איך למצוא מאמרים עם תוכן דל ולאחד אותם עם מאמרים ארוכים

גוגל מתגמל על מאמרים ארוכים ואיכותיים. מדריך טכני (כולל צילומי מסך): איך למצוא את המאמרים הקצרים באתר, עם אילו מאמרים לאחד ומה עושים אחרי האיחוד.

תוכן עניינים

קיבלתי אתר של לקוח חדש שכלל המון תוכן (מעולה) שהוא כתב. התחלתי לסדר לו קישורים פנימיים בין מאמרים עם התוסף Link Whisper. הרבה המאמרים שהתוסף הזה הציע לי להוציא מהם קישור – היו כל כך קצרים, שחבל היה לי לבזבז עליהם קישור פנימי. מצד שני, היה בהם מידע טוב שאפשר היה להשתמש בו לקידום האתר בגוגל וחבל שלא נחשפים אליו.

המהלך הזה שלח אותי לפעולה שנכנסה מאז לצ’קליסט פעולות קליטת הלקוח שלי: הארכת מאמרים דלי תוכן.

כשמאחדים מאמרים קצרים ביחד – מגדילים לשני המאמרים את הסיכוי לחשיפה. יותר קל להילחם במאמרים האחרים על המיקום בתוצאות החיפוש כשעושים את זה ביחד ולא מתפצלים.

אתם יכולים לעשות את זה גם באתר שלכם. אפשר ללכת את הדרך הטכנית שאני הולכת בה פה. יש בה המון מילים, אבל היא פשוטה וגם מקדמי אתרים מתחילים ובעלי אתרים עם אוריינטציה טכנית בסיסית יכולים לעשות אותה בקלות.

הדרך שלי היא לא היחידה שקיימת, ואם רק נתתי לכם רעיון לדבר שאתם יכולים לבצע באתר כדי לשפר אותו – אחלה.

החלק הטכני מתחיל רק באמצע המאמר, אז אם אתם לא בקטע של ההדרכה אלא רק רוצים להבין את העקרון – אתם יכולים להמשיך לקרוא בינתיים.

מה זה תוכן דל?

תוכן דל (Thin Content או Low Content באנגלית) הוא תוכן שכולל מעט מילים.

הכלי הפופולרי והנפלא סקרימינג פרוג מגדיר תוכן דל כפחות מ-200 מילה. יוסט מגדירים “תוכן דל” כמאמרים בני פחות מ-300 מילה, אבל זה נראה לי נדיב מדי. המאמר הכי נחות, מאמר תוכן מעאפן שנועד לקידום עמוד אחר, צריך להיות מינימום בן 400 מילה.

400 מילה במונחים של פוסטים ברשת חברתית זה אולי ארוך, אבל במונחים של אתר – 400 מילה זה קצרצר. אתרים הם המקום להרחיב, להסביר, להדגים ועוד. גוגל מתגמל על זה – וגם הקורא האנושי.

אז אם יש לכם תוכן מעולה באתר ואף אחד לא מגיע אליו, יש מצב שזה בגלל האורך שלו. אי אפשר לקדם אתר בלי בלוג ותוכן, ורצוי תוכן טוב. “תוכן טוב” אומר גם תוכן מקיף. לא למרוח מילים סתם, אלא להוציא את הקורא כשהוא חכם ומבין יותר אחרי קריאה במאמר שלכם. אחד הדברים שהם בוודאות לא “תוכן מקיף” – זה “תוכן דל”.

מה נחשב אורך טוב למאמר?

המאמרים באתר שלי הם מינימום 800 מילה, ואני משתדלת שהם יעברו את ה-1,200. באתרים באנגלית אני לא משחררת מאמר עם פחות מ-2,000 מילה.

אפשר להיפטר מתוכן דל על ידי חיבור מאמרים ביחד

דרך טובה להאריך את המאמרים שלכם בלי לכתוב תוכן חדש הוא לחבר כמה מאמרים ביחד.

  • לקחת כמה מאמרים קצרים בני 300-600 מילה, או פוסטים ברשתות החברתיות – וליצור מהם מאמר אחד ארוך שמחולק לפי כותרות משנה.
  • להתיך מאמר קצר לתוך מאמר ארוך יותר (לא לשכוח לעשות הפניה 301 מהכתובת של המאמר שאתם מחסלים – לעמוד החדש).

על ידי איחוד מאמרים קצרים עם מאמרים ארוכים או יצירת מאמר ארוך מכמה מאמרים קצרים (מעכשיו אני אקרא לשתי האופציות האלה ביחד “איחוד מאמרים”), אתם מחזקים מאמר אחד. כשאתם מחזיקים מאמרים קצרים אתם מפזרים את האפשרות לעלות בביטויי מפתח – בין כמה מאמרים שונים.

אם יש לכם פוסטים שמה שיש בהם הוא הסבר של מונח – או שתכניסו את הסבר המונח לפוסט רלוונטי שעוסק באותו מונח, או שתיצרו פוסט מילון ותסבירו בו הרבה מונחים ביחד.

אם אתם רוצים לקשר לפוסט אחד לביטוי הרלוונטי בתוך פוסט המילון שלכם, אתם יכולים להשתמש בקישורי עוגן או בתוסף לכרום Link to Text Fragment.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

מה גוגל חושב על מאמרים קצרים

גוגל מתגמל על תוכן ארוך. יש לו יותר עם מה לעבוד. למאמרים קצרים (כלומר עם תוכן דל) יש הרבה פחות סיכוי לעלות בתוצאות החיפוש בגוגל.

מוזמנים לבדוק אותי. חפשו איזה ביטוי תחרותי שבא לכם ותגידו לי כמה מהתוצאות הראשונות הן מאמרים קצרים, של 400 מילה. בדרך כלל אם התוצאה הראשונה היא מאמר קצר ולא מאמר ארוך – או שהאתר בתוצאה הראשונה מאוד (מאוד) חזק, או שהביטוי שחיפשתם מאוד לא תחרותי.

הצילום הזה הוא מתוך הקונסול של אתר הלקוח שאיתו פתחתי את הפוסט. לקחתי שני מאמרים שעוסקים בנושאים קרובים מאוד. השני בן 300 מילה, הראשון – קצת יותר מ-1,000. למרות שהמאמר הקצר נראה לאורה יותר ממוקד, למאמר הארוך יש הרבה יותר כניסות והופעות בגוגל.

איך למצוא את המאמרים הקצרים באתר שלכם?

אם אתם מכירים את התוכן של האתר שלכם – מה טוב. בטח יש לכם מושג כלשהו אילו מאמרים הם המאמרים הקצרים יותר.

אם אתם לא מכירים מספיק או לא זוכרים, לצערי בוורדפרס כי אפשר לסדר את הפוסטים לפי מספר המילים. גם לא מצאתי תוסף שמאפשר את זה במיוחד. אם אתם מכירים אחד – בבקשה תכתבו לי. זה יעזור לי מאוד.

אני נעזרת בכלי השני הכי שימושי למקדמי אתרים: סקרימינג פרוג (הכלי הראשון הוא גוגל סרצ’ קונסול). בגרסה החינמית אפשר לסרוק עד 500 עמודים (כולל תמונות). בגרסה בתשלום אין מגבלה.

אני מריצה סריקה של האתר בסקרימינג פרוג -> מגיעה ללשונית Content -> בוחרת את הדוח All -> מפלטרת לפי ספירת המילים.

ברירת המחדל של סקרימינג פרוג היא לא לכלול בספירה את ההדר ואת הפוטר, ככה שגם אם יש לכם פוטר שכולל מלא תוכן – זה לא משפיע על ספירת המילים. אפשר לשנות את זה או להוציא מהכלל עוד חלקים. אפשר לקרוא על זה עוד בעמוד הרלוונטי באתר של סקרימינג פרוג.

אם אין לכם את הגרסה בתשלום, אני יכולה להוציא לכם את הדוח ולהסביר לכם מה עושים איתו – אתם לא צריכים להיות לקוחות שלי. תכתבו לי ולפני כן פשוט תקבעו איתי שיחה של חצי שעה בחינם שבה אסביר לכם מה עושים.

בונוס: סידור הטבלה

ככה אני מסדרת את הטבלאות שלי. אתם יכולים לעשות מה שבא לכם, אתם יכולים גם לא לסדר בכלל – העיקר שאתם מוצאים דרך נוחה לכם לעבות את המאמרים.

הדבר הראשון שעשיתי הוא להוריד את הקובץ ולשמור אותו באקסל או גוגל שיטס. עכשיו יש לי את הרשימה המלאה של העמודים באתר ואת האורך שלהם. אם אתם מקדמי אתרים ועושים את זה עבור הלקוחות שלכם, הורדת הטבלה מקלה עליכם את עבודת התיעוד והשליחה בדוח החודשי.

מחקתי את כל העמודים שהם לא מאמרים: עמודי תגיות (קל לזהות אותם לפי ה-tag בכתובת), עמודי קטגוריה (מזהים לפי category בכתובת) וכו’.

אני מסדרת ככה שהעמודים הכי קצרים יהיו למעלה ואני אדע מאיפה להתחיל.

בעמודה ליד ספירת התווים אני מציגה את המטא-טייטל של העמוד או את כותרת ה-H1 שלו. הצגת כותרת העמוד מאפשרת לי לראות מה נושאי המאמרים, ואם יש משהו שקל לי יותר להתחיל איתו. אל תזלזלו בדברים קלים ונוחים. אני תמיד ממליצה להתחיל ממה שקל ופשוט ולצבור את הנסיון על זה. לסדר לפי המאמרים שקל לסדר אותם, לכתוב על נושאים שקל לכתוב וכולי.

איך להציג את כותרת העמוד בגוגל שיטס

אני בטוחה שאפשר לעשות משהו דומה עם אקסל, אבל אני עובדת עם גוגל שיטס. אפשר להציג בגוגל שיטס את המטא-טייטל של העמוד או את כותרת ה-H1 שלו עם הנוסחה הזאת:

=IMPORTXML("URL","//title").
או
=IMPORTXML("URL of the Page", "//h1")

ועכשיו – לאיחוד

מבחינת יצירת התוכן, שילוב מאמרים זאת לא עבודה פשוטה. פעם היה לי בוס ששאל אותי למה לאחד כמה פוסטים למאמר אחד לוקח לי כל כך הרבה זמן. זה כולה העתק-הדבק לתוך פוסט.

התשובה שלי אליו היתה “ראית פעם את ביונסה בהופעה חיה? נכון היא גורמת לזה להיראות קל?”

אפשר לחבר מאמרים ברמות שונות של דיוק והחלקת תפרים, ויותר חשוב משהמאמר יהיה מושלם – הוא שהוא יהיה באוויר. לחבר מאמרים כדי שזה לא ייראה כמו כמה מאמרים שהורכבו אחד על השני יכול להיות לא פשוט.

יש כמה טכניקות להשתמש במאמר קצר בתוך מאמר ארוך:

כשאני מוצאת מאמר קצר, אני בודקת אם יש מאמר ארוך יותר באותו נושא. אני יכולה לבדוק את זה בטבלה ואני יכולה לבדוק את זה בשורת החיפוש של האתר. פשוט מקלידים את נושא המאמר ורואים מה עולה.

  • אפשר להפוך את המאמר הקצר לחלק עם כותרת H2 בתוך המאמר הארוך (או אם מדובר בכמה מאמרים קצרים – כל מאמר קצר הופך לחלק עם כותרת משלו).
  • השיטה הממש-עצלנית היא להפוך את המאמר החדש לכותרת משנה גנרית, כמו “תוספת מ[תאריך]”
  • אפשר לקחת משפטים נבחרים מהמאמר הקצר ולשזור אותם בתוך המאמר הארוך

אחרי האיחוד

אם אתם עושים את זה עבור לקוח ורוצים לשלוח לו את הטבלה עם הדוח החודשי, או אם אתם רוצים לתעד את זה מסיבה אחרת – תתעדו. תוסיפו עמודה שבה תכתבו מה עשיתם, או מה ה-URL החדש.

אחרי האיחוד חשוב למחוק את עמודי המאמרים הקצרים כדי למנוע תוכן משוכפל באתר.

אחרי המחיקה כדאי מאוד לעשות הפניה 301, ה”עקוב אחרי” של האינטרנט, מהכתובת הישנה לחדשה. המטרה היא שכל התנועה שתגיע לכתובת הישנה שכבר לא קיימת – לא תגיע לעמוד 404, אלא תעבור ישירות לכתובת החדשה והנכונה.

תוסף 301
זה תוסף הפניות 301 האהוב עלי

ואפשר להיעזר בסרטון הזה:

דבר אחרון שכדאי לעשות הוא להגיש את המאמר שעיביתם לסריקה מחדש בגוגל.

עושים את זה על ידי כניסה לסרצ’ קונסול, הדבקת כתובת המאמר בשורת החיפוש בקונסול ואז Request Indexing.

זה לא שהמאמר לא יאונדקס לעולם אם לא תבקשו מגוגל לעבור עליו שוב, אבל אם אתם יכולים להסב את תשומת ליבו של גוגל ולהאיץ תהליכים – זה האינטרס שלכם.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד