איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל

ארבע הפעולות שיקחו אתכם לעמוד הראשון בגוגל! אתם תצטרכו לעבוד ולהתמיד, אבל ככה תבצעו אותן בצורה הכי מקצועית כדי להתקדם בגוגל ולהגיע למקום הראשון.

תוכן עניינים

הנה נושא פשוט וקליל. זאת רק כל עבודת ה-SEO שנעשית באופן שגרתי מדי חודש. בקצרה:

  1. לכתוב תכנים
  2. להשיג קישורים
  3. לבצע אופטימיזציות באתר
  4. וחוזר חלילה

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

וביותר מילים: איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

התשובה לשאלה "איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?" היא "באיזו מילת חיפוש?" בגוגל סרצ' קונסול אפשר לראות באילו מילות חיפוש האתר שלך כבר מופיע, כמה נכנסו לאתר לך כשחיפשו ובאיזה מיקום האתר מופיע. אפשר גם לראות אילו עמודים מופיעים בכל ביטוי.

יש מספיק שפע לכולם, אבל בעמוד הראשון בגוגל יש 10 תוצאות, ומקום ראשון בגוגל יש רק אחד.

ככל שהתחרות שלך קשוחה יותר (העמודים מופיעים בעמוד הראשון בגוגל רלוונטיים יותר למילת החיפוש, עם יותר DR ויותר קישורים) – תצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לעקוף אותם. בד"כ עם עבודה נכונה זה לוקח בין 3 חודשים לשנה, תלוי בחוזק שלם ובחוזק של התחרות.

למצוא את הביטויים שאתם רוצים לקדם

האסטרטגיה האהובה עלי למציאת ביטויי מפתח לקידום היא לראות מה כבר קיים בקונסול, באילו ביטויים אתם כבר מדורגים ומה מהם מצריך חיזוק בדמות העלאת מיקום. יש ביטויים שיהיה יותר קשה לקדם ויש ביטויים שקל לקדם בגוגל.

עוד משהו לבדוק בקונסול הוא אם יש שירותים או מוצרים שאתם מקדמים ואתם לא מופיעים בהם בגוגל בכלל. אם יש כאלה – היידה להתחיל לקדם אותם.

גם מחקר מילות מפתח היא דרך פופולרית למצוא ביטויים לקידום, מנסיוני זה לא אומר המון. מחקר מילות מפתח במקרה הטוב אינדיקציה או קריאת כיוון. בסוף גוגל יאנדקס אתכם על וריאציות שלא עלו בשום צורה במחקר מילות המפתח. בכל אתר שקידