מה זה קישור עוגן ואיך הוא עוזר לכם ולקוראים שלכם

קישור עוגן הוא דרך לנווט בתוך פוסט. איך הוא עוזר לכם ולקוראים שלכם ומדריך וידאו קצרצר ליצירת קישור עוגן באתר הוורדפרס שלכם

הערה להתחלה: אם אתם יודעים מה זה קישור עוגן ורק רוצים לדעת איך לעשות קישור כזה בבלוג שלכם, מוזמנים ללחוץ על קישור העוגן הזה שיקח אתכם למדריך בסרטון בתחתית הפוסט

מה זה קישור עוגן

אתם מכירים קישורים. משהו שאתם לוחצים עליו ולוקח אתכם למקום אחר, בדרך כלל עמוד אחר בתוך האתר, או אתר אחר. כפתורים למשל הם קישורים שמעוצבים יפה, וגם קישורים פנימיים בתוך פוסטים בבלוג הם סוג נפוץ של קישורים.

התפקיד של קישורים הוא לעזור לנו לנווט באינטרנט: ממקום למקום ברחבי האינטרנט וגם בתוך האתר שלנו. למשל מחיפוש בגוגל לעמוד התוצאות, מעמוד התוצאות לעמוד הבית של האתר שלכם, מעמוד הבית של האתר שלכם לעמוד יצירת קשר.

סוג נוסף של קישורים הוא קישורי עוגן. קישור עוגן הוא קישור שלוקח אותך למקום אחר באותו עמוד (ולא לעמוד אחר). הקישורים הסופר-נוחים האלו הם אחד ההבדלים בין תוכן באתרים ותוכן ברשתות חברתיות, ובעיני הם מהייתרונות הבולטים בתוכן לאתרים. דוגמה נפוצה לשימוש בקישור עוגן, שאני מניחה שכולכם מכירים, היא תוכן העניינים בויקיפדיה: תוכן העניינים בכל ערך בויקיפדיה בנוי מקישורי עוגן והוא מפנה למקומות בתוך אותו עמוד.

קישור עוגן
התפריט בויקיפדיה הוא הדוגמה הכי טובה לקישורי עוגן

למה להשתמש בקישורי עוגן

התפקיד של קישורי עוגן הוא לחסוך לקוראים את הגלילה עד שהם מגיעים לאן שהם רוצים. למה שנחסוך להם את הגלילה? מאותה סיבה שיש ctrl+f בעולם: כי אנשים אוהבים שפשוט להם. הם לא תמיד רוצים לגלול ולגלול עד שהם מגיעים לאן שהם רוצים. לפעמים הם רוצים שיאכילו אותם בכפית, וכשאתם כבעלי האתר מאכילים אותם בכפית ונותנים להם בדיוק מה שהמבקרים שלכם רוצים – אתם מקטינים את שיעור הנטישה.

יש אתרים שלמשל תפריט הניווט בעמוד הבית מביא במקום לעמודים חדשים – לחלק אחר באותו עמוד. זה חוסך בנייה של עוד עמודים ויש בעלי אתרים שמעדיפים לעבוד ככה.

גם בפוסטים בבלוגים אפשר להשתמש בקישורי עוגן. למשל כשאתם כותבים מדריכים ארוכים, יש אנשים שירצו לקרוא את כל הפירוט ולעבור על כל הסעיפים ויש כאלה שירצו להגיע לחלק אחד ספציפי (למשל לסרטון ההדרכה, למשל לחלק במדריך שמדבר על הכלים בחינם וכו'). אם אתם יודעים שיש הרבה קוראים שמגיעים לפוסט מסויים בבלוג שלכם בשביל חלק אחד ספציפי, במקום לתת להם לגלול או לחפש תנו להם קישור עוגן ותקטינו את אחוז הנטישה שלהם.

קישור עוגן באתר וורדפרס

אנשים שיש להם אתר או בלוג בוורדפרס, שימו לב שבעורך הטקסט של וורדפרס (גוטנברג), אפשר לעשות עוגן לכותרות אבל אי אפשר לעשות עוגן לפסקאות, תמונות או מרווחים. זה שיפור, כי לפני גוטנברג, בעורך הקלאסי, אי אפשר היה לעשות קישורי עוגן.

פסקה למתקדמים על קישורי עוגן ועל אלמנטור: אם בניתם את האתר שלכם עם אלמנטור, אתם יכולים לעשות קישורי עוגן עם ווידג'ט ייעודי לקישורי העוגן, שמופיע בעריכת העמודים והטמפלייטים. אבל(!) עם אלמנטור בונים עמודים וטמפלייטים, לא עורכים פוסטים. אם אתם עורכים גם את הפוסטים שלכם עם אלמנטור – מישהו לא לימד אתכם כמו שצריך. הפתרון של ווידג'ט עוגן טוב לעמודים ולטמפלייטים, לא לפוסטים. אלמנטור משמש לעמודים ולטמפלייטים (למשל טמפלייטים של פוסטים), גוטנברג משמש לתוכן של הפוסטים. עם אלמנטור אתם מעצבים את הטמפלייט, עם גוטנברג אתם כותבים את הפוסטים שיוצגו בתוך הטמפלייט הזה.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

איך לעשות קישור עוגן באתר וורדפרס?

אם אתם רוצים להבין איך עושים קישור עוגן בגוף פוסט באתר וורדפרס, ספציפית בגוטנברג עורך הבלוקים שלהם, אפשר להיעזר בסרטון הזה שיצרתי, שלוש דקות ועשרים שניות סה"כ (שימו לב שאפשר לחוץ על CC שיופיעו כתוביות. בסרטונים הבאים כבר יש לי מיקרופון):

  1. תבחרו כותרת שאתם רוצים שיגיעו אליה עם העוגן. בגוטנברג, המקום בדף אליו קופצים יכול להיות רק כותרת. אי אפשר לקפוץ לתמונה, מרווח או פסקה, ככה שאם אתם רוצים שיהיה אפשר להגיע מהר למשהו – אתם צריכים לשים לפניו כותרת.
  2. בצד שמאל, תחת בלוק לכו לאפשרויות נוספות. אם אין לכם "אפשרויות נוספות" יכול להיות שאתם במסמך ולא בבלוק
  3. תחת עוגן HTML תכניסו מילה שתהיה הקישור, למשל אצלי בחרתי ב"סרטון".
    – המילים יכולות להיות בעברית או באנגלית, רק צריך שלא יהיה ביניהן רווח. אפשר להחליף את הרווח במקף.
    – אם אתם לא מוצאים עוגן HTML – אתם כנראה לא על כותרת. הבלוק של הכותרת נקרא H מוגדרת כבלוק של H2, H3 וכו'
  4. נעתיק את מילת הקישור ("סרטון" אצלי)
  5. נבחר במקום שאנחנו רוצים שהקישור יצא ממנו – פה זה יכול להיות מילים בתוך הטקסט, תמונה או כותרת.
  6. ניצור קישור מהמילים שבחרנו באמצעות לחיצה על החוליות, שהן הסימן האוניברסלי לקישור
  7. נשים סולמית (#) ואחריו את מילות הקישור שלנו, למשל #סרטון.

העקרונות במדריך הזה – הכותרת (שנקראת גם id), הקישור והסולמית – הם הדרך האוניברסלית לעשות קישור עוגן. כשמבינים את העקרון, אפשר לעשות את זה בכל פלטפורמה לבניית אתרים.

לסיכום קישורי עוגן

קישורי עוגן הם דרך מהירה לנווט בתוך העמוד. התפקיד שלהם הוא לעזור לקוראים שלנו למצוא את מה שהם חיפשו או עשויים להתעניין בו. בגוטנברג, עורך הפוסטים של וורדפרס, יש דרך פשוטה מאוד לעשות את זה, אבל אפשר ורצוי להשתמש בקישורים כאלו בכל פלטפורמה לבניית אתרים. אם בא לכם, יש פה מאמר מגניב על דרך לשלוח קישור לכל מקום בטקסט באמצעות תוסף לכרום

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

להרשמה לעדכונים

אני מקפידה לשלוח בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל.
כלומר: קצר ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

אפשר לדבר גם פה

איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי לתמונות

טקסט אלטרנטיבי לתמונות (נקרא גם תגית אלט או alt tag) חשוב לקידום האתר שלך בגוגל ולנגישות האתר. היתרון? קל מאוד לעשות את זה לבד. כך עושים את זה כמו מקצוענים

איך לנקות מקום בשרת האחסון חסך לי מאות שקלים בשנה

שלוש דרכים לנקות מקום בשרת האחסון: מחיקת תוספים שלא בשימוש, מחיקת קבצי גיבוי אוטומטיים עם UpdraftPlus ומחיקת קבצי מטמון עם WpRocket. מדריך פשוט עם תמונות.

6 דרכים להגדיל תנועה לאתר שלך

השקעת שעות באתר, הוצאת עליו כסף, זמן, אהבה ודאגה - ועכשיו מה? איך גורמים לאנשים להיכנס לאתר שלך? 6 דרכים מפורטות להגדלת תנועה איכותית לאתר, כולל יתרונות וחסרונות של כל שיטה