למה, על מה ובאיזה אורך לכתוב תוכן לכתוב באתר?

אי אפשר לקדם אתרים אורגנית בלי תוכן. שני הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתר בעיני גוגל הם תוכן וקישורים. אבל איזה תוכן לכתוב באתר ומאיפה להביא רעיונות?

תוכן עניינים

אי אפשר לקדם אתרים אורגנית בלי תוכן. שני הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתר בעיני גוגל הם תוכן וקישורים. על קישורים כתבתי כאן וכאן. בשביל תוכן חייבים בלוג באתר, ואת הבלוג חייבים למלא בתוכן. אבל איזה תוכן?

בקצרה: המאמרים שתכתבו לאתר צריכים להיות איכותיים ומקיפים. האורך הוא פונקציה של כמה המאמר מקיף, אבל ככלל אצבע – לא פחות מ-700 מילה. הנושאים צריכים להיות דברים שיעזרו לקוראים שלכם עם בעיה שיש להם.

למה לכתוב תוכן לאתר?

כתבתי שחייבים בלוג בשביל לקדם את האתר, בואו ניתן לכם כמה סיבות. אלו לא כל הסיבות, אבל זה תקציר די ממצה של הנושא:

כי גוגל אוהב אתרים גדולים

גוגל אוהב אתרים גדולים ומתגמל על גודל. אתרים גדולים קל יותר לקדם, הם נתפסים כאמינים יותר ויותר קשה להתחרות בהם. אפשר כמובן להתחרות על ביטויי זנב ארוך ועל ביטויים נוספים, אבל התחרות באופן כללי יותר קשה.

כי יותר עמודים מאפשרים יותר ביטויים

יותר עמודים אומר יותר תוכן ויותר ביטויים שהאתר שלכם יתאנדקס בהם בגוגל. זאת המטרה של קידום אורגני: להביא יותר תנועה לאתר דרך מנוע החיפוש של גוגל (אגב, אחרי שהבאתם את התנועה, נסו להגדיל את יחס ההמרה).

כדי לקדם עמודים אחרים

מעמודים אפשר להוציא קישורים לעמודים אחרים, וקישורים פנימיים הם אחד הדברים הכי אנדר-רייטד בתולדות ה-SEO.

בנוסף לזה ובפשטנות: ככל שהאתר שלכם גדול יותר, יותר קל לקדם בו עמודים בגלל שאתם נחשבים יותר סמכותיים בנושא מסוים. עצם קיום עמודים נוספים – מאפשר לכם לקדם את העמודים הקיימים שלכם.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

כמה מילים צריך מאמר באתר?

במשפט אחד: תלוי בסוג המאמר, אבל לא פחות מ-400.

בגסות באתרים יש שני סוגי מאמרים: מאמר שנועד שימצאו אותו בגוגל, ומאמרי קידום (או “מאמרי SEO”) שנועדו לקדם דווקא עמודים אחרים.

ההבדל הוא במידת ההשקעה (אם אתם כותבים), במחיר ובכמות המילים.

מאמר SEO

מאמרי קידום נועדו לאחת משתי מטרות: להגדיל את כמות העמודים באתר (גוגל אוהבים אתרים גדולים) או לקדם תחום/עמוד ספציפי באתר.

המאמרים האלה לא נועדו להיות יצירת מופת (בלשון המעטה), ואפשר יותר “לזרוק” בהם. כשאתם קונים אותם מכותבי תוכן שמתמחרים לפי סוגי מאמר, יש כאלה שיתמחרו לכם גם 10 אגורות למילה למאמר SEO. אתם יכולים לכתוב אותם בעצמכם באמצעות AI. בכלי הזה למשל אתם יכולים לקבל 5,000 תווים (בערך 700-800 מילה בחודש) בחינם. בינתיים, זה כלי התוכן היחיד שעובד עם עברית.

האורך המומלץ של מאמרי SEO הוא בסביבות 400-600 מילה ובמאמרים כאלה עדיף להוציא קישור אחד (עדיף) או שני קישורים (גג), לעמוד או לעמודים שאתם רוצים לקדם.

מאמר איכותי

במאמר איכותי כמה שהוא יותר מקיף – יותר טוב. באתר הזה ובאתרים אחרים שלי, המאמרים הקצרים הם 700-800 מילה. הארוכים מעל 2,000 מילה.

מה שקובע את האורך הסופי הואה כמה המאמר מקיף. אם אתם מרגישים שאתם מורחים מילים סתם, עדיף שתקצרו.

אם זה נראה לכם המון כדאי לדעת שבאתרים אמריקאיים בגלל שהתחרות גדולה יותר – יש גם מאמרים של 5,000 מילה. אם אתם שואלים מי קורא את זה בכלל – יש דרכים להפוך הכל לקריא יותר, למשל פסקאות קצרות, למשל כותרות משנה, למשל תוכן עניינים, למשל קישורי עוגן.

אני ממליצה שכל המאמרים באתר יהיו מאמרים איכותיים ולא מאמרי SEO. לא תמיד אפשר מטעמי תקציב, כוח אדם או נושא.

כמות או איכות

מה עדיף? הרבה מאמרים קצרים או מאמר אחד ארוך? 5 מאמרים של 400 מילה או מאמר אחד של 2,000 מילה?

אני מעדיפה מאמר אחד של אלפיים מילה – ובלבד שמצליחים לשמור אותו ענייני. למאמר מקיף וענייני יש סיכוי יותר גבוה לקבל דירוגים במנועי חיפוש כי הוא בהכרח יהיה מקיף ומעמיק יותר. לכן למשל באתרים גדולים של לקוחות, חלק מעבודת הקידום שלי תהיה לאחד מאמרים דלי תוכן למאמרים מקיפים.

וכמו שכבר כתבתי ואני אכתוב שוב: אני אישית תמיד אעדיף איכות על פני כמות: גם בספירת המילים וגם בסוג התוכן. מאמר דחוס ואיכותי של 800 מילה יכול להיות הרבה יותר טוב ממאמר של 1,200 מילה עם מילים שנועדו לנפח כמו “כמובן”, “הינו” ו”במאמר זה אני אסביר לכם”.

על מה לכתוב?

במשפט אחד: על מה שמעניין אתכם ועל מה שעוזר לגולשים שלכם.

אני יכולה לסווג תוכן באתרים לשני סוגים: דברים שעונים לאנשים על שאלות אמיתיות, ודברים שאתם כותבים כי זה מעניין אתכם.

  • תוכן שמעניין את הגולשים: למשל מאמר שעונה על שאלות אמיתיות ששאלו אתכם בעבודה. אם אתם מלמדים או מסבירים ללקוחות על המוצר, תגלו שיש שאלות נפוצות ששואלים אתכם. תענו עליהן במאמר.
  • כמה זה עולה: אפשר לכתוב על כמה זה עולה. שאלה פופולרית בכל תחום. אפשר לתת טווחי מחירים, ממה מורכב המחיר, מה העלויות שיש לכם ועוד.
  • אפשר להדריך את הגולשים בבעיה שאתם בדיוק נתתקלתם בה.

כדי להבין מה מעניין את הגולשים, אם אין לכם סטוק מוכן מראש של שאלות, אפשר לעשות מחקר מילות מפתח. ככל שתהיו יצירתיים יותר וברורים מאליכם פחות – מנעד הפוסטים הפוטנציאליים שלכם יגדל. אני לא משתגעת על מחקרי מילות מפתח, אבל זה מקום טוב להתחיל ממנו כשאין לכם שום כיוון.

אם האתר שלכם כבר קיים, אתם יכולים להציץ בגוגל סרצ’ קונסול לראות באילו חיפושים אתם עולים ואם אתם רוצים לכתוב מאמר ספציפי על אחד הנושאים האלה.

תוכן שעוזר לגולשים

מכירים את זה שאתם מחפשים משהו בגוגל, קוראים מאמר ארוך והפאנצ’ הוא “זה תלוי”? אל תבזו את עצמכם ואת הקוראים. תוציאו אותם עם התשובה לשאלה שלהם. גם אם התשובה היא “זה תלוי” – תנו לגולשים את כל המידע שאתם יכולים כדי שידעו במה זה תלוי ומה לעשות בכל תרחיש.

המאמר שאתם קוראים עכשיו עונה בין היתר על כמה מילים צריך למאמר באתר. ברור שזה תלוי! אבל נתתי כלל אצבע, הסברתי במה זה תלוי ונתתי טווח.

עוד דוגמה: אם אתם כותבים מאמר על כמה ארגזים צריך כדי לארוז דירה, או איך לדעת כמה ארגזים צריך כדי לארוז דירה – הגולש לא צריך אתכם כדי לדעת שזה תלוי. אתם חייבים לפרק לו את זה: לדבר על כמה חפצים מכל סוג נכנסים לארגז, על גדלי ארגזים, ובסוף לתת טבלה שמסכמת ארגזים לפי מספר חדרים בבית.

תוכן שמעניין אתכם

כל מידע מקצועי שאתם יכולים לזרוק על הקוראים והלקוחות שלכם, גם אם אף אחד (עדיין) לא שאל – תזרקו פנימה.

פוסטים שמגיעים מהרעיונות שלכם הם פוסטים שבדרך כלל יותר קל לכתוב. אני לא משתגעת על היצמדות למחקר מילות מפתח. ההיצמדות אליו מגבילה אתכם מאוד. אני מציעה בלהתחיל לכתוב על מה שבא לכם, כי זה יזרום לכם יותר בפשטות.

בפוסטים כאלה, חשוב לא להיסחף. כשהגולש מסיים לקרוא את הפוסט הוא צריך לצאת עם משהו מעבר לחווייה הסובייקטיבית שלכם, בטח אם אתם הבעלים. הפוסט צריך לתת לו סיפור מצוין, או מידע, או ערך מוסף. כדאי אפילו לשאול את עצמכם מפורשות בתחילת הכתיבה: “מה אני רוצה שהקורא ידע בסוף הקריאה?”. זאת שאלה שעוזרת למתפזרים.

אפשר לכתוב על חומרי הגלם, על מקומות, , על תהליכי עבודה. אפשר לצמצם לצ’ופצ’יק של הקומקום, אפשר לכתוב מה עושים באספקטים שונים. אפשר להציץ בפוסט רעיונות לבלוגי מדריכים. אם תקבעו איתי פגישה (חצי שעה חינם אין כסף) ותגידו שאתם רוצים רעיונות, נדבר קצת בטלפון ואני אבוא לכם עם עשרה כאלה עוד לפני מחקר מילות מפתח ויש מצב שגם בלי להציץ בקונסול. מבטיחה לעזור.

לסיכום

על מה לכתוב מאמרים באתר?

על מה שמעניין אתכם לכתוב, ועל מה שאנשים שואלים (אתכם או באינטרנט). כל עוד אחרי קריאת המאמר שלכם מישהו יצא יותר חכם, וידע לפתור בעיה שהיתה לו – זה מעולה. גם אם אתם חושבים שאף אחד לא שאל את זה, עצם זה שאתם שאלתם את זה מניחה שעוד מישהו שאל, או ישאל.

באיזה אורך צריך להיות מאמר באתר?

האורך נובע מכמה שהמאמר מקיף נושא. בכל מקרה לא פחות מ-400 מילה (ורצוי אפילו 500). המאמרים הקצרים שלי הם בני 800 מילה, ויש לי גם כאלה שעברו את ה-2,000.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד