אתמול השתנה עמוד חיפוש התוצאות בגוגל בשפה העברית. בשאלות נפוצות, עם נפח חיפוש גבוה, התחלתם לראות תוצאה מג'ונרטת על ידי ג'מיני, עם מרקר על עיקר התשובה. מתחת לזה, או בצד (תלוי בגודל המסך) יש הרחבה לקריאה נוספת.
ככה זה נראה בדסקטופ:
וככה במובייל:
התוצאה החדשה נקראת AI Overview. ולא, זה פיצ'ר ליבה של גוגל, ואי אפשר לכבות אותו.
למה זה קיים
המעבר לעמוד התוצאות שכולל AI Overview – עם תשובה מג'ונרטית של ג'מיני – היא חלק מהקרב של גוגל לשמר חיפושים אצלה. מה שערער אותה הוא המכה שהיא ספגה כשצ'אטים AI הפכו למנועי חיפוש. אנשים התחילו לדלג על חיפושים בגוגל ועברו לשאול ישירות את הצ'אט – שנתן תשובות, המלצות למוצרים ומותגים – ונגס לגוגל בעוגה.
בתור SEO, כלומר מקדמת אתרים בגוגל – זה מבאס. זה הולך לפגוע בטראפיק של אתרים, אבל לשם העולם הולך בלאו הכי.
זה עוד יותר מבאס כי מתחת ל-Ai Overview של גוגל יש גם "תוצאה 0" עם קטע מאתר. אבל ה-SEO עדיין לא מת ועדיין משתלם לכם להשקיע באתר.
למה עדיין להשקיע באתר?
- המנצח לוקח הכל: התוצאות הראשונות שנבחרות על ידי ה-overview יגרפו עוד יותר מהטראפיק. כי עכשיו הן קיבלו נדל"ן מיוחד. זה כבר לא ה"זהב" של תוצאה 1 בגוגל, ולא ה"פרימיום" של תוצאה 0. זה "סופר פרימיום" של תוצאות בראש העמוד לצד תשובת ה-AI. טיר חדש והזדמנות חדשה לגרוף טראפיק. אם כבר – זאת סיבה להשקיע אקסטרה ב-SEO.
- לא כל השאלות יקבלו את העמוד הזה. כן, טראפיק ילך לנו לאיבוד. אבל האוברויוז (איזו מילה מעצבנת לכתוב בעברית!) לא מופיעות בכל חיפוש.
- אלו תשובות לחיפושי מידע. כמה, למה, איך. אתם לא בהכרח תכתבו את מילות השאלה האלו בחיפוש, אבל אלו התשובות שתקבלו. לעומת זאת כשמחפשים משהו לקנות – סביר שעדיין תראו את המודעות הממומנות של גוגל, ועמודים אורגניים.
- ה-Overviews כן מציג אתרים. זה שהייתי צריכה להקיף לכם אותם בעיגול (תגללו טיפה למטה) זאת בעיה שאומרת דרשני. אבל הם שם. ויותר מזה: אלו לא בהכרח האתרים מהתוצאות הראשונות. גוגל מציג מקורות שתראו שהוא לא מחרטט. למשל קרן אן גיימן שמופיעה ברוב התשובות? היא תוצאה 9.
אני חושבת שהיא מופיעה בכל הלינקים למרות שהיא רק תוצאה 9 בגוגל – כי היא היחידה בעמוד הזה שיש לה מומחיות אמיתית בתחום הזה. יתר התוצאות בעמוד הן אתרים סופר גדולים וחזקים (מידרג, ישראל היום, כללית). אבל האתר שלה סמכותי ומיועד ספציפית לתזונה (וכושר). כלומר הרלוונטיות שלה לביטוי גבוהה. היא אתר פחות חזק – אבל יותר מומחה. ובשבילכם שקוראים את זה – זה משמעותי.
מה בעלי אתרים יכולים לעשות?
להמשיך כרגיל, רק יותר טוב.
- עזבו תוכן AI ספאמי (אם כבר תוכן AI בגוגל – אז בצ'אנקים קטנים, ושיהיה טוב).
- תדבקו בקלאסיקה שעובדת תמיד: תוכן טוב, בניית סמכות, הקפדה על חווית משתמש טובה. אלו עצות שכונות תמיד. בכל העדכונים ולאורך כל הסערות.
- אתם תראו ירידות בתנועה, תלוי גודל האתר והתחום שלכם. אבל יש יחס הפוך בין כמות הטראפיק לאיכות שלו, וככל שיש פחות טראפיק – הטראפיק יהיה איכותי יותר.
- תשמרו על היוזרים: צרו רשימת תפוצה, בנו קישורים פנימיים, קדמו את עמודי השירותים/מוצרים שמכניסים לכם כסף.
- אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. הרבה אתרים נפגעו מהשינוי הזה. תזכרו: יש עוד דרכים להביא תנועה לאתר, כולל שיתוף פעולה של SEO וסושיאל. מי שבונה רק על אפיק תנועה אחד – שיהיה לו בהצלחה.
ועוד טיפ: אנשי SEO טובים לא ידאגו לכם רק לדירוגים בגוגל, אלא גם לשיפורים בחוויית משתמש, הישארות גולשים, שמירה ועוד. וגם דברים נוספים שקשורים למרקטינג, במידת הצורך ולפי הכישורים.
המלצה חמה שלי: וייב קודינג. אם אתם בעלי אתר או אנשי SEO, נצלו את הוייב קודינג כדי ליצור דברים שישאירו אנשים אצלכם באתר או ישפרו לכם את החוויה או יעלו בגוגל. מחשבונים למיניהם יכולים להיות פשוטים.
למשל הדבר הזה שיצרתי כרגע עם הצ'אט ועונה על השאלה הדחופה ביותר שיושבת עליכם כרגע: האם ה-SEO מת. זה יפתח לכם בטאב חדש ויחכה לכם שתסיימו לקרוא את המאמר הזה.
עדיין אותו אתגר: מעקב ובקרה
התזונאית מתוצאה תשע שמופיעה בכל הלינקים של ה-AI Overview עדיין רואה את עצמה בגוגל סרצ' קונסול כתוצאה תשע. ה-impressions בקונסול אולי יעלו לה, אולי גם הטראפיק האורגני מגוגל ירד בפחות משהוא אמור כי היא מופיעה בכל הלינקים של ה-AI Overviews.
גוגל משנים את התוצאות יותר מהר משהם נותנים לנו, בעלי האתרים, מנהלי ה אתרים ואנשי ה-SEO, את הכלים לנהל את זה. עוד אי אפשר לראות את ההופעות ב-ai overview c בגוגל סרצ' קונסול. מצד אחד – המחסור בדאטה מאתגר את המעקב אחרי הביצועים. מצד שני – לא מתבכיינים, עובדים עם מה שיש. אבל להכיר בזה זה חשוב.
אם אתם מחפשים SEO טובה שתביא את האתר שלכם לביצועים גבוהים ותביא לכם יותר טראפיק, לידים והמרות – דברו איתי