11 רעיונות לתוכן למטפלים, מלווים ומדריכים

אם אתם עוסקים בתחומי הטיפול (פסיכולוגיה, ליווי, אימון, יעוץ, הדרכה, קואצ'ינג, NLP, התפתחות אישית), הנה כמה רעיונות לתוכן בשבילכם.

תוכן עניינים

מי שעוסקים בתחומי הטיפול תמיד יחפשו נושאים חדשים לכתוב עליהם מאמרים לאתר או פוסטים לפייסבוק. הנה רשימה של רעיונות לפוסטים, שנכונים לכל סוגי המטפלים.

אחת הנקודות שאני חוזרת עליהן הכי הרבה במאמרים שלי על תוכן הוא שמטרת העל של התוכן שאתם כותבים (או התוכן שאתם מייצרים) הוא לעזור לגולשים ולענות על צורך. באנגלית אפשר להתייחס לזה במילה אחת: To serve.

אם תגידו לעצמכם “על הכל כבר כתבו” או “אין לי מה לחדש”, יש לי כמה דברים להגיד לכם:

  • עצם הזוית שלכם וההגשה שלכם היא בפני עצמה חידוש. אותו סיפור שמסופר בידי שני אנשים שונים – יהיה סיפור שונה.
  • בנוסף לערך הזה, גם מבחינת הקידום האורגני יש לזה ערך, ואני מרחיבה על זה בהמשך המאמר, אחרי הרעיונות.
  • הדברים שתכתבו יגיעו לאנשים שונים: לאנשים שיכנסו לאתר שלכם מחיפוש בגוגל או עוקבים אחריכם ברשתות חברתיות. גם אם משהו דומה כבר נאמר, סביר מאוד שיש אנשים שעוד לא שמעו על זה, ובלעדיכם גם לא ישמעו.

רעיונות לתוכן למטפלים

  1. מה זאת שיטת הטיפול שלכם? במה היא מתמקדת? איך היא באה לעולם?
  2. הרבה מטפלים מגיעים לשיטת הטיפול שלהם ממקום אישי. איך השיטה הזאת עזרה לכם?
  3. איך היא יכולה לעזור לאנשים סביבכם?
  4. אורך התהליך: כמה זמן לוקח התהליך הזה?

5. לאיזה סיפור גדול יותר הבעיה שייכת?

6. עם איזה נושא גדול יותר הבעיה של המטופל מתכתבת? (למשל אדם שהבעיה שלו היא שהוא נמנע מעימותים. האם ההימנעות נובעת מהפחד לאכזב? הפחד שיכעסו עליך? הפחד מההורים? הפחד להיות שונה? וכו’). ואז אפשר לכתוב מאמר על סיבות אפשריות לבעיה מסוימת, ופתרונות אפשריים.

הרי רוב האנשים הרי לא יחפשו את שם שיטת הטיפול שלך, אלא יחפשו איך לפתור את הבעיה שלהם או איך להתמודד איתה. הם יודעים מה הבעיה שלהם, הם עוד לא יודעים מה הפתרון ולא יודעים שאתם הפתרון הזה.

תוכן למטפלים
צילום: Markus Spiske

7. המקום אליו רוצים להגיע

מה ההיפך מהמצב ממנו סובלים המטופלים שלכם? מה המקום אליו המטופלים שלכם רוצים להגיע?
אם אתם מטפלים באנשים עם חרדה חברתית, אפשר לכתוב למשל על אומץ ואיך אפשר להיות יותר אמיצים; אם אתם מאמנים לזוגיות, אפשר לכתוב על סיפורי דייטים.

8. סיפורים אישיים (בשינוי פרטים). אפשר לכתוב סיפורים על תהליכים שקרו אצלכם. זה צריך להיות יותר בפורמט של קייס סטאדי (סיפורי, ובכל זאת – מסודר): מה היתה הבעיה בגללה הגיעו. מה היו החסמים. מה היה בדרך. כמה זמן ארך הטיפול. איך הטיפול נגמר ואיפה המטופל היום.

9. מה המטרות בתהליך כמו שלכם? למשל בטיפול יש כמה מטרות: לשנות התנהגות, להגיע או לשמר מערכות יחסים, להתמודד יותר טוב, לשפר קבלת החלטות, ולהשתפר כאדם. אפשר להרחיב על כל אחת מהמטרות האלה.

10. רפרנסים תרבותיים

ראיתם סרט או שיש עכשיו סדרה – ויש בה משהו שקשור לעולם שלכם? תכתבו על זה חופשי. מטפלים משפחתיים למשל חגגו על אנקנטו של דיסני ועל היחסים המשפחתיים שם. מטפלים זוגיים חוגגים על חתונמי. אל תהססו לכתוב ניתוחים מהזוית המקצועית שלכם על דברים שקורים עכשיו או אפילו שקרו לפני שנה. אם הם מעניינים אתכם – הם מעניינים עוד אנשים.

11. רשימות: אנשים מתים על זה וזה פורמט שעובד. אפשר לקחת רעיונות שיש כאן ובמקום לצלול לעומק, לאגד לרשימות. “9 ציטוטים מעוררי השראה על חרדה”, “5 דרכים להביא לקוחות לעסק החדש”. אחת הרשומות הנקראות באתר שלי היא 6 דרכים להביא תנועה לאתר. גם הפוסט הזה הוא רשימה.

למה צריך תוכן?

אי אפשר לקדם אתר בגוגל בלי תכנים. אפשר בקידום ממומן, אבל בקידום אורגני תוכן הוא אחד משני הפרמטרים הכי חשובים. השם המקצועי של זה הוא בלוג, ו(כמעט) כל אתר צריך בלוג כדי להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל.

כשכותבים מאמרים, אפשר להגיע לאנשים שמחפשים בגוגל פתרונות לבעיות שלהם – בין אם זאת בעיה כמו “איך להביא לקוחות לעסק” או רצון להכיר משהו יותר טוב.

המאמרים גם מאפשרים לאתר שלכם להתבסס בגוגל כהתמחות. מדברים בעולמות השיווק על “להתבסס כאוטוריטה”, וגוגל עובד באופן דומה. ככל שהאתר שלכם מכיל יותר תכנים, ותכנים יותר מקיפים – ככה הוא יותר נחשב אמין ובעל מומחיות בתחום.

השיווק הכי טוב הוא באמצעות תוכן אינפורמטיבי, לא שיווקי.

אם הכיוון של שיווק באמצעות תוכן מדבר אליכם, כדאי שתדעו שתוכן לאתר שונה מתוכן לרשתות חברתיות. הכללים שלו אחרים. גם האורך כדאי שיהיה אחר, ולא פחות מ-400 מילה (עדיף 500 מינימום), עם לפחות כותרת H2 אחת. ויש לי גם מאמר על איזה תכנים צריך לפרסם באתר. המאמר הזה בן קצת יותר מ-600 מילה והוא אחד הקצרים באתר שלי.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד