איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי לתמונות

טקסט אלטרנטיבי לתמונות (נקרא גם תגית אלט או alt tag) חשוב לקידום האתר שלך בגוגל ולנגישות האתר. היתרון? קל מאוד לעשות את זה לבד. כך עושים את זה כמו מקצוענים

תוכן עניינים

SEO אומר “אופטימיזציה למנועי חיפוש“. אופטימיזציה משמעה “שיפור יעילות ביצועים“. עבודת האופטימיזציה מורכבת מהמון פרמטרים. אופטימיזציה לתמונות היא פרמטר אחד, וטקסט אלטרנטיבי לתמונות הוא פרמטר חשוב בתוך אופטימיזציה לתמונות, לצד נושאים כמו משקל התמונה, העמוד והאתר שבתוכו התמונה נמצאת וגם חוזק האתר.

מה זה טקסט אלטרנטיבי

“טקסט אלטרנטיבי” נקרא גם “תגית אלט”, או alt tag. הוא לא מופיע באתר עצמו (למרות שאפשר לראות אותו בקוד המקור של העמוד, למי שיודע איך עושים את זה). הטקסט האלטרנטיבי מופיע במקום התמונה כשהתמונה לא נטענת, או במקרים של אתר נגיש (או אתר שנקרא עם תוסף נגישות).

טקסט אלטרנטיבי וקידום אורגני

מנוע חיפוש התמונות של גוגל הוא אחד משלושת מנועי החיפוש השכיחים ביותר בעולם (השניים האחרים הם החיפוש המילולי של גוגל ויוטיוב). טקסט אלטרנטיבי הוא אחת הדרכים של גוגל לדעת במה עוסקת התמונה. (עוד דרכים הן העמוד אליו היא משוייכת, ובאיזה אתר היא נמצאת. ככל שהעמוד והאתר קשורים יותר לנושא התמונה, ו/או חזקים יותר – לתמונה יהיה יותר קל להתברג גבוה במנוע החיפוש של גוגל.

אני כותבת ו/או חזקים יותר, כי בהרבה מילות חיפוש עדיף שהאתר יהיה יותר חזק מאשר קשור ספציפית לנושא.

בדוגמה פה חיפשתי תמונה של עושים היסטוריה. מתחת לתמונות יש כיתוב קטן. אפשר לראות שהתוצאה הראשונה היא מויקיפדיה – אחד האתרים הכי חזקים בישראל, וחד משמעית לא אתר שעוסק ספציפית בפודקאסטים או בהיסטוריה. אחריו – אתר חזק שעוסק בפודקאסטים – ובמקום השלישי – תמונה מהאתר של רשת עושים היסטוריה. אחריהם אתר אוניברסיטת אריאל, סימניה, עוד תמונה מעושים היסטוריה, ואז תמונה מגלובס, טוויטר ופייסבוק – כולם אתרים חזקים.

טיפ: מעניין לבדוק מה עולה בתמונות כשמחפשים בגוגל תמונות את השם שלך או של העסק שלך. האם עולות תמונות מהאתר שלך? אם לא, או אם לא מספיק – זה הזמן לטפל בטקסטים האלטרנטיביים של התמונות שלך.

איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי

אורך: טקסט אלטרנטיבי לתמונה יהיה קצר. להכניס כמה ביטויים מופרדים בפסיקים – זה רעיון רע מאוד. תימנעו. כאן זה לא אינסטגרם, וזה רק פוגע בכם. כלל אצבע: טקסט אלטרנטיבי יכלול חמש מילים גג.
מה לכתוב: טקסט אלטרנטיבי טוב אמור לתאר מה יש בתמונה, כדאי שיהיה קשור לנושא המאמר או לביטוי שהמאמר אמור לקדם. למשל הטקסט האלטרנטיבי של התמונות במאמר הזה – כוללות את הביטוי “טקסט אלטרנטיבי”.
יחודיות: כל טקסט אלטרנטיבי צריך להיות ייחודי. לא כדאי שלשתי תמונות באתר יהיה אותו אלט טקסט. גם אם יש לכם כמה תמונות בעמוד – תנו לכל אחת טקסט ייחודי. ביטוי המפתח, כלומר הביטוי שהוא נושא המאמר והכי הייתם רוצים שאנשים ימצאו אתכם בגוגל כשיחפשו אותו, יכול להופיע בכל הטקסטים האלטרנטיביים.
לדוגמה במאמר הזה, הטקסטים האלטרנטיביים של התמונות יכולים להיות דברים כמו “טקסט אלטרנטיבי וורדפרס”, “טקסט אלטרנטיבי לתמונה”, “תגית אלט תמונה”, “איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי לתמונה”.

טקסט אלטרנטיבי מתומצת בטבלה

אורךקצר. חמש מילים גג
מה לכתובתיאור תמונה באופן שקשור לנושא המאמר והביטוי לקידום
יחודיותכל תמונה צריכה טקסט אלטרנטיבי מקורי משלה

אם יש לכם תוסף yoast באתר – אפשר לראות בציון ה-SEO שהוא נותן לכם על המאמר גם משוב על הטקסט האלטרנטיבי לתמונה.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי באתר וורדפרס

באתרי וורדפרס יש כמה דרכים לערוך את הטקסט האלטרנטיבי של התמונות. אחרי שמעלים תמונה לאתר (אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה – יש מצב שהפוסט הזה על גוטנברג וורדפרס יעזור לכם), כל התמונות מופיעות בספריית המדיה.

אפשר להגיע לספריית המדיה ישירות כשעורכים או כותבים פוסט, בלי לעבור אחר כך בספריית המדיה. כשאתם מעלים תמונה בגוף הפוסט, לחצו על “ספריית מדיה” במקום על “העלאה” – ותראו ישועות.

כדי לסגור את התמונה כשאתם מסיימים לכתוב, פשוט תסגרו את החלונית עם האיקס שבצד שמאל למעלה.

אם אתם רוצים לערוך תגיות אלט בדיעבד, אתם לא צריכים לעבור פוסט פוסט. אפשר לראות את כל התמונות ולערוך אותן דרך מדיה->ספריה בתפריט הצד. תוכלו לראות שם את כל התמונות שלכם. לחיצה על התמונה תפתח לכם חלון שנראה ככה ובו תוכלו לכתוב טקסט אלטרנטיבי.

ככה נראית האפשרות לערוך טקסט אלטרנטיבי באתר וורדפרס:

טקסט אלטרנטיבי לתמונה וורדפרס
טקסט אלטרנטיבי לתמונה שלי באתר וורדפרס

אמ;לק

למה צריך טקסט אלטרנטיבי לתמונות?

בגלל נגישות האתר (הטקסט מוצג כשהתמונה לא עולה בגלל בעיות טעינה או בגלל מגבלת ראייה), ובגלל שזה טוב לקידום האתר

מה צריך שיהיה בטקסט אלטרנטיבי לתמונה?

הוא צריך להיות קצר (עד 5 מילים), ייחודי (אין שתי תמונות באתר עם אותו טקסט), לתאר את מה שיש בתמונה – ושהתיאור יהיה קשור לביטוי שאתם רוצים לקדם.

טקסט אלטרנטיבי מספיק לקידום אורגני של אתר?

טקסט אלטרנטיבי עוזר מאוד לקידום האורגני של האתר והוא חלק חשוב מעבודת האופטימיזציה. יש עוד פרמטרים לקידום אתר ולאופטימיזציה לתמונות, אבל זאת התחלה טובה. עוד יתרון שלה: היא קלה לביצוע לבד.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד