רעיונות תוכן לבלוגים של מדריכים קצרים: מתכונים, יצירה, אופנה, וולנס ועוד

כמה רעיונות לסוגי תוכן שאפשר לכתוב לבלוגים שמבוססים על מדריכים קצרים, כמו טיפים של wellness, בלוגי מתכונים או יצירה שיעשירו את הקוראים שלכם ויעזרו לכם בגוגל

תוכן עניינים

מישהי שקראה את הפוסט שלי על תוכן לסושיאל לעומת תוכן בבלוג שאלה

מה עושים לגבי טיפים או רעיונות יצירה? אני רוצה שזה יהיה באתר כדי שלא יעלם, אבל זה קצר מידי לבלוג. לא?

זאת גרסה מורחבת למה שעניתי לה, העקרון דומה בתחומים שמבוססים על מדריכים קצרים: רעיונות ליצירה, מתכונים, טיפים, לייף סטייל, וולנס (wellness), אופנה ועוד.

ספרי סיפור אישי

אם את רק רוצה לדעת איך מכינים פסטה ברוטב עגבניות – את גוללת לסוף (או לוחצת על קישור עוגן, אם בעלת האתר שמה אחד) כי שם נמצא המתכון.
אבל לפעמים בא לאנשים לקרוא על סבתא ביאטריצה וגינת הבזיליקום והאורגנו שהיתה לה במרפסת (והיתה כאין וכאפס לעומת הגינה האמיתית שהיתה להם לפני שהם עלו לארץ) ועלייך, בעלת הבלוג, שקינאת ממש בחברה שלך עמליה, שהיתה הנכדה של ביאטריצה. גם את רצית סבתא כזאת אבל במקום זה, לך היתה את סבתא סולטנה, שהיא כבר סיפור אחר (ופה הכניסי קישור לפוסט שמדבר על סבתא סולטנה ובסופו מתכון).

את אותו העקרון את יכולה להכיל בבלוג שלך: אפשר לכתוב לא מעט אנקדוטות, סיפורים רגשיים וחוויות על אוכל, על יצירה, על אופנה ועל כל התחומים היצירתיים האלו.

רעיונות בלוג מתכונים
גינת הבזיליקום והאורגנו של סבתא ביאטריצה
צילום: Markus Spiske

להוסיף תמונות וסרטונים

באתרים, בניגוד לרשתות חברתיות, יש מקום למדריכים מפורטים עם תמונות שמסבירות. את לא רק “יכולה”, ממש כדאי לך להוסיף לטקסט תמונות. תמונות וסרטונים לא רק יעזרו לך להעביר את התוכן שלך טוב יותר. זה נקרא “תוכן עשיר” וזה טוב גם לקידום האורגני בגוגל של האתר שלך. חוץ מזה, גוגל תמונות הוא מנוע החיפוש השני הגדול בעולם ויוטיוב הוא השלישי! (הראשון הוא כמובן החיפוש המילולי של גוגל). לא יזיק שתהיה לך נוכחות בשלושתם.

את לא צריכה לכתוב 2,000 מילה – אבל גם 500 מילים כולל המתכון, שמפוזרות לאורך פוסט שכולל טקסט שמחולקות לכותרות ויש בו גם תמונות ואולי אפילו גם וידאו – זה מעולה!

לאגד רעיונות

את יכולה לאסוף כמה רעיונות שונים – ולארוז אותם ביחד ולהפוך אותם לפוסט. אם אחר כך (או לפני כן) כל רעיון כזה יכול להפוך לפוסט מורחב בפני עצמו – זה מעולה לך, כי זה משאיר גולשים יותר זמן באתר שלך ונותן להם יותר מהידע שלך. פוסטים כאלה יכולים להיות למשל:

  • שישה רעיונות יפיפיים ופרקטיים עם פימו שיעסיקו ילדים לאחר צהריים שלם
  • שלושה רעיונות ליצירה שאפשר לעשות עם עיתוני סוף השבוע
  • נשאר לכם אורז מאתמול? חמישה רעיונות מה אפשר לעשות איתו
  • לכבוד היחסים עם איחוד האמירויות, ארבעה שדרוגים בניחוח אמיראתי לארוחת הערב
  • שלושה בדים נושמים וחמישה בדים לא נושמים לקיץ הישראלי

תמספרו את הרעיונות

תת-טיפ נוסף הוא למספר את הרעיונות האלה. אפשר לראות את זה פה בדוגמאות שנתתי. זה יכול להראות כמו קליקבייט, אבל זה גם מאוד מאורגן – ולא סתם אנשים מקליקים על זה. אנחנו מגיבים טוב לדברים מסודרים.

רעיונות בלוג יצירה
רעיונות יצירתיים לשימוש בקופסאות שימורים.
צילום: Julietta Watson

ללמד את הקוראים משהו חדש

לצד סיפורים שירחיבו לאנשים את הלב, אפשר וכדאי לתת ידע שיחדש לאנשים. רעיון נוסף לתוכן שאפשר לכתוב על מה שאנחנו מייצרות הוא לספר עובדות, או ללמד. פסטה היא לא רק ארוחה, פונפונים מצמר הם לא רק דרך להעסיק ילדים לשעה. כל אחד מהדברים האלו מורכב מחומרי גלם ויש להם סיפור.

  • החומר המרכזי: ההיסטוריה של הפימו – מאיפה הוא בא ואיך הוא התגלגל אלינו; איך הסיפור של הפתיתים קשור לקום המדינה; איך המשי הגיע מסין לאירופה;
  • התכונות של החומר: למשל על חרס או חימר שמשתמרים בכל מני טמפרטורות והחוזק שלהם; הכימיה של הגלוטן של הפסטה;
  • הדבר שאנחנו לומדים להכין: איך פסטה פוטנסקה קיבלה את השם שלה; מה זה לוכד חלומות, מאיפה הוא הגיע, הקשר תרבותי שלו;

לסיכום

גם אם אתם כותבים מדריך קצר, אפשר לעבות אותו באופן שלא יהיה מריחה אלא יהיה מעניין ויתן לקוראים שלכם ערך: לספר להם סיפור טוב, להסביר להם באמצעות תמונות או סרטונים או ללמד אותם משהו חדש. אלו שלושה עקרונות שאפשר לפתח לאין סוף פוסטים כשהמטרה היא אחת: לחזק את העסק שלכם באמצעות תוכן טוב ורלוונטי.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד