא מוצאים, זה תחת "סטטוס וניראות".
  3. שחקו עם התאריך ותבחרו את התאריך והשעה העתידיים שבה אתם רוצים לפרסם את המאמר.
  4. אחרי שבחרתם, תלחצו איפה שאתם רוצים על המסך כדי לסגור את חלונית התאריך. כל מקום יהיה טוב.
  5. איפה שלפני רגע הופיע לכם כפתור "פרסום" (או "שמירה"), עכשיו יופיע לכם "תיזמון פרסום".

זהו. ככה מתזמנים פרסום מאמר (או כל פוסט) באתר וורדפרס.

לסיכום: כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל

לצערי אין מספרים מדוייקים. זאת נוסחה שמשלבת איכות מאמר, כמות מילים, כמות עמודים שיש למתחרים שלכם ועוד. מה שכן יש זה את זה:

  1. כמה: אתם צריכים יותר מאמרים מהמתחרים. אם לא יותר כמותית, אז יותר איכותית: מאמרים יותר ארוכים ומקיפים
  2. גודל מתחרים: תבדקו כמה עמודים יש למתחרים שלכם, זה יתן לכם סדר גודל לתרות
  3. איך אתם ביחס אליהם: אם האתר שלכם קטן מאוד לעומת שלהם, אתם עדיין יכולים לתפוס ביטויים ומיקומים. באחריות ומנסיון. וזה גם ילך וייעשה קל יותר ככל שהאתר שלכם יגדל.
  4. תדירות: – גבוהה ככל שאתם יכולים. לעצמי אני משתדלת פעם-פעמיים בחודש מאמרים של לפחות אלף מילה, ללקוחות שלי (בתור כלל אצבע!) אני משתדלת לפחות שלושה מאמרים בחודש, גם אם הם קצת יותר קצרים.
  5. ספירת מילים: לא פחות מ-400 מילה מאמר.

בנוסף למאמרים, כדי להתקדם בגוגל צריך לעשות אופטימיזציה לאתר, וגם לדאוג לקישורים.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג
קידום אורגני בגוגל בנוי על שני יסודות: חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל וחיזוק הקשר בין האתר לנישה שלו. המטרה: לתפוס ביטויים ומיקומים. מה זה אומר ואיך עושים את זה?