למה אני לא משקיעה בעמוד הפייסבוק שלי

אמ;לק: אני לא משקיעה ביצירת תכנים לעמוד הפייסבוק העסקי שלי כי זאת פלטפורמה מתה ולא אפקטיבית.

תוכן עניינים

בתור בעלת עסק (לקידום אתרים בגוגל) יש לי עמוד פייסבוק עסקי. הוא קצת זנוח, ואני ישנה עם זה יופי בלילה. יכול להיות שהגעתם למאמר הזה כי הוא נמצא בפוסט שנעוץ בראש העמוד ונכנסתם אליו בעקבות הקמפיין.

לכל ארגון יש את האסטרטגיה שלו, את המקומות בהם נמצאים הלקוחות שלו ואת והמשאבים שלו. בניגוד לפוסטים כלליים יותר באתר, הפוסט הזה מדבר על סדר העדיפויות שלי ועל למה אני לא מאמינה בעמודי פייסבוק וחושבת שרוב העסקים יכולים לנתב את המשאבים שמושקעים בו למקומות יעילים יותר.

אני רואה תסכולים של חברים שמנהלים עמודים ומתבאסים על היעדר החשיפה, מבקשים מחברים שלהם להגיב ולשתף, משלמים למנהל/ת מדיה, מעבירים שעות ב-crello כמו (קאנבה, עם אימג'ים פחות חרושים) ליצירת אימג'ים – וגורנישט. גם אני ניסיתי קצת בעמודים קודמים שניהלתי, ובעסק הנוכחי העדפתי לחסוך לעצמי מלכתחילה את המאמץ ואת התסכול. אני לא מייצרת תכנים במיוחד, לא סופרת לייקים, לא מזמינה לשתף, לא מתייגת, ושמחה מאוד.

כי אין להם חשיפה

אם צריך סיבה אחת שהיא מעל כולם – אני לא משקיעה בעמוד הפייסבוק העסקי שלי כי לעמודי פייסבוק יש מעט מאוד (מאוד מאוד) חשיפות. כלל האצבע הוא שקבוצות פייסבוק מקבלות חשיפה של 10%-20% ועמודים אחוז אחד עד שניים. מביצועי עמודים שאני רואה, נראה שלפעמים זה לא מגיע אפילו לאחוז אחד.

כנסו לעמודים עסקיים של החברים שלכם ושל ארגונים שאתם עובדים איתם ותראו כמה לייקים יש לכל פוסט. שישה? עשרים אם זה עמוד מצוין? כמה מתוכם של אנשים שקשורים לארגון?
וכמה תגובות יש שקשורות לתוכן, לא מאת אנשים בארגון, חברים של הכותב/ת או תגובות נוסח "בהצלחה! אוהבת, אמא"?

כי חיי המדף קצרצרים

כתבתי על זה במקום אחר באתר:

פוסטים ברשתות חברתיות נעלמים אחרי כמה שעות ולכי תמצאי אותם שוב. לפוסטים בבלוגים לעומת זאת אפשר יהיה להגיע גם שבועות, חודשים ולפעמים גם שנים אחרי.

זה קורה בגלל שבבלוגים התכנים מתאנדקסים בגוגל, בזמן שבפייסבוק – לא. במאמר הזה יש עוד הבדלים בין תכנים בפייסבוק/אינסטגרם לתכנים באתר.

עמוד פייסבוק עסקי
זוהי עמדתי הרשמית בנוגע לעמוד פייסבוק עסקי

כי המשאבים שלי מוגבלים

ניהול עמוד בפייסבוק, כמו כל דבר בחיים, באמת צריך לדעת לעשות נכון. יש עמודי פייסבוק עסקיים מצויינים (האהוב עלי הוא של הקרציה מפולניה), אבל הם בודדים.

אני לא רואה פוסטים מעמודי פייסבוק עסקיים, כולל של חברים שלי שמתעסקים בקידום אורגני בפייסבוק ומתעקשים שזה חשוב (ולא אציין פה שמות כי אלו אנשים שאני אוהבת). המשאבים שלי מוגבלים, אני לא רוצה לשלם למנהלת מדיה ואני לא רוצה להשקיע בעצמי בפלטפורמה שלא מניבה.

נכון שאנגייג'מנט מגדיל חשיפה, אבל לכי תצרי אנגייג'מנט כשהפוסט נחשף לשלושה אנשים בערך. אפשר להתאמץ ליצור אנגייג'מנט עם הקוראים (תגובות ותיוגים), אבל הקוראים שלנו אינטליגנטים. דרכים כמו "מי שרוצה – שיכתוב 'אני!' בתגובות" הן נמוכות בעיני, ואנשים לא מגיבים ל"הנעה לפעולה" כמו "ספרו לי בתגובות אם גם אתם מכירים את התופעה הזאת".

למה בכל זאת צריך להחזיק עמוד פייסבוק עסקי

ובכל זאת אי אפשר לגמרי בלי עמודים ולצערי עדיין צריך כאלה.

  1. אני צריכה עמוד פייסבוק אם אני רוצה להריץ מודעות ממומנות. אי אפשר להריץ קמפיין מודעות מהפרופיל האישי.
  2. כשאני מריצה קמפיין, אני לוקחת בחשבון שאנשים רוצים לראות מה זה הארגון הזה מאחורי המודעה. אני צריכה להראות שאני אדם אמיתי ולא ארגון צללים שמנוהל על ידי אנשי לטאה שהמטרה שלו היא לאסוף עלינו דאטה ולהעביר לנבל העל התורן. לא שלארגונים כאלו לא יכולים להיות עמודי פייסבוק שנראים לגיטימיים, אבל אם לא יהיה לי אחד, זה יהיה מחשיד אפילו יותר.
  3. בעמוד הפייסבוק אני מפרסמת קישורים למאמרים באתר, גם כדי שאם במקרה מישהו יכנס – הוא יקרא אותם (היי לכם אנשים שהגיעו מפייסבוק!)
  4. כדי שיצרו איתי קשר. המטרה של כל המעטפת הדיגיטלית שלנו היא אחת.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד