אנחנו בונים אתר ככלי שיווקי, כלומר כדי להגיד את ההכנסות באמצעותו. ככל שיש יותר תנועה, אפשר לתרגם אותה ליותר כסף. אפשר להגדיל יותר תנועה לאתר בשביל להגדיל הכנסות. אפשר גם להגדיל יחס המרה.
הגדלת יחס המרה (CRO, Conversion Rate Optimization) היא הגדלת כמות ההמרות בלי להגדיל את כמות הכניסות לאתר. “המרה” היא ביצוע הפעולה הרצויה לכם, למשל כניסה לעמוד, רכישה, השארת ליד או הצטרפות לרשימת התפוצה שלכם.
חלק מאנשי ה-SEO מציעים לא רק להגדיל את הכניסות לאתר שלכם מגוגל, אלא גם להגדיל את יחס ההמרה באתר. אחת הדרכים הטובות להביא עוד לידים בלי להביא יותר טראפיק – היא באמצעות שימוש בטפסים.
איך ליצור טופס ממיר
לטפסים ממירים יש כמה עקרונות:
- הטופס יכולל הנעה לפעולה ו“הצעת ערך” ברורה: מה יוצא לגולשים מזה?
- הטופס יהיה במקום ברור
טופס שמניע לפעולה
טפסים ממירים כוללים הנעה מאוד ברורה לפעולה. גם הטפסים הכי ממירים לא ימירו 100% מהגולשים, אבל הנעה לפעולה מחדדת לגולשים מה הם צריכים לעשות. מה שהם צריכים לעשות הוא מה שאתם רוצים שאתם תעשו. אם הצלחתם להביא אותם אליכם לאתר – אתם רוצים מאוד שהם יומרו, אחרת הם הגיעו לחינם.
בטופס ממיר, ההנעה לפעולה תכלול סיבה לבצע את הפעולה. אחד העקרונות השיווקיים האהובים עלי הוא עקרון אמל”י: אני מה יוצא לי. למה שהגולשים יעשו את מה שאתם מבקשים שהם יעשו?
אפשר להשתמש בשלוש דוגמאות:
“השאירו פרטים“: זאת אכן הנעה לפעולה. היא יותר טובה מהיעדר הנעה לפעולה. אבל היא לא טובה, כי אתם מבקשים בקשה אבל לא נותנים לגולשים סיבה לעשות את זה.
“השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם”: יותר טוב. שיפרתם את הטופס באמצעות הבטחה: אתם מבקשים מהם להשאיר לכם פרטים ובתמורה מבטיחים לחזור אליהם בהקדם. זה עדיין לא מספיק טוב, כי המובן מאליו הוא שאם משאירים לכם פרטים – אתם תחזרו אליהם. ה”בהקדם” הוא תוספת נחמדה, אבל אתם יכולים לתת הבטחה יותר מפתה ופחות ברורה מאליה.
“השאירו פרטים ותנו לי להגדיל לכם את ההמרות”: אחלה. ההנעה לפעולה ברורה, וגם הבטחת הערך שלכם: אתם תשאירו פרטים, ואנחנו נעשה בשבילכם משהו שאתם רוצים.
כמובן שההנעה לפעולה צריכה להיות משהו שנוח לכם איתו בשפה ובמסרים. אם לא נוח לכם לעמוד מאחורי ניסוח – נסחו מחדש עד שיהיה לכם נוח.
דוגמה נוספת
בסרטוני היוטיוב שלי אני מבקשת שאם זה עזר להם ואם הם אהבו – שיעשו לייק, סאבסקרייב וישאירו תגובה כי זה עוזר לאלגוריתם של יוטיוב ומשמח אותי. ההנעה לפעולה ברורה, מה יוצא להם מזה: או שכבר יצא (עזרה או הנאה) או שהם יכולים לשמח אותי או גם וגם.
למקם את הטופס במקום ברור
כדי להגדיל את יחס ההמרה באתר באמצעות טפסים – אתם צריכים יותר מטופס אחד. יש לפחות סוג אחד של טופס להשארת פרטים ללידים, יש טופס אחר להצטרפות לרשימת התפוצה שלכם וטופס אחר להורדת מוצר חינמי.
את הטפסים אפשר לפזר בשלושה מקומות:
- פופאפ
- טופס באמצע המאמר
- בראש העמוד מעל הכפל (above the fold)
אלו לא המקומות היחידים שאפשר לשים בהם טפסים. אצלי למשל יש טפסים גם בפוטר: הצטרפות לרשימת התפוצה וגם טופס יצירת קשר. אגב, לטופס יצירת הקשר יש קישור עוגן ישיר מתפריט הניווט. כשלוחצים על “יצירת קשר” בתפריט הניווט, לא עוברים לעמוד יצירת קשר אלא קופצים לטופס יצירת קשר שנמצא בפוטר.
1. טופס בפופאפ
הם יכולים להיות קצת מעצבנים, אבל פופאפים ממירים מאוד.
באתרי וורדפרס אפשר להגדיר פופאפ באמצעות אלמנטור פרו, שכולל אפשרות לפופאפים. אפשר גם באמצעות תוספים יעודיים כמו Poptin.
טיפ: אפשר להגדיר מתי הפופאפ יפעל. לא חייבים שהוא יקפוץ איך שנכנסים לעמוד. זה אפילו מעצבן. אפשר שהטריגר להופעת הפופאפ יהיה גלילה, למשל ל-30% מהעמוד, או כשעומדים לצאת.
באתר הזה בחרתי (נכון לכתיבת המאמר) לא להשתמש בפופאפים, אבל באתרים אחרים שלי דווקא כן, ואני רואה שזה ממיר יופי. בפופאפ אני לא מציעה שישאירו לי פרטים, אלא יורידו מוצר מידע חינמי ויצטרפו לרשימת התפוצה שלי.
2. טופס באמצע מאמר
זאת שיטה מהממת שממירה לי יופי, ולא מספיק אנשים משתמשים בה. אני אוהבת להטמיע טפסים באמצע מאמרים. למשל הטופס הזה שחוזר במאמרים שלי:
רוצים עוד - בחינם?
להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.
יום אחד אני אתעדף מספיק גבוה להוסיף עוד מוצרי מידע והצעות ועוד טפסים. ככה אני אוכל להתאים את הטפסים לתכני המאמרים ולקלוע יותר טוב לטעם של הקוראים שלי. אבל זה לא יהיה היום.
בטופס לידים בגוף מאמר נשתמש במאמרים ארוכים. במאמרים קצרים של 500 מילה יש מצב שזה מוגזם, כי יש מעט לגלול.
את הטפסים האלו נמקם או במקום שהוא קשור מבחינת הטקסט, או בחלק העליון של המאמר. למה בחלק העליון? כי ככל שהמאמר מתקדם – יותר הולכים לאיבוד ולא קוראים אותו.
אם יש לכם פיקסל מפת חום, למשל hotjar, אפשר לראות את החלקים החמים של המאמר ולמקם את הטופס בהתאם.
זמן נדרש: 5 דקות
הוספת טופס בתוך מאמר וורדפרס (מצורף גם סרטון הדרכה מפורט. אתם יכולים לדלג על ההקדמה ולהתחיל ב-01:36)
- יצירת טמפלייט אזור באלמנטור, שיכלול טופס
- העתקת השורטקוד שלו
את השורטקוד מוצאים בארכיון הטמפלייטים, הוא מופיע בשורה של שם האזור
- הדבקת השורטקוד בגוף הפוסט, במקום הרצוי
- בונוס: לשמור את ווידג’ט השורטקוד ב”ווידג’טים לשימוש חוזר”.
ככה אפשר לתת לו שם ולהשתמש בו ישירות מגוטנברג עורך הבלוקים, במקום כל פעם להעתיק את השורטקוד מהטמפלייטים של אלמנטור.
3. טופס לידים מעל הכפל
“מעל הכפל” הוא מונח שאומר שזה המסך הראשון שאדם רואה כשהוא נכנס לאתר, אפליקציה או העמוד שלכם. לא צריך לגלול. באתר שלי למשל יש באנר סגול שקל להתעלם ממנו, תפריט ניווט – ומתחתיהם מצד שמאל האיור המהמם של עדי שעיצבה את האתר ובנתה אותו – ולצידו טופס לידים!
מי שאין לו כוח לחפירות, לא רוצה לקרוא כלום, רק רוצה ליצור איתי קשר ולהשאיר לי פרטים – יכול לעשות את זה באפס מאמץ.
לא רק שהטופס הזה ממוקדם above the fold, האזור הזה גם דביק. כלומר: כשגוללים למטה – תפריט הצד נשאר כמו שהוא.
איך יודעים איזה מהטפסים שלכם המיר
הדבר הכי היפה בשיווק דיגיטלי הוא שהוא מדיד. גם אם עכשיו אתם לא מתכוונים להתעסק בניתוחים של מה עובד ומה לא – כדאי לעבוד מסודר כדי שיום אחד תוכלו לשלם למישהו שיגזור מסקנות מהנתונים שלכם. וגם, נחמד לדעת מה עובד לכם טוב באתר.
1. שמות טפסים
אחת הדרכים לדעת מאיזה טופס הגיעו ההמרות היא לתת לכל טופס שם אחר, שכולל את המיקום שלו באתר. כשתקבלו הודעה למייל על המרה – אתם תוכלו לראות מאיזה טופס זה הגיע. אלו לדוגמה שמות טפסים באתר שלי.
הערה 1: בטפסים ששמורים כווידג’ט גלובלי, אני מציינת בשם הטופס שזה גלובלי ואת המיקומים שלו
הערה 2: לקרוא לטופס “טופס לידים חדש” זה נורא ואיום ולא תורם לכם כלום. תפסיקו עם ה”חדש” בשמות של קבצים ותעברו לתאר את המיקום, את התאריך שבו נוצרו או מה השתנה בו מהפעם הקודמת.
2. בדיקה בדוח איסוף לידים
בתפריט של אלמנטור, תחת אלמנטור->איסוף לידים אפשר לראות מאיפה הגיעו כל הלידים. אפשר גם לייצא את הדוח (כפתור Export all to CSV) גדול בצד שמאל. אם אתם מפספסים – חפשו את המילה export בקונטרול+F.
3. דרכים נוספות
דרך שלישית היא מהבלוג של אלמנטור. אחת ההצעות היא ליצור עמוד תודה והם אומרים בצדק שזה מתיש. אחת הדרכים שם פועלת רק עם אלמנטור, אבל האחרות אפשריות בכל מערכת אחרת (אם כתבתם מדריך בעברית על איך לעקוב אחרי המרות של טפסים או שאתם רוצים לכתוב אחד – דברו איתי. אני אשמח לפרגן לכם קישור).
הגדלת יחס המרה באמצעות טפסים: סיכום
להגדיל את יחס ההמרה אומר לא לבזבז את התנועה שהצלחתם להביא לאתר שלכם. שימוש נכון בטפסים יעזור לכם לעשות את זה. טופס טוב יהיה במיקום ברור ויכלול הנעה ברורה לפעולה והצעת ערך.
אתם יכולים לבצע אותה לבד ואתם יכולים לקבוע איתי פגישה שבה אדריך אתכם, או לבקש ממני לבצע את זה בשבילכם.