שלושה טיפים של מקדמי אתרים לשיפור המרה באתר

טיפים של SEO לבלוגרים, לכותבי תוכן וטקסטים ארוכים שישאירו את הקוראים שלכם יותר זמן באתר, יגרמו להם לקרוא יותר עמודים ויהפכו את הטקסטים שלכם לקלים וברורים יותר

תוכן עניינים

יש לכם אתר, יש בו לא מעט טקסט – אבל לא מספיק אנשים קוראים אותו. האתר שלכם לא מביא לכם לקוחות או נרשמים לניוזלטר – ולכו תמצאו בגוגל דברים שכתבתם. זה מצב מתסכל של לא מעט בעלי אתרים שנתקלתי בהם. אם זה המצב גם אצלכם, או שאתם חוששים להגיע למצב הזה, יש לכם הרבה פתרונות אפשריים מהעולם של אופטימיזציה לתוכן.

שלוש הצעות השדרוגים האלו יהפכו את המאמרים שלכם לקריאים יותר בעיני קוראים אנושיים. מאמרים קריאים מובילים לקוראים שמבלים יותר זמן באתר, קוראים יותר פוסטים ביותר עמודים ומכירים אתכם יותר. הדברים האלו גם יעזרו לדירוג של המאמר ושל האתר שלכם בגוגל,

מה הקשר בין אופטימיזציה לתוכן להופעה בגוגל?

הפרמטרים לפיהם גוגל מקדם מאמרים במנוע החיפוש שלו רבים מאוד וכוללים דברים שקשורים למאמר עצמו, דברים שקשורים לכל האתר, דברים שקשורים לבניית הסמכות שלכם באינטרנט ועוד. גוגל רוצה להתאים את דרווג נוחות הקריאה שלו ככל האפשר לקורא האנושי, כך שבאמצעות שיפור המאמר שלכם בכמה פרמטרים לא מסובכים בכלל – הוא יהיה קריא ומוצלח יותר בעיני גוגל ואדם כאחד.

בשפה קצת יותר מקצועית: הדרך שימצאו את המאמר שלכם בגוגל היא באמצעות אופטימיזציה לתוכן (טיוב והתאמה של התוכן באתר). התחום נקרא SEO: Search Engine Optimization חלק מהאופטימיזציה הזאת היא אופטימיזציה לדברים שקורים בתוך האתר (on site בשפה מקצועית). בין היתר זה אומר אופטימיזציה לתוכן הקיים באתר למשל באמצעות העלאת מאמרים חדשים או שיפור מאמרים קיימים. חלק אחר של האופטימיזציה און-סייט נוגעת לחוויית המשתמשים באתר ולמסע שהם יעברו בו.

אופטימיזציה לתוכן
צילום: Weston MacKinno

חלוקה לכותרות

מתי בפעם האחרונה קראתם טקסט של 600 מילה בלי לדלג קצת על שורות ועל פסקאות? חלוקה לכותרות מאפשרת לכם להגיד לקורא האנושי ולגוגל "עכשיו אני אכתוב על…". החלוקה הזאת למקטעים (כשכל כותרת מסמנת התחלה של מקטע) הופכת את הטקסט ברור יותר לקריאה ומקלה על העברת הפואנטה שלכם לקוראים.

גם לכם הכותבים, אגב, חלוקה לכותרות יכולה לסייע בכתיבה. לא פעם, כשאני נתקעת או כשהטקסט יוצא לי מבולגן, אני אוהבת לעבור שוב על כל פסקה ולהבין מה הנושא העיקרי שלה, וכל צביר פסקאות – מה הנושא העיקרי שלהן. מתוך זה אני מוצאת פסקאות שאני יכולה להעביר למקומות מתאימים יותר, מה שהופך את המאמרים שלי לנוחים וקריאים יותר.

למה חשוב לכתוב מאמרים קריאים

  1. כי כבר השקעתם וכתבתם אותם ואתם רוצים שיקראו.
  2. כי הם מעבירים מידע שיש לכם ואתם רוצים שאנשים ידעו.
  3. כי ככל שאנשים מבלים יותר זמן באתר שלכם, קוראים יותר מהעמוד ועוברים יותר עמודים – הם משתפרים כלידים פוטנציאליים (כלומר הופכים ללידים חמים יותר) ואתם מקבלים אקסטרה נקודות בעיני גוגל

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

קישורים פנימיים הם עוד שיפור מצוין לתכנים בבלוג ובאתר שלכם. ויקיפדיה אלופים בזה (והם אכן מדורגים במקום הראשון כמעט בכל דבר שתחפשו ויש עליו ערך). קרה לכם פעם שנכנסתם לויקיפדיה כדי לקרוא על תפוח ואחרי חצי שעה אתם עדיין בויקיפדיה, קוראים על הרייך השלישי?

זה קורה בגלל קישורים פנימיים. התפקיד שלהם הוא לאותת לקוראים שלכם שיש עוד הרחבות ודברים קשורים ומעניינים. קישורים פנימיים עוזרים לקוראים לקבל מכם יותר מידע ולהבין שאתם יודעים על מה אתם מדברים ושיש לכם הרבה ידע בשבילם.

עוד דבר שקישורים פנימיים עושים הוא להשפיע על התנהגות הגולשים: להגדיל את זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם, להעביר אותם יותר עמודים ולהגדיל את כמות הסשנים שהיתה בהם אינטרקציה עם האתר. הפרמטרים האלו הם גם פרמטרים שגוגל לוקח בחשבון כשהוא בוחן את איכות אתר שלכם.

אגב, לא חייבים לקשר רק בין מאמרים. להיפך. אפשר (ואפילו רצוי מאוד) לקשר ממאמרים גם לעמודי קטגוריות, עמודי מוצרים או שירותים (בחינם או בתשלום). לעסק שלכם יש מטרה והבלוג בא לתמוך בה.

סוג נוסף של קישורים באתרים הם קישורי עוגן: קישורים בתוך העמוד. אם בא לכם לקרוא עליהם – גם עליהם יש יופי של מאמר.

טיפ: קישורים פנימיים מסייעים גם לקידום העמודים המקושרים. המילים מהן אתם מוציאים את הקישור (שנקראות גם "טקסט עוגן") עוזרות לגוגל להבין במה המאמר או העמוד המקושר עוסק. למשל, לקשר מהמילים "הגדלת תנועה לאתר" למאמר מסוים – עוזר לגוגל להבין שהמאמר הזה עוסק בהגדלת תנועה לאתר.

איך אפשר לראות את השינוי בהתהנגות הגולשים?

הדרך הכיפית לראות את השינוי בהתנהגות הגולשים (יותר זמן באתר, יותר עמודים בכל ביקור ועוד) היא עם פידבקים: יותר לידים, יותר נרשמים לרשימת התפוצה, יותר הודעות פרטיות של "קראתי את המאמר הזה, תודה!" וכו'.

הדרך המהירה והקלה לראות את השינוי בהתנהגות הגולשים היא בגוגל אנליטיקס. בגוגל אנליטיקס יש נתונים על כל פרק זמן שתבחרו. הנתונים כוללים למשל מספר סשנים (ביקורים) שהיו באתר שלכם, כמה עמודים נצפו בכל ביקור, כמה אינטרקציה היתה עם האתר, מה העמודים הכי נקראים שלכם ועוד.

אם אתם רוצים לדעת איך מגיעים לתוכן שלכם מהחיפושים בגוגל, סרצ' קונסול הוא הכלי שלכם.

טפסים במקום ברור

בלא מעט מהאתרים שנתקלתי בהם אפשר היה לשפר את אחוזי ההרשמה לניוזלטר או את יצירת הקשר של הלקוחות איתכם – אם בעלי האתר היו שמים טופס רלוונטי במקום נוח.

נוסף על עמוד יצירת קשר בשביל טפסים, מקומות פופולריים לשים בהם טופס הרשמה, טופס יצירת קשר או שניהם – הם הפוטר שבתחתית האתר ותפריט הצד בעמודים/בפוסטים, פופאפים. זה לא יגרום לכם להופיע יותר גבוה בגוגל או יהפוך את המאמר שלכם לקריא יותר, זה כן יאפשר את הדבר לשמו אתם משקיעים בכתיבת מאמרים או בתחזוקת האתר: אינטרקציה עם בני אדם.

לסיכום

חלק מעבודת האופטימיזציה לאתר (SEO) כוללת אופטימיזציה לתוכן באתר. עקרונות הכתיבה של מקדמי האתרים יאפשרו לתוכן (הקיים והחדש) באתר שלך להגיע יותר טוב ללקוחות הקיימים, להגיע ליותר לקוחות חדשים ולעזור לאתר שלך להביא עוד המרות. מיקום הטפסים במקום נוח יעזור גם הוא להמרות.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

להרשמה לעדכונים

אני מקפידה לשלוח בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל.
כלומר: קצר ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד. 

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג