4 טעויות שאתם עושים עם אלמנטור

אלמנטור הוא כלי משוכלל לבניית אתרים, וככזה יש לו אפשרויות שלא בטוח שאתם מכירים. אם אתם לא עושים את זה - אתם מסתבכים סתם. להכיר אותם ישפר לכם את החיים.

תוכן עניינים

אלמנטור הוא כלי עבודה משוכלל מאוד לבניית אתרים. היתרון של מערכות משוכללות הוא שהן מאפשרות מלא דברים. החסרון הוא שהן מורכבות.

חלק מלקדם אתר באלמנטור הוא לעבוד עם התוכנה נכון מלכתחילה.

הנה כמה דרכים להקל עליכם את העבודה עם אלמנטור:

  • עבודה נכונה עם טמפלייטים
  • שימוש בווידג’טים גלובליים
  • שימוש בהגדרות גלובליות
  • שימוש באלמנטור במקום בתוספים מיותרים

אתם עורכים פוסטים דרך אלמנטור במקום ליצור טמפלייט

אחד הדברים הכי יפים שאלמנטור מאפשר לעשות הוא לעבוד עם טמפלייטים. משהו שמעצבים פעם אחת – ואפשר להחליט איפה זה יופיע. מאותו רגע כל שינוי שרוצים לעשות במקום אחד – יחול בכל המקומות.

אחת הטעויות הנפוצות שאני רואה אנשים עושים עם אלמנטור היא לערוך את הפוסטים דרך האלמנטור ולא דרך הטמפלייט. תחת “כל הפוסטים” זה נראה ככה: שלושת הפוסטים העליונים נערכו באמצעות אלמנטור, הרביעי – לא.

עריכת פוסטים באמצעות אלמנטור
לראות תמונות של פוסטים שנערכו באמצעות אלמנטור עושה לי צרעת בעין.

למה להשתמש בטמפלייט?

עם הזמן, עיצוב האתר שלכם משתכלל. אתם מוסיפים תפריטים, משנים מילים, מגדילים, מקטינים ומסדרים דברים. כשאתם משתמשים בטמפלייט – כל שינוי שאתם מבצעים, חל מיד על הכל. בלי צורך לחזור אחורה ולשנות ידנית כלום.

זה מראה אחיד ויפה, ומאפשר לכם לעבוד בצורה פשוטה, חכמה ועצלנית: פעם אחת, ואז זה חל על הכל. ולא יודעת מה איתכם, אני מעדיפה חכם ועצלני על ידני ומייגע.

אם אתם רוצים טמפלייטים שונים לסוגים שונים של פוסטים (למשל בהתאם לקטגוריה, או כותבים) – אפשר להגדיר את זה בטמפלייט.

אתם לא משתמשים בווידג’טים גלובליים

פעם כשהייתי צעירה וזקוקה לכסף (ולנסיון) בניתי אתר ללקוח. כמו המון פרויקטים ראשונים, והוא שילם סכום נמוך מאוד ובא בהמון דרישות. אחת הדרישות, אחרי שהאתר היה מוכן, היתה לשנות צבע של כפתור שהופיע בכל העמודים.

לשנות צבע של כפתור זאת משימה סופר-פשוטה. הבעיה? הייתי צריכה לשנות את הצבע אחד-אחד, בכל עמודי האתר.

כל אובייקט באתר נקרא “ווידג’ט”, או “אלמנט” בעברית. כותרת? ווידג’ט. טקסט? ווידג’ט. “ווידג’ט גלובלי” הוא סוג של טמפלייט. זה ווידג’ט שכל ההגדרות שלו נשמרות ואפשר להשתמש בו שוב ושוב, וכל השינויים שאתם עושים בו – מופיע גם במקומות האחרים.

אם הייתי שומרת את הכפתור כווידג’ט גלובלי, הייתי משנה את הצבע פעם אחת – וזה היה חל על כל האתר.

כשזה רק כפתור – זה בקטנה. אבל ווידג’ט גלובלי הוא מאוד מומלץ לשימוש בטפסים. הרי טופס מורכב גם מהשדות שאתם רוצים – אבל גם מפעולות אחרי שליחה. דף התודה, ההצטרפות לרשימה (רשימת תפוצה או מערכת ניהול לידים). את כל אלה צריך להגדיר.

שמירת ווידג’ט גלובלי

כדי לשמור ווידג’ט כגלובלי נלחץ על הווידג’ט הרצוי עם מקש ימני (אפשר ללחוץ ישירות על העפרון הכחול, אבל לא חובה) ונבחר בשמירה כוידג’ט גלובלי

עריכת ווידג’ט גלובלי

אחרי שווידג’ט שמור כגלובלי, העריכה שלו תהיה בצהוב ולא בתכלת. כשבאים לערוך אותו אפשר לבחור בין עריכת וידג’ט גלובלי (ואז שינוי אחד יחול על כל המקומות בהם הוידג’ט מופיע) או לנתק מגלובלי, ואז השינויים יחולו רק על הווידג’ט הספציפי הזה.

אתם לא משתמשים בהגדרות הגלובליות של אלמנטור

“הגדרות גלובליות” הן הגדרות מקסימות ונוחות שחלות על כל האתר. הן מאפשרות לכם להגיע בנוחות לפלטת הצבעים הרלוונטית של האתר במקום לחפש בכל פעם את הגוון המדוייק שהשתמשתם בו בפעם הקודמת, או לגלול ולהבין באיזה פונט אתם רוצים להשתמש הפעם.

