קישורים פנימיים: האנדרדוג שיזניק אתכם בתוצאות החיפוש

קישורים פנימיים הם הפניה מעמוד אחד לעמוד אחר - בתוך אותו אתר. הם יכולים אתכם בתוצאות החיפוש. איך למקסם אותם ולאילו עמודים ליצור קישורים פנימיים?

תוכן עניינים

קישורים פנימיים הם הפניה מעמוד אחד לעמוד אחר – בתוך אותו אתר. הם חלק ממה שנקרא On-Page SEO, או “עבודת אופטימיזציה בתוך האתר”. הם אחד הדברים הכי חשובים שאפשר לעשות שנותנים תוצאות טובות מאוד במעט מאוד מאמץ.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

סוגי קישורים

יש שלושה סוגי קישורים:

קישורים יוצאים: נקראים באנגלית Outbound links או external links. אלו קישורים מהאתר שלך – לאתרים אחרים. כששמים כאלה באתר שלך – נהוג לסמן לדפדפן לפתוח אותם בטאב חדש.

קישורים נכנסים (או “קישורים חיצוניים”): נקראים באנגלית Inbouds Links. קישורים מאתרים אחרים – לאתר שלך. אפשר לקרוא על דרכים להשיג קישורים נכנסים.

קישורים פנימיים: נקראים באנגלית Internal Links או Inlinks. קישורים מעמודים באתר שלך – לעמודים אחרים באתר שלך. אלו הקישורים שהכי קל להשיג. בקישורים האלה המאמר עוסק.

5 סיבות שקישורים פנימיים חשובים כל כך

הם עוזרים באינדוקס של עמודים אחרים

לזחלן של גוגל יש כמה דרכים לגלות עמודים חדשים באתרים. שלוש נפוצות הן באמצעות מעבר על מפת האתר, דרך קישורים חיצוניים – ודרך קישורים פנימיים באתר. הוספת קישורים פנימיים היא דרך להגיד לגוגל “העמוד הזה קיים”, וגם “העמוד הזה חשוב”. כלומר לא רק “תכיר” אלא גם “תאנדקס”.

הם מעלים את העמודים שלך בתוצאות החיפוש של גוגל

בהמשך למה שכתבתי בפסקה הקודמת, ככל שלעמוד יש יותר קישורים – פנימיים וחיצוניים – זה אומר יותר שהוא חשוב ורלוונטי בעיני גוגל. מידת החשיבות והרלוונטיות מתבטאת גם בתוצאות החיפוש בגוגל.

הם מזמינים את הקורא האנושי להמשיך לקרוא בנושא רלוונטי

אי אפשר להקיף את כל התוכן במאמר אחר. לפעמים דרושות הרחבות, לפעמים אתם לא רוצים להתפזר, לפעמים אתם מגיעים לאורך מוגזם ואתם רוצים לפצל. יש מלא סיבות לשלוח אנשים לקרוא מאמרים אחרים. קישורים פנימיים עוזרים לקורא האנושי להתמצא בתוך האתר שלכם ולהישאר לקרוא את מה שמעניין אותו.

הם מחזקים את הקשר בין עמוד לביטוי בעיני הקורא האנו

הטקסט שממנו יוצא הקישור, שנקרא טקסט עוגן, הוא אחת הדרכים של גוגל להבין במה עוסק עמוד. אם למשל הוצאתי קישור מהמילים “איך להיות הבעלים של בלוג מצליח” לעמוד https://lior-shapira.co.il/successful-blog/ יקרה הדבר הבא:

  • הזחלן של גוגל יסרוק את המאמר שאתם קוראים כרגע.
  • הוא יגיע למילים “איך להיות הבעלים של בלוג מצליח”
  • הוא יראה שהן מקשרות למאמר אחר
  • הוא יבין שהמאמר האחר קשור לנושא “איך להיות הבעלים של בלוג מצליח”
  • הוא יאנדקס אותו בהתאם.

הוספת קישורים חיצוניים ופנימיים היא דרך טובה לחזק ביטויים ספציפיים בתוצאות החיפוש לא רק מבחינת העברת “כוח קידום” (ג’וס), אלא גם מבחינת חיזוק הקשר בין ביטוי הקידום – לעמוד המקודם.

הם חוסכים לכם כסף על קישורים חיצוניים (בערך).

המחיר של קישורים פנימיים לא הופך אותם לחשובים לקידום, אבל זה הופך אותם לחשובים לכם. אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים. לקנות קישורים עולה כסף, להשיג קישורים עולה זמן בחיפוש. קישורים פנימיים הם מאוד קלים לביצוע – וזולים בטירוף (אם יש לכם תוסף) או בחינם (אם אתם עושים את זה בעצמכם).

זה לא באמת תחליף לקישורים חיצוניים, אבל זה מקפיץ לכם ביטויים ועמודים בלי עלות. אז יותר נכון להגיד שעם יצירת קישורים פנימיים אתם זקוקים לפחות קישורים חיצוניים וזה כבר חוסך לכם כסף. או לחלופין אתם שמים את הסכום שבלאו הכי תכננתם – ומקבלים תוצאות טובות יותר. ככה או ככה זה מיתרגם לכסף.

