אחד הפוסטים הראשונים שכתבתי בבלוג הזה היה איך להגדיל תנועה לאתר. סקרתי את הדרכים ואת היתרונות והחסרונות של כל שיטה. בתור מי שמתעסקת בקידום אורגני, מן הסתם הכי קל לי להביא תנועה אורגנית.
אם תסתכלו בגוגל אנליטיקס, תגלו שמרבית התנועה לאתר שלכם – מקורה בחיפוש אורגני (או במילים אחרות: גוגל). כמה זה “מרבית”? תלוי באפיקי השיווק האחרים שלכם וכמה אתם משקיעים בהם וגם בגודל האתר שלו. אלו נתוני הכניסות לאתר שלי בחודש האחרון, אחרי ששנה וחצי שאני בקושי נוגעת בו ובטח שלא מתחזקת את השיווק.
94% מהתנועה – אורגנית. כלומר תנועה שמקורה ממנועי חיפוש, בעיקר גוגל.
אם אתם עוד לא מתעסקים בקידום אורגני של האתר, אתם כנראה יושבים על מכרה זהב של פוטנציאל לא ממומש שמחכה להתממש. כמה התאמות אסטרטגיות ואפשר להגביר משמעותית את התנועה לאתר ולכן את הלידים והמכירות.
קידום אורגני לא עוסק רק בהגדלת הנוכחות אונליין. הוא מתעסק גם בבניית אמון ואמינות.
תנועה ממומנת מביאה תוצאות מהירות, סושיאל מביא תוצאות מהירות וגם עוסק בבניית אמון במותג – אבל כשהסושיאל פוסק – התנועה פוסקת. כל אחד מהם כבודו במקומו מונח (ויש לי הרבה כבוד לתחומים האלה).
קידום אורגני מספק זרימה קבועה ארוכת טווח של מבקרים. למבקרים האלה יש סיכוי גבוה יותר להמיר ולהפוך ללקוחות נאמנים.
ועכשיו בואו נדבר על שיטות וטקטיקות להגדלת הקהל בלי להיות תלוים על פלטפורמות בתשלום ועבודה קבועה ברשתות.
היתרונות של תנועה אורגנית לאתר
תנועה אורגנית מציעה ערך משמעותי מעבר לטראפיק בחינם. הנה למה זה חשוב:
זה חסכוני
בניגוד לתנועה בתשלום, ביקורים אורגניים לא מגיעים עם תג מחיר עבור כל קליק. קידום אתרים כן דורש השקעה ראשונית של זמן ומשאבים, אבל התשואות ארוכות טווח.
התמונה עם פירוט התנועה לאתר שלי מתחילת המאמר מראה שאתרים ומאמרים טובים יכולים להמשיך למשוך מבקרים במשך חודשים, ואפילו שנים אחרי שנוצרו, ללא עלויות נוספות.
אמינות ואמון
תוצאות אורגניות נתפסות בדרך כלל כאמינות יותר ממודעות ממומנות. כשמשתמשים מוצאים אותך בחיפוש אורגני, סביר יותר שהם יבטחו בתוכן שלך ו-will engage (אין לזה תרגום טוב בעברית! מה כותבים? “יתקשרו”? יפעלו?) עם האתר והתוכן.
שמירה על מיקומים גבוהים לאורך זמן בונה מוניטין של אמינות ואיכות, ועוזרת לאתר שלך להפוך לגוף ידע מהימן בתחום שלך.
טווח ארוך
קידום אתרים הוא השקעה היום שממשיכה לספק תוצאות גם בעתיד. דירוגים גבוהים בגוגל מציעים פועלים לטווח ארוך. בניגוד למודעות בתשלום, שמפסיקות להופיע ברגע שהתקציב נגמר, המיקום בגוגל נשאר גבוה גם אחרי המאמץ הראשוני להגיע לפסגה.
ברגע שמבטיחים את המקום הזה, התנועה ממשיכה לזרום ללא עלויות מתמשכות. כן, יש ירידות לאורך זמן, אבל גם זה לוקח זמן וגם עדיף לרדת ממיקום 1 למיקום 4 ולא להיתקע במיקום 11 כל החיים.
לידים באיכות גבוהה
תנועה אורגנית מורכבת ברובה ממשתמשים שמחפשים באופן פעיל את מה שהאתר שלך מציע. זה מגביר את הסיכוי לאנגייג’מנט או להמרה לליד איכותי.
מבקרים אורגניים גם נוטים להיות מעורבים יותר, לבלות יותר זמן באתר שלך ובסבירות גבוהה יותר לחזור או לבצע רכישה בעתיד.
תובנת על הקהל
כשמנתחים את התנועה האורגנית לאתר אפשר להגיע לתובנות חשובות לגבי ההעדפות וההתנהגויות של הקהל שלך. כשמכירים את הקהל ברמה הזאת – אפשר לחדד את אסטרטגיית התוכן הכוללת שלך.
במילים אחרות, כשמבינים קהל היעד שלך מחפש – אפשר להבין מה אפשר לעשות כדי לתת להם את זה. גם בתוכן וגם בשירותים.
מעורבות קבועה
עמודי אינטרנט שמדורגים גבוה מושכים מבקרים שיש להם סיכוי גבוה יותר להפוך למשתמשים חוזרים ומעורבים מאוד. זה מסוג הקהל שיכול להתפתח לקהילה נאמנה.
לא מופרך לראות את המבקרים החוזרים האלה הופכים לתומכי מותג, ממליצים או מפנים מפה לאוזן, בין אם בפורומים או בין חברים. גם פה: לנתח את המעורבות של הגולשים עוזרת להבין טוב יותר את הלקוחות ומאפשרת להתאים אישית את מאמצי השיווק לצרכים שלהם וגם לחזק מערכות יחסים.
חשוב לחדד שמעורבות גולשים לא תקרה מעצמה ורק עם תוכן טוב. אתם מכניסים אותם במשפך, אבל המעורבות הקבועה יכולה לקרות רק אם אתם נותנים להם סיבה לחזור. למשל אימייל מרקטינג הוא ה-דרך להחזיר אנשים לאתר שלכם. אז תאספו מיילים.
איך להגדיל תנועה אורגנית לאתר
הגדלת תנועה אורגנית דורשת גישה מאוזנת. זה שילוב של אסטרטגיות לשיפור נראות האתר, המהירות שלו והרלוונטיות של האתר למה שהמשתמשים מחפשים.
הנה כמה טקטיקות ואסטרטגיות שיעזרו להגביר את התנועה האורגנית לאתר:
1. ערכו מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח לא רק מראה לך רק מה הקהל שלך מחפש אלא גם איך הוא קורא לדברים. זהו את מילות המפתח שהקהל שלכם מחפש ושלבו אותן בתוכן.
בעברית מחקר מילות מפתח זה קצת יותר מאתגר (או הרבה פחות מאתגר, תלוי אם אתם אוהבים נתונים או לא). בגלל שזאת שפה קטנה, יש מעט מאוד נתונים על חיפושים. הכלים מיועדים לשפות עצומות כמו אנגלית, אבל גם ספרדית וערבית. הכי סביר זה לעשות מחקר מילות מפתח כולל נפחי חיפוש – בגוגל אדסנס. ויש עוד כמה דרכים. מוזמנים להציץ במדריך הזה שלי: למה, על מה ובאיזה אורך לכתוב תוכן לכתוב באתר?
אם אתם עושים SEO באנגלית, או בעברית על נושא תחרותי – התמקדות במילות מפתח עם זנב ארוך יכול להיות שימושי במיוחד, מכיוון שלעתים קרובות יש להן פחות תחרות וקל יותר לדרג אותן. למשל “מתנה לחג” לעומת “מתנה לחג עם ערך מוסף”
טיפ: מילות המפתח של המתחרים
חפוש מילות המפתח המתחרים שלכם מדורגים גבוה עליהן יכול לעזור לכם לחשוף פערים באסטרטגיית ה-SEO שלכם.
גם פה לצערנו בעברית הכלים כמעט ולא יודעים לתת מענה – אבל אם גם ככה יש לכם מנוי לכלי SEO כמו ahrefs, לא יזיק לנסות. באנגלית, כמובן, אי אפשר בלי זה.
כלי שנותן הצצה חינמית טובה בעברית הוא Similarweb. הכלי בתשלום יקר עצמו יקר, אבל הוא נותן נתונים טובים לרבות 5 טופ מילות מפתח בחינם.
2. מקסמו את האון-פייג’
און-פייג’ SEO כולל אופטימיזציה של רכיבים כמו תגיות מטא, כותרות, תמונות (טקסט אלטרנטיבי אבל לא רק) ושמירה על מבנה אתר נקי שקל לסרוק. אל תשכחו לוודא שהעמודים שלכם ידידותיים לנייד, כי גוגל בודק קודם כל את הנגישות אליהם לפני הדסקטופ.
זאת בעיקר עבודה טכנית, אבל ברובה זאת עבודה טכנית מאוד פשוטה, שגם אנשים לא טכנולוגיים יכולים לבצע בקלות.
אפשר לבדוק ידידותיות לנייד (מובייל פרנדלי) ב-page speed insights של גוגל. ואפשר גם לעשות און-פייג’ אודיט בעזרת סקרימינג פרוג.
3. צרו תוכן באיכות גבוהה
יצירת תוכן עם ערך – ברור, קריא, שעוזר לאנשים לפתור את הבעיה לשמה הם חיפשו בגוגל – היא כנראה הדרך הכי יעילה להגביר את התנועה האורגנית.
תוכן איכותי חיוני לצמיחה אורגנית. ככל שהתוכן באתר טוב יותר, כך הוא ימשוך יותר קישורים נכנסים ושיתופים, ויגדיל את דירוג החיפוש שלך. תוכן כזה משאיר את המשתמשים באתר זמן רב יותר ומאותת למנועי החיפוש ששווה לבקר בו.
בפועל זה אומר ליצור “עמודי עוגן” (pillar pages), מדריכים מעמיקים (כמו זה!), וקייס סטאדיז שיועילו לקהל שלכם.
4. בצעו שיפורים טכניים
SEO זה גם עניין טכני. דיברנו על ידידותיות למובייל אבל גם אתר שנטען מהר, עם HTTPS מאובטח. זה חיוני הן לחוויית המשתמש והן לקידום בגוגל.
הפן הטכני הוא הבסיס לעבודת האופטימיזציה באתר. פעם ב- כדאי לבצע מעבר טכני כדי להבטיח שהאתר שלך יפעל בצורה חלקה. האתר הכי יפה עם התוכן הטוב שבעולם יהיה חסר תועלת אם גולשים ינטשו אותו כי הוא לא נטען, או גוגל לא יתן לנווט אליו כי אין לך SSL.
כמה דברים טכניים שתמיד כדאי לבדוק:
- באיזו מהירות האתר נטען למשתמשים?
- יש באתר אלמנטים שמאטים אותו או מקשים על הגישה אליו?
- כמה קישורים שבורים יש לך?
הגורמים אלה לא רק משפיעים על חווית המשתמש אלא גם על הדירוג שלך. וגם פה – אפשר להיעזר בסקרימינג פרוג.
עוד שיפור טכני שאפשר לעשות הוא להוסיף סכמה לעמודים. סכמה עוזרת למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן ולשפר את הנראות שלך בתוצאות החיפוש. בין אם לקבל עוד נדל”ן על ידי נתונים כמו דירוג או מחיר, או להבין אם מדובר במאמר חדשות או פוסט בבלוג. וכמובן אם יש סקשן של איך לבצע דברים (סכמת how to).
5. אפטמו קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם חיבור בין שני דפים בתוך האתר. הם עוזרים למנועי חיפוש ולמשתמשים לנווט בקלות רבה יותר באתר שלך. קישורים פנימיים מדגישים את הקשר בין התכנים השונים, מעידים על הרלוונטיות של עמוד כלשהו לנושא ומשתמשים בטקסט עוגן (טקסט שאפשר ללחוץ עליו. למשל המילים “קישורים פנימיים” בראש הפסקה) כדי לאותת על זה.
כדי לייעל את הקישורים הפנימיים, צריך לזהות את הדפים הרלוונטיים עבור כל אחת ממילות המפתח שנטרים. אחר עך יוצרים קישורים מעמודים באתר – לדפים שרוצים לקדם, תוך שימוש במילת המפתח כטקסט עוגן.
תחזוקה קבועה של מבנה קישורים פנימיים הגיוני תעזור ל:
- דירוג גבוה של העמודים בביטויי המפתח
- שיפור יכולת הסריקה וההוספה לאינדקס של גוגל
- חווית משתמש טובה יותר
- כוח קישורים (נקרא גם לפעמים link juice או link equity) מפוזר היטב
- התנהגות גולשים טובה יותר, למשל יותר דפים פר ביקור וזמן שהייה ארוך יותר באתר
6. תדאגו לביקורות חיוביות
צרו פרופיל Google My Business לעסק. אספו ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים והבטיחו ששם העסק, הכתובת ומספר הטלפון שלך מופיעים באופן עקבי בכל המקומות הרלוונטיים.
גוגל מיי ביזנס מופיע בעמוד התוצאות של גוגל, אתם ממש רוצים שהוא יהיה קיים ושהוא יראה טוב.
גוגל מיי ביזמס מעולה גם לקידום אתרים מקומי, או SEO לוקלי. זה חזק יותר במקומות גדולים יותר מישראל, אבל קיים גם בארץ, בעיקר בעסקים פיזיים שמשרתים את תושבי האזור או לעסקים בתחומי התיירות (אטרקציות, מסעדות, צימרים) שמבוססות גאוגרפיה.
דרכים לעודד לקוחות להוסיף ביקורת:
- בגלויה שמגיעה עם המוצר, הוסיפו QR code לסריקה שמפנה לעמוד הוספת ביקורת. אפשר לייצר QR code בחינם באינטרנט. גוגל קצר ואתם מוצאים שלל אתרים שיעשו לכם את זה.
- שליחת מייל אוטומטי זמן קצר אחרי רכישה או קבלת המוצר שמזכיר להם להוסיף ביקורת
- הצעת הנחה בפעם הבאה בכפוף לביקורת חיובית (אם יש הנחה גם בהרשמה לניוזלטר או אחרי הרכישה הראשונה – הציעו כפל הנחות)
- בעסק מקומי ביקורת חיובית+תמונות יכול לזכות בקינוח או קפה על חשבון הבית
- כמובן שהוספת לינק לעמוד שאתם רוצים שהביקורת תיכתב בו – מגדיל משמעותית את הסיכוי שזה אשכרה יקרה. אל תשלחו אותם לעבוד בשבילכם יותר ממה שאתם חייבים. תעזרו להם לעזור לכם.
7. קדמו תכנים ברשתות חברתיות
נכון בהתחלה אמרתי שקידום בגוגל וקידום ברשתות חברתיות זה לא אותו דבר? זה לא אומר שהם לא יכולים להועיל אחד לשני.
שיתוף תוכן ברשתות חברתיות יכול להגביר את הנראות שלו ולהביא ליותר תנועה לאתר שלך. אני יודעת שבכל פעם שאני מפרסמת פוסט, פרק בפודקאסט או סרטון שלי ביוטיוב – בחשבון הטוויטר שלי – אני רואה קפיצה בתנועה. ואני כמובן מדברת על הפרופיל האישי ולא על
סינגלים מסושיאל הם לא פרמטר בדירוגים בגוגל אבל הם כן יכולים לעזור בעקיפין על ידי הגברת המודעות למותג, מה שמוביל ליותר תנועה אורגנית.
8. תשיגו קישורים נכנסים
קישורים נכנסים – קישורים מאתרים אחרים לתוכן שלך – הם גורם מפתח בחיזוק הסמכות ודירוג החיפוש של האתר שלך. גוגל רואה בקישורים נכנסים את אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר, וככל שהאתרים המקשרים יותר סמכותיים, כך התוכן שלך יכול לדרג גבוה יותר.
קישורים נכנסים פועלים כאימות בתעשייה, ומאותת למנועי החיפוש שהאתר שלך אמין ורלוונטי.
אתה יכול לעקוב ולנתח את הקישורים הנכנסים שלך באמצעות הכלי Backlink Analytics של Similarweb תחת מודול ‘חיפוש מודיעין’. הוא מראה אילו דומיינים מקשרים לאתר שלך, נפח הקישורים הנכנסים שנצברו ואובדו לאורך זמן ותובנות חשובות אחרות:
9. נטרו את התנועה האורגנית
ניטור התנועה האורגנית יתן תובנות שיכולות לעזור לייעל ולשפר את דירוג העמודים שלך.
כמה נתונים שכדאי לעקוב אחריהם:
- מעקב אחרי מילות מפתח: מעקב אחרי מיקומים היא אחת משתי הדרכים המשמעותיות לראות אם המאמצים שלך נושאים פרי.
- תנועה אורגנית: מעקב אחרי גדילת התנועה האורגנית היא הדרך השנייה מתוך השתיים המשמעותיות לראות אם המאמצים שלך נושאים פרי
- קניבליזציה של מילות מפתח: האם מילות המפתח שלך מתחרות אחת בשניה?
לסיכום
כל הדרכים האלו יעזרו לכם להגדיל את התנועה האורגנית לאתר שלכם. תנועה אורגנית היא תנועה איכותית והביצועים נשארים לאורך זמן.