הוא גם הופך את העבודה עם הטמפלייטים לפשוטה יותר, כי הוא בעצם נותן לאתר הגדרות ברירת מחדל.

הגדרות אתר

  1. בכל עמוד שאנחנו עורכים באלמנטור (לא משנה איזה), נבחר בתפריט ההמבורגר בצד ימין
  2. נבחר ב”הגדרות אתר”

תחת הגדרות אתר יש שפע של הגדרות שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר. אני אתמקד בשלוש הראשונות:

  1. צבעים גלובליים
  2. פונטים גלובליים
  3. טיפוגרפיה

צבעים גלובליים

פלטת ברירת המחדל של אלמנטור כוללת ארבעה צבעים שמופיעים פה, ועוד בורדו-אלמנטור לקישורים:

אתם יכולים להחליף אותם לצבעים שלכם, ואז עוד להוסיף צבעים משלכם, וגם להגדיר מה התפקיד של כל צבע:

אחרי שהגדרתם ושמרתם, אפשר לבחור צבע מהצבעים הגלובליים באמצעות לחיצה על הגלובוס

פונטים גלובליים

כמו צבעים גלובליים: מאפשר לכם לבחור את פונטי ברירת המחדל באתר במקום לבחור ידנית אחד-אחד.

ככה זה נראה אחרי שהפונטים הגלובליים הוגדרו:

טיפוגרפיה

“טיפוגרפיה” היא הניראות של האותיות וההעמדה שלהן. זה לא רק איזה פונט, זה גם באיזה צבע, גודל, מרווח וכו’ הם יופיעו.

בהגדרות טיפוגרפיה אפשר להגדיר את צבע ברירת המחדל של הקישורים, את פונט ברירת המחדל של הכותרות ושל הטקסט, את המידות ועוד.

כדאי לשחק עם הגדרות הטיפוגרפיה אחרי שהכנסתם את הצבעים והפונטים הרלוונטיים להגדרות הגלובליות, ככה יותר קל למצוא אותם.

עוד מקום שבו הגדרות גלובליות הן ממש חשובות הוא הטמפלייט של הפוסטים. עם כל הכבוד תפריט הצד או לפופאפ, רוב הזמן אנשים יקראו תוכן באתר שלכם. לכן הניראות של הטקסט היא הדבר הכי חשוב, וצריכה להיות להם מאוד נוחה. זה המקום הכי טוב לעצב את הטקסט: גודל הפונט, הכותרות ועוד.

אתם משתמשים בתוספים נוספים למרות שיש לכם אלמנטור פרו

אלמנטור הוא תוסף Fרימיום: יש לו גרסה חינמית ויש לו גרסת פרימיום עם עוד יותר אפשרויות. אלמנטור פרו מייתר הרבה תוספים שעושים דברים דומים. אלו כמה תוספים שהוא מייתר:

  • Contact Form 7 (שנקרא בעברית “טפסי צור קשר 7”), כי כבר יש לו אפשרות לטפסים
  • התמשקות למערכות דיוור כי יש לו התממשקות מובנית עם מיילצ’ימפ ואפשרות להתחבר בקלות לכל מערכת דיוור אחרת. צריך להתקין את התוסף של מערכת הדיוור רק אם אחרי שחיפשתם בגוגל איך לחבר את אלמנטור למערכת הדיוור שלכם – אמרו לכם שצריך תוסף.
  • תוספי הדר ופוטר לאלמנטור. אלמנטור מגיע עם אופציה מובנית ליצירת אזורי הדר ופוטר. התוספים האלו טובים רק אם יש לכם את הגרסה החינמית של אלמנטור. בגרסת הפרו הם מיותרים לגמרי.

יותר מדי תוספים לאתר לא טובים לו מכמה טעמים:

  1. משקל: עוד תוספים=עוד משקל על האתר. אתרים כבדים יקחו יותר מקום באחסון וייקרו אותו סתם. טיפ בהקשר הזה: בדרך כלל משקל תמונות באתר הוא הפרמטר הכי משמעותי למשקל האתר, וגם לסעיף הבא.
  2. זמן טעינה: הרבה תוספים מאטים את זמן טעינת האתר. זמן טעינה הוא פרמטר לדירוג אתרים בגוגל ואתרים שנטענים מהר – יעלו גבוה יותר בתוצאות.
  3. בלגן מאחורי הקלעים: האתר שלכם הוא לא פח זבל, לא מוזיאון ולא אתר ארכאולוגי. כל תוסף שאתם לא צריכים – צריך לכבות ואז לזרוק לפח. אולי לכם זה לא אככפת כי גם ככה בשבילכם זה סינית, אבל כשאנשי מקצוע מסתכלים לכם באתר, כדאי שהם ימצאו בקלות את הידיים והרגליים שלהם. יותר מדי תוספים סתם מסבכים אותם וכשהם מסתבכים – לכם זה עולה יותר.
  4. פוטנציאל לשגיאות באתר: תוספים צריכים לדעת לעבוד ביחד. הם כמו להקה: כשכל החברים מסונכרנים – זה קסם. כשאחד מזייף – הלך הנאמבר. לתוספים, לתבנית (theme) ולוורדפרס יוצאים עדכוני גרסה כל כמה שבועות. ככל שיש יותר תוספים ככה גדל הסיכוי שבאיזשהו עדכון – שלהם או של משהו אחר באתר – דברים יתנגשו אחד עם השני ותהיה לכם בעיה באתר. לכן אני מציעה לשמור על המינימום האפשרי של תוספים, ומה שלא חיוני – לא להשתמש. מה שלא בשימוש – להעיף.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד