אחד הדברים הראשונים שעסק עושה הוא להתחבר למערכת דיוור לטובת שליחת ניוזלטרים. זאת דרך לחמם לידים, להזכיר להם שאתם קיימים, לשמור איתם על קשר ועוד. אתר אינטרנט ורשימת תפוצה הם שני הנכסים הדיגיטלים היחידים שהם באמת בבעלותכם ולא תלוים בגחמות של איזה אלגוריתם.
יש בשוק כמות פסיכית של אפשרויות דיוור. אם נתחיל לסקור את כולן לא יהיה לזה סוף. אני אדבר פה על כמה אפשרויות שפופולריות בשוק הישראלי, על מה שאני בחרתי ועל הנימוקים.
אם יש לכם מערכת CRM בתשלום – בדרך כלל היא כבר תגיע עם מערכת לשליחת מיילים באופן מובנה, ותחסוך לכם את ההתלבטות. מצד שני, זה יקר יותר.
לעסקים קטנים עם רשימות קטנות (כמה עשרות, או מאות בודדות), או כאלו שלא צריכות מערכת ניהול לקוחות מתוחכמת – כבר כדאי לבחור מראש על מערכת דיוור טובה.
הכי טובה למתחילים: מיילצ'ימפ
כשאני התחלתי לשלוח רשימות, התחלתי עם מיילצ'ימפ – כי היא בחינם.
אפשר להכניס אליה 2,500 אנשי קשר ולשלוח מיילים ל-500 מהם בלי להוציא שקל. עבדתי איתם במשך שנתיים בהנאה גדולה. מיילצ'ימפ היא חברה גדולה ומוכרת מאוד (מאוד) בעולם.
יתרונות
המחיר ההתחלתי: חינם. זאת הסיבה שבחרתי בה. היא חינם וקל מאוד להגדיל בה את רשימת התפוצה. לסמוב, מערכת הדיוור שאליה עברתי ממיילצ'ימפ, מאפשרת עד 100 אנשי קשר בחינם.
הרבה מדריכים ברשת: עוד יתרון חוץ מזה שהיא בחינם – הוא שיש מליון מדריכים עליה ברשת. רוצים לשלוח מייל "ברוכים הבאים" למי שנרשמים לתפוצה ואין לכם מושג איך לגשת לזה? חפשו בגוגל How to send welcome email mailchimp ותמצאו מדריכים. רוצים לעצב טמפלייט מייל? חפשו בגוגל. הכל קיים.
מתממשקת בקלות: מיילצ'ימפ מתממשקת בקלות למערכות אחרות. למשל אם האתר שלכם בנוי באלמנטור, הכי קל בעולם לחבר בין טפסים של אלמנטור לטפסים של מיילצ'ימפ. להרבה מערכות יש אפשרות מאוד מאוד פשוטה להתממשק איתה.
חסרונות
אנגלית: המערכת קיימת באנגלית ובעוד שפות – אבל עברית היא לא אחת מהן. אם אתם מנהלים לבד את התפוצה שלכם ואתם נרתעים מעבודה עם מערכות באנגלית – יכול להיות שזה לא אידאלי.
תמיכה: התמיכה של מיילצ'ימפ היא באנגלית. למערכות ישראליות יש תמיכה בעברית, ואפשר לקבל גם תמיכה בטלפון לפעמים (כבר קרה שהתקשרו אלי כדי לסייע לי!). אם לא נוח לכם עם תמיכה טכנית באנגלית – עדיף ללכת על משהו בעברית.
עוד חיסרון, והסיבה שעזבתי את מיילצ'ימפ
מחיר כשמשלמים: הבעיה שמרגע שצריך לשלם למיילצ'ימפ – היא מאוד יקרה. אני עזבתי אותה ברגע שרציתי שתהיה לי יותר מרשימת תפוצה אחת (רציתי אחת גם לתלמידים בקורס שלי) ורציתי לעשות סדרת מסרים, כלומר אוטומציית מיילים שמאפשרת שליחה אוטומטית של מייל אחת לכמה ימים.
למי שרוצה גם סדרת מסרים, כדאי שידע שהחבילה הבסיסית של ה-11$ לחודש לא מספיקה. אפשר לשלוח מייל אוטומטי אחד. מי שרוצה יותר – יצטרך ליצור המון אוטומציות קטנות או לעבור לחבילה של ה-17$ בחודש, או לעבור חברה.
מיילצ'ימפ – סיכום
מיילצ'ימפ מצויינת למתחילים שרוצים כמה מאות מיילים בחינם. ברגע שרוצים דברים יותר מסובכים, יש שתי ברירות: או להיות מאוד יצירתיים ב"חינם", או לעבור.
מזל שלייצא אנשי קשר ממיילצ'ימפ זה מאוד פשוט.
הכי טובה לדרישות מתקדמות ומערכת הדיוור שאני משתמשת בה:סמוב
סמוב הרבה יותר זולה יותר ממיילצ'ימפ. בסקר זריז שעשיתי בין החברות – היא גם הכי זולה בישראל (אבל בפערים קטנים). זאת הסיבה שבחרתי דווקא בה.
בסמוב אני מחזיקה שלוש רשימות תפוצה שונות, יש לי אוטומציות של שתי סדרות מסרים שונות ומאחר שזה כבר כלול במחיר – הייתי מאחסנת שם את הקורס הדיגיטלי שלי ולא בסקולילנד (אבל עשיתי את סקולילנד קודם)
להצטרפות לסמוב והוספת 100 אנשי קשר ראשונים בחינם
יתרונות של סמוב
מחיר: כל מערכות הדיוור בארץ נותנות בערך אותו דבר, בסמוב זה פשוט עולה הכי מעט. ויש 100 אנשי קשר ראשונים בחינם. אין מגבלה לכמות הרשימות, התשלום הוא לפי אנשי קשר ואנשי קשר יכולים להיות ביותר מרשימה אחת.
שפה: הכל בעברית. גם התמיכה הטכנית היא בעברית ויש להם גם קבוצת פייסבוק.
נוחות: בממשק שלהם הולכים לאיבוד פחות
חסרונות
מדריכים אונליין: המדריכים אונליין שלהם לא מספיק טובים. למשל כשלמדתי איך לחבר טופס שלהם לאלמנטור השתמשתי במדריך של אלחנן לבבי מסטודיו האייל, ולא במדריך הרשמי שלהם. אפשר להסתדר, והתמיכה האנושית שלהם עושים עבודה טובה – אבל למי שרוצה לתקתק דברים עכשיו ואין לו כוח לחכות לאדם – זה קצת יותר קשה.
לסיכום
סמוב טובה למי שמעדיף מערכת בעברית, ורוצה להתחיל לעשות דברים מורכבים יותר עם מערכת הדיוור שלו – כמו יותר מרשימת תפוצה אחת או סדרת מסרים.
להצטרפות לסמוב והוספת 100 אנשי קשר ראשונים בחינם
הפרסום הכי טוב ואופציה ב' שלי: רב מסר
רב מסר היא מחלוצות הניוזלטרים בישראל. הם עדיין מציעים דברים טובים, והייתי הולכת עליהם אלמלא המחיר. מבחינת ההצעות למשתמשים, אין ממש ההבדל בינן לבין סמוב. ההבדל הוא במחיר.
חלק מהפרסום שלהם נובע מזה שהם באמת מאוד ותיקים. ככל שאתם יותר זמן במשחק, רק מעצם זה שאתם במשחק, אתם כבר מקבלים נקודות שאין למתחרים שלכם. בשניה של לזלוג לקידום אתרים, אני אגיד שזאת הסיבה שותק דומיין הוא פרמטר חשוב בקידום אתר. יש איזו סמכותיות בתחום רק מעצם זה שהצלחתם להתקיים כל כך הרבה זמן ברצף.
שורה תחתונה
יש גם את אקטיב טרייל, שהרבה קולגות שלי משתמשים בה וגם אותה שקלתי וירדה מהפרק כי סמוב מאפשרת בערך אותו דבר – אבל עולה פחות.
כל מערכות הדיוור מאוד דומות אחת לשנייה באפשרויות ובמחיר. יותר חשוב שתבחרו מערכת. לעבור תמיד אפשר.
אני ממליצה להתחיל ממיילצ'ימפ כי אפשר לשלוח מיילים לעד 2,000 אנשי קשר בחינם. כשצריך משהו משוכלל יותר, למשל אם רוצים סדרת מסרים – מציעה לעבור לסמוב מהסיבות שציינתי במאמר.