גוגל עוברים לאנליטיקס 4. מה זה אומר מבחינתכם?

גוגל מוציאים משימוש את יוניברסל אנליטיקס ומבקשים מאיתנו להתקין גוגל אנליטיקס 4 (GA4). למה כדאי לכם לעשות את זה בהקדם, איך לעשות את זה ואיך לדעת איזו גרסת אנליטיקס יש לכם

תוכן עניינים

הכלי הכי שימושי של גוגל עבור בעלי אתרים נקרא גוגל אנליטיקס. בשבועות האחרונים גוגל התחילו לשלוח הודעות למשתמשים שלהם:

We will begin to sunset Universal Analytics in 2023

לט’ס טוק דוגרי: אנחנו לא בטוחים מה זה אומר, מה לעשות עם זה, רובנו מתעלמים ממיילים עם כותרת באנגלית, אז לא טרחנו לפתוח.
זאת טעות ומי שלא יטפל בזה – ישלם על זה מחיר בנתוני האתר.

מה לעשות?

במשפט אחד, מה שאתם צריכים לעשות הוא לחפש את המייל הזה, להיכנס אליו, ללחוץ על הכפתור הכחול ולהתקין גוגל אנליטיקס 4 (שנקרא גם GA4), בהקדם. בעברית כותרת המייל היא “נתחיל להוציא משימוש את Universal Analytics ב-2023”.

התקנת גוגל אנליטיקס 4 היא סופר אינטואיטיבית. לחיצה על כל כפתור כחול שהוא, כמה “הבא” אם יבקשו מכם – וזהו.

בקשה להתקין גוגל אנליטיקס 4
ההודעה מגוגל עם הבקשה להתקין GA4

אופציה נוספת: להיכנס לגוגל אנליטיקס, ובראש העמוד תופיע הודעה בפס תכלת: “Universal Analytics will no longer process new data in standard properties beginning 1 July 2023. Prepare now by setting up and switching over to a Google Analytics 4 property.”. לצד ההודעה אפשר ללחוץ על להיפטר מההודעה, המשך קריאה וכפתור כחול שעליו Let’s go. תלחצו על הכפתור.

להתקין גוגל אנליטיקס 4
ההודעה מגוגל ששאתם צריכים להתקין GA4

מכאן זה רצף של כפתורים כחולים: “התחל בעבודה” ו”להצגת הנכס שיצרת ב-GA4″

אז זה ההסבר מה לעשות. זאת הגרסה הקצרה. למי שרוצה להעמיק ולהבין למה, מה זה אומר ולמה אתם צריכים את זה  – כדאי להסביר מה זה גוגל אנליטיקס.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא כלי המדידה של גוגל. הוא נותן נתונים על האתר: כניסות, זמני שהייה, עמודים שביקרו בהם, מאיפה הגיעה התנועה ועוד. הכלי הזה קיים מ-2005.

ב-2020 גוגל השיקו גרסה חדשה של גוגל אנליטיקס: גוגל אנליטיקס 4, ואמרה שזה הולך להחליף את גוגל אנליטיקס הרגיל.

אני לא משתגעת על גוגל אנליטיקס 4, ולא מעט אנשי מקצוע מסכימים איתי. אנחנו מעדיפים להשתמש בגרסה הקלאסית והישנה של גוגל אנליטיקס, שנקראת יוניברסל אנליטיקס

כשהשיקו את יוניברסל אנליטיקס, הגרסאות פעלו זו לצד זו במקביל. כמו שכתבתי בהתחלה, בשבועות האחרונים גוגל מודיעה למשתמשי יוניברסיל אנליטיקס שהם מכחידים את הגרסה הזאת לאט לאט. ב-1 ביולי 2023 הוא יפסיק להציג נתונים.

למה חשוב להתקין גוגל אנליטיקס מוקדם?

הסיבה לזה היא שגוגל אנליטיקס לא צובר נתונים בדיעבד. אם תתקינו היום גוגל אנליטיקס 4 – הוא יתחיל לאגור נתונים מהיום (מקסימום מחר). הוא לא יראה לכם כמה כניסות היו לכם באתר לפני שבוע או לפני חצי שנה.

ככל שיש לכם נתונים מפרק זמן ארוך יותר, אפשר לעשות השוואות טובות יותר: לראות גדילה באתר, לעשות השוואות בעוד שנה ועוד.

הנתונים לא יעברו בין שתי המערכות. אין קשר בין שתי הגרסאות של גוגל אנליטיקס. אם יש לכם נתונים רק מיוניברסל אנליטיקס אבל לא מגוגל אנליטיקס 4 – אתם צריכים להתקין את אנליטיקס 4 כדי שגם הוא יתחיל להציג לכם נתונים.

וגם: זה כל כך מעט מאמץ (3 דקות וזה מאחוריכם).

פירטתי למעלה איך עושים את זה. לגוגל גם יש מדריך, אבל הוא בעיקר מסרבל.

איך יודעים איזו גרסת גוגל אנליטיקס יש לי?

יכול להיות שיש לכם אנליטיקס 4 ואתם לא צריכים להוסיף גרסה. יש לא מעט דרכים להבדיל בין הגרסאות. אלו שתי דרכים פשוטות:

אחת: לפי מספר הפרופרטי (נכס):

כמו שמפורט בתמונה, המבנה של מספר הפרופרטי ביוניברסל אנליטיקס ובאנליטיקס 4 – שונה.
ביוניברסל אנליטיקס המספר יתחיל ב-UA ויסתיים ב-1.
באנליטיקס 4 המספר יכלול רק ספרות.

שנייה: לפי התצוגה והתפריט

מה לעשות אחרי שהתקנו גוגל אנליטיקס 4?

יוניברסל אנליטיקס: אם יש לכם גם יוניברסל אנליטיקס – אתם לא צריכים לגעת בו ולמחוק אותו. הוא ימשיך לאסוף נתונים עד ה-1.7.23 ואתם יכולים להשתמש בו.

אם אתם כבר משתמשים בגוגל אנליטיקס – הגיע הזמן ללמוד לעבוד עם GA4. ככל שתקדימו לדעת לעבוד איתה – ייטב לכם.

אם אתם לא משתמשים בגוגל באנליטיקס – רק תתקינו GA4 ותנו לו לאסוף נתונים. גם אם אתם לא משתמשים בנתונים – זה שיש אותם זה כבר טוב. ביום שבו תשתמשו בו, אתם תודו לעצמכם מהעבר.

שני דברים נוספים שכדאי לעשות (אבל אתם לא חייבים) הם לתת הרשאות לאנשים שעובדים איתכם, ולחבר את האתר לקונסול.

איך לתת הרשאות בגוגל אנליטיקס 4?

לתת הרשאות: תנו הרשאה לגוגל אנליטיקס 4 לאנשים עובדים איתכם. למשל למקדם האתר שלכם ולכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי אצלכם.

  1. תלחצו על “הגדרות” (גלגל השיניים שבתחתית העמוד)
  2. לכו ל”ניהול גישה לחשבון”

3. קליק על כפתור הפלוס הכחול בצד (כפתורים כחולים שאמורים ללחוץ עליהם הם מוטיב חוזר באנליטיקס)
4. הוספת משתמש

5. מכניסים את המייל (ג’ימייל או פלטפורמה של ג’ימייל בלבד)
6. בוחרים הרשאה (Standard roles). עם הלקוחות שלי אני מקבלת הרשאת אדמיניסטרטור (מנהל), אבל אצלכם אתם רשאים לעשות מה שאתם רוצים. שימו לב שבירת המחדל היא “צופה”. גם אם טעיתם בהרשאה – אפשר לשנות את זה בקלות.
7. כפתור ה-Add הכחול (הוספת)

לחבר את גוגל אנליטיקס 4 לגוגל סרצ’ קונסול

גוגל סרצ’ קונסול הוא כלי התוצאות האורגניות של גוגל. ביוניברסל אנליטיקס הוא מציג נתונים נפלאים. למשל, הוא יכול להציג עד 5,000 ביטויים שהאתר מדורג בהם בניגוד ל-1,000 בלבד בגוגל סרצ’ קונסול. אבל זה לא קורה אוטומטית, אלא רק אם מחברים בין המערכות.

אני עוד לא יודעת למה לצפות בגרסה החדשה של אנליטיקס עם הקונסול, אבל גם פה – ככל שנעשה את זה מוקדם יותר, הנתונים יופיעו לנו עבור פרק זמן ארוך יותר.

  1. נחזור להגדרות (גלגל השיניים בחתית)
  2. תחת Property, נגלול עד כמעט הסוף עד שנמצא את הלוגו של גוגל סרצ’ קונסול ונלחץ עליו. אם אתם לא מוצאים – תעשו ctrl+f. אם האנליטיקס שלכם בעברית – חפשו את המילה “קונסול” בעברית.

כמה ימים אחרי שאתם מחברים את אנליטיקס 4 לקונסול, תוכלו לראות את דוח ביטויי החיפוש בגוגל (שאילתות) שדרכם מגיעים אליכם.

דוח השאילתות יופיע לכם בתחתית דוח ה-Acquisition overview.

לחיצה על צפייה בדוח המלא תיקח אתכם, ובכן, לדוח המלא של כל השאילתות.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד