גוגל סרצ' קונסול: מערכת מעולה וחינמית שתלמד אותנו מה מעניין את הגולשים שלנו (מדריך קצר למתחילים)

גוגל סרצ' קונסול הוא כלי שנותן נתונים על תנועה שמגיעה לאתר דרך חיפוש בגוגל. מהנתונים האלו אפשר ללמוד מה אתם יכולים לעשות כדי להביא יותר טראפיק, לידים והמרות

תוכן עניינים

גוגל הם הבעלים של שלושת מנועי החיפוש הגדולים בעולם (מנוע החיפוש המילולי, גוגל תמונות ויוטיוב), ומתוקף כך הם נותנים לבעלי אתרים כלים למעקב אחרי ביצועי האתר שלהם במנוע החיפוש, כדי לעזור להם לשפר את האתר שלהם. אחד הכלים האלו נקרא גוגל סרצ' קונסול. אם עוד אין לכם גוגל סרצ' קונסול מותקן באתר, מוזמנים לקרוא את המדריך לחיבור גוגל סרצ' קונסול באתר וורדפרס.

גוגל סרצ' קונסול

גוגל סרצ' קונסול (Search Console), או קונסולת החיפוש של גוגל, מאפשרת לכם לראות נתונים על התנועה לאתר שלכם ועל ההופעות שלו במנוע החיפוש של גוגל. הנתונים המשמעותיים ביותר לעניין זה הם מילות החיפוש והחשיפות שלכם בגוגל:

גוגל סרצ' קונסול
תצוגה לדוגמה בגוגל סרצ' קונסול, באתר שחייב לשפר ביצועים
  1. לחיצות (clicks): המדד בריבוע התכלת מצד שמאל ובריבוע הקטן מתחתיו. כמה פעמים עמודים באתר שלנו הופיעו בגוגל ובכמה מתוכם נכנסו לאתר שלנו. בריבוע התכלת מופיע הסכום בסך הכל ובקו התכלת בגרף מופיע מספר הקליקים לפי ימים – בפרק זמן לבחירתכם.
  2. הופעות (impressions): כמה פעמים הופעתם במילים האלו או כמה פעמים הופיעו העמודים האלו בחיפוש וכמה הקליקו על זה. בריבוע הסגול מופיע הסכום בסל הכך ובקו הסגול בגרף מופיע מספר ההופעות לפי ימים – בפרק זמן לבחירתכם.
  3. שאילתות (queries): בשפה של האינטרנט "שאילתא" היא פשוט שם מפוצץ ל"מילת חיפוש". באילו ביטויים ומילות חיפוש האתר שלכם מופיע לאנשים בחיפוש וכמה לוחצים עליו.
  4. עמודים (pages): לאילו עמודים מגיעים אליכם באמצעות החיפוש של גוגל וכמה לוחצים עליו.

כדאי לדעת שאפשר ללחוץ על מילת חיפוש או על עמוד מסוים. כשלוחצים על מילת חיפוש אפשר לראות את כל העמודים שהיא מובילה אליהם מגוגל ואת נתוני החשיפות והכניסות אליהם. כשלוחצים על עמוד אפשר לראות את כל מילות החיפוש שמביאות אליו ואת נתוני החשיפות והכניסות שלהם.

גולשים מתעניינים
גולשים שמשהו מעניין אותם | צילום: jesse orrico

איך להביא יותר טראפיק לאתר עם הנתונים מגוגל סרצ' קונסול

אם בפייסבוק אנשים גולשים כדי להעביר את הזמן ואם במקרה הם גוללים אלינו ואנחנו מעניינים אותם – מה טוב, במנוע החיפוש של גוגל אנשים משתמשים כשיש להם שאלה קונקרטית, בעיה מסוימת שהם רוצים לפתור. השאילתות שמביאות אלינו הם השאלות, הבעיות ותחומי העניין של הקהל שלנו. מהנתונים בגוגל סרצ' קונסול אנחנו יכולים ללמוד על הדרכים האורגניות שמביאות אנשים לאתר שלנו ועל האפקטיביות שלהן.

אפשר לחלק את המידע שאנחנו מוציאים מגוגל לשני סוגים:

  1. מה אנחנו עושים ועובד טוב (ואפשר ליישם בעוד מקומות)
  2. מה אנחנו עושים שפחות עובד (ואפשר לשפר)

דברים שאפשר להוציא מגוגל סרצ' קונסול

האם אנשים בכלל מגיעים אלינו מחיפוש בגוגל?

סרצ' קונסול מציין גם הופעות שלכם בגוגל וגם הקלקות. יכול להיות שאתם מופיעים בשאילתא מסוימת מאות פעמים – אבל גולשים לא מקליקים עליה בכלל. לחיצה על השאילתא תפתח לכם דוח שיגלה לכם מה המיקום הממוצע שלכם באותה שאילתא. המקום שלכם הוא יותר מ-10? אתם לא בעמוד הראשון ומאות החיפושים האלו לא עוזרים לכם, כי אף אחד לא עובר לעמוד השני.

כבר יצא לי לעבוד עם בעלי אתרים שלא הופיעו בעמוד הראשון בגוגל אפילו תחת מילת החיפוש הברורה ביותר – שם העסק שלהם. אל תתנו לזה לקרות לכם.

אילו נושאים מעניינים את הקוראים שלנו ואנחנו מסוגלים לתת להם עוד מהם?

מה אנשים מחפשים שמביא אותם אלינו? טוב שיש מאמר-דגל בכל תחום, אבל אם יש זויות שלא נגענו בהן של אותו תחום והקונסול מאותת לנו שאנשים מתעניינים – מה טוב.

האם מגיעים אלינו בעקבות מילות חיפוש שעוד לא יצרנו להן תוכן?

היה לי לקוח שאחת ממילות החיפוש המובילות אליו כללה את המילה "גירושין" בתוספת תחום העיסוק שלו. גירושין הוזכרו בהערת אגב במאמר שלו, ולכן הטראפיק נותב למאמר ההוא. הנתון הזה גרם לנו להבין שהקהל מחפש מאמרים על גירושין בתחום הזה – ויצרנו אחד בהתאם. כך, ניתבנו עוד תנועה לתוך האתר.

האם יש לנו מוצרים/שירותים/עמודים בנושאים שאנשים מחפשים ואנחנו לא מקבלים מהם מספיק טראפיק?

האם גוגל מכסה את כל הנושאים? היתה לי לקוחה בתחום ההורות שבתוצאות הפופולריות שלה בקונסול, לא הופיעו מספיק שאילתות שכללו את המילה "הריון". לקראת השקת שירות עבור נשים בהריון, היא החלה לחזק את עמודי ההריון באתר שלה, מה שהביא יותר תנועה (ולידים) לעמוד הנחיתה למוצר ההריון החדש שלה.

האם מגיעים אלינו בעקבות מילות חיפוש לא רלוונטיות?

האם הכנסנו בכותרות שלנו ביטויים, מליצות, ציטוטים, שירים וכו' – ואנשים מגיעים אלינו לאתר כי הם חיפשו את השיר הזה? זה לא טוב. אם גולשים חיפשו משהו אחד ומצאו משהו שנקראה להם מתאים אבל התברר כממש לא – הם יברחו מהאתר שלכם מהר וזה יפגע בדירוג שלכם.

זה לא אומר שחייבים להוריד את הביטוי מהאתר – יש דרכים לטפל בזה.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

קידום אתרים עם גוגל סרצ' קונסול

היכרות, אפילו בסיסית, עם מערכת גוגל סרצ' קונסול יכולה לעזור לכם להבין מי מגיע לאתר שלכם – ולמה. המידע הזה יכול להזניק את השימוש באתר שלכם ולהביא לכם הרבה יותר טראפיק, לידים ומכירות. למערכת הזאת יש מערכת משלימה וגם כתבתי עליה מדריך: גוגל אנליטיקס למתחילים.

טיפ: ככל שיש לכם יותר תוכן באתר, כך יותר קל לכם לחזק ביטויים בפרט ואת האתר שלכם בכלל, בטח אם אתם בתחום תחרותי. אם יש לכם אתר אבל אין לכם רעיונות, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט על מציאת רעיונות לפוסטים. אם עיקר הפעילות שלכם היא בסושיאל, אתם מוזמנים לקרוא גם את הפוסט על תוכן באתרים לעומת תוכן ברשתות חברתיות.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

להרשמה לעדכונים

אני מקפידה לשלוח בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל.
כלומר: קצר ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג
קידום אורגני בגוגל בנוי על שני יסודות: חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל וחיזוק הקשר בין האתר לנישה שלו. המטרה: לתפוס ביטויים ומיקומים. מה זה אומר ואיך עושים את זה?