עוד סיבות

תכל’ס יש עוד סיבות. הם מגדילים את מעורבות הגולשים באתר שלכם, מגדילים את כמות הדפים שגולשים עוברים בכל סשן ואת זמן השהייה באתר שלכם, עוזרים למצוא את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, ועוד כל מני.

כבר שכנעתי אתכם שקישורים פנימיים הם אחלה וסופר חשובים? יופי. אז אפשר להמשיך.

כמה קישורים פנימיים להוציא ממאמר?

התשובה, כמו כל שאלת “כמה?” ב-SEO, היא “זה תלוי”. מה המטרה?

מאמר איכותי: “מאמר איכותי” הוא מאמר שאשכרה נועד ימצאו אותו בגוגל ויקראו אותו. במאמרים איכותיים שאני כותבת, מעולם לא ספרתי קישורים פנימיים. בכל מקום שדרושה הרחבה בנושא אחר, במקום להתפזר – אני מכניסה קישור פנימי ולא דופקת חשבון. אני מזכירה שם של תוסף? אני מקשרת למאמר שכתבתי על התוסף הזה. אני מדברת על דרכים להגדיל תנועה לאתר? מקשרת למאמר בלי להסס.

מאמר SEO: “מאמר SEO” הוא מאמר קצר (עד 500 מילה) ומצ’וקמק שנועד רק כדי לקדם עמוד אחר – עמוד מוצר או שירות. במאמרים כאלה אני מוציאה קישור אחד, שניים גג, לעמוד שיביא את הכסף.

לאן להוציא קישורים פנימיים?

יש כל מני טקטיקות. אני הולכת לדבר על שתיים: להוציא קישורים פנימיים רק לעמודי כסף, או להוציא קישורים פנימיים למאמרים בבלוג.

קישורים פנימיים למאמרים בלוג

יש אתרים, כמו האתר הזה, שמבוססים על בלוג. רוב הטראפיק שלי לא מגיע לעמוד הבית או לעמודים השירותים שלי, אלא למאמרים. דרכם אני משיגה כתובות אימייל לרשימת התפוצה או לידים.

באתרים מבוססי בלוג, שהלקוחות רוצים גם ידע ולא צריכים מוצר כאן ועכשיו, אני ממליצה מאוד ליצור קישוריות פנימית בין מאמרים. אתרים מבוססי בלוג יכולים להיות אתרים של מטפלים או של מקצועות שעושים סקר שוק לפני שסוגרים איתם כמו עורכי דין או יועצי משכנתאות.

בהקשר הזה כדאי להגיד שבבלוג שנכתב כדי שאשכרה יקראו אותו – רצוי שלא יהיו “עמודים יתומים”, כלומר עמודים שאין אליהם אף קישור מעמוד אחר.

קישורים פנימיים לעמודי כסף

יש אתרים שמה שמשנה בהם הוא עמודי השירותים והמוצרים. התוכן נועד רק כדי לקדם את העמודים האלה.

זה יכול להיות תלוי נישה אבל גם יכול מאוד להיות תלוי בסגנון של בעל האתר, ואם יש לו כוח לחפירות תוכן או לשלם למישהו שייצר עבורו את התוכן הזה – או שהוא רק בעד “מאמרי SEO” וזהו. במילים אחרות: אי אפשר לקדם אתר בלי בלוג. השאלה היא האם הבלוג נועד שיקראו אותו או רק כדי לקדם עמודים אחרים.

אין בעיה אמיתית להוסיף קישורים פנימיים רק לעמודי הכסף: דפי הנחיתה לשירותים או עמודי קטגוריות או מוצרים (תלוי כמה תחלופת המוצרים מהירה) באתרי איקומרס.

יש לי לקוחות שככה אני מקדמת אותם: כל הקישורים רק ל”עמודי כסף”. אצלם קישוריות פנימית בין תכנים היא נחמדה, אבל לא לאתרים האלה.

5 אסטרטגיות להוספת קישורים פנימיים לאתר

אם אתם לא זוכרים את כל תוכן האתר ואת כל העמודים והמאמרים בו (שזה, תכל’ס, הגיוני) – עדיין יש דרכים להוסיף קישורים פנימיים.

לקדם את מה שאתם כן זוכרים

זה אולי מובן מאליו מדי, אבל יש לא מעט אנשים שצריכים שאשת מקצוע תגיד להם שמותר להם לסמוך על ההגיון שלהם, הזכרון שלהם, הנסיון שלהם ועל עצמם בכללי – לפני שהם מעזים לעשות משהו בעצמם.

אז הנה יש לכם אישור בכתב מאשת מקצוע לסמוך על עצמכם.

יש עמודים שאתם זוכרים שאתם רוצים לקדם? צרו להם קישורים פנימיים ממאמרים אחרים.

תוספים (באתרי וורדפרס)

יש אתרים, כמו האתר הזה, שמבוססים על בלוג. רוב הטראפיק שלי לא מגיע לעמוד הבית או לעמודים השירותים שלי, אלא למאמרים. באתרים כאלה חשוב ליצור קישוריות פנימית בין מאמרים.

באתרים אחרים מה שמשנה הוא עמודי השירותים והמוצרים, והתוכן נועד רק כדי לקדם את העמודים האלה.

אין בעיה אמיתית להוסיף קישורים פנימיים רק לעמודי הכסף: דפי הנחיתה לשירותים או עמודי קטגוריות או מוצרים (תלוי כמה תחלופת המוצרים מהירה) באתרי איקומרס.

יש לי לקוחות שככה אני מקדמת אותם: כל הקישורים רק ל”עמודי כסף”. קישוריות פנימית בין תכנים היא נחמדה, אבל לא לאתרים האלה.

תוספי קישורים (וורדפרס)

יש תוספי וורדפרס שעוזרים למצוא קישורים פנימיים בין מאמרים. בין אם בתוך מאמר שכותבים, או למצוא “עמודים יתומים” – כלומר עמודים שאין קישורים פנימיים אליהם ממאמרים אחרים. אפשר להשתמש ביוסט פרימיום (לא ממליצה) ואפשר להשתמש בלינק וויספר (הרבה יותר טוב).

לפי עמודים שאתם רואים שחסרים להם קישורים

באתרי וורדפרס, אפשר לראות כמה קישורים פנימיים יש לכל עמוד באמצעות כל מני תוספים. אלו שניים מהם:

ביוסט אפשר לראות כמה קישורים פנימיים יוצאים יש לי מהמאמר (חץ עולה) וכמה קישורים פנימיים נכנסים לי לכל מאמר (חץ יורד).

בלינק וויספר אפשר לראות (מימין לשמאל) כמה קישורים שבורים יש במאמרים; כמה קישורים יוצאים לאתרים אחרים יש; כמה קישורים פנימיים יוצאים יש (למאמרים אחרים באתר שלך); וכמה קישורים פנימיים נכנסים יש.

חדי העין יבחינו שהמספרים לא זהים. המספרים של יוסט אמינים יותר.

בדוק אפשר לראות כמה קישורים פנימיים יש לכל עמוד גם באמצעות סריקה של סקרימינג פרוג. אני עוד צריכה לחקור איך.

חיפוש בפקודת site

פקודת site: בשורת החיפוש של גוגל מאפשרת לבצע חיפוש בכל עמודי האתר שמאונדקסים בגוגל. זאת דוגמה לתחביר שלו:

site:domain.co.il ביטוי חיפוש

אם תחפשו site:lior-shapira.co.il קישורים פנימיים אתם תגיעו למאמר באתר ליאור שפירא שבעיני גוגל הכי רלוונטי לשאילתא “קישורים פנימיים” לפי סדר רלוונטיות. אלו לא כל המאמרים באתר, אלא רק אלו שבעיני גוגל יש להם רלוונטיות מסויימת לנושא.

כדי למצוא עמודים לקשר אליהם

אפשר להשתמש בפקודת site ליצירת קישורים פנימיים אם אתם יודעים איזה ביטוי אתם רוצים לקדם. חפשו את הביטוי הזה בפקודת סייט ותגיעו לעמוד הרלוונטי ביותר.

זה טוב אם אתם כבר יודעים מאיזה ביטוי אתם רוצים להוציא קישור (כלומר איזה אנקור, טקסט עוגן, אתם רוצים לקדם) ורק לא בטוחים מה עמוד היעד.

כדי למצוא עמודים להוציא מהם קישור

זה יכול גם לעבוד הפוך: אם אתם יודעים לאיזה עמוד אתם רוצים להוציא קישורים פנימיים – אבל לא בטוחים מאיזה עמוד. פקודת סייט יכולה לשמש אתכם למצוא עמודים שאפשר להוציא מהם קישור. חפשו בפקודת site את נושא המאמר. מכל העמודים שמופיעים בתוצאות – אתם יכולים להוציא קישור.

לחפש בשורת החיפוש של האתר

חוץ מפקודת סייט, אפשר גם להשתמש בחיפוש של האתר. יש לכם באתר שורת חיפוש שגם המשתמשים שלכם יכולים לחפש בה. במאחורי הקלעים של מערכת ניהול האתר שלכם (וורדפרס, וויקס או מה שזה לא יהיה) אתם גם יכולים לבצע חיפוש.

קישורים פנימיים בוורדפרס
שורת החיפוש בפוסטים בוורדפרס. דרך נוחה ליצירת קישורים פנימיים.

אמ;לק

למה קישורים פנימיים חשובים כל כך?

כי הם מקפיצים את עמודי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. הרבה תוצאות ביחסית מעט מאמץ. יש פה הרחבה על חמש סיבות כאלה.

איך להגביר קישוריות באתר?

או למצוא את המילים שרוצים לקדם ואז למצוא את העמודים הרלוונטיים; או לדעת איזה עמוד רוצים לקדם ולמצוא את הביטויים הרלוונטיים. במאמר יש הרחבות על דרכים לעשות את זה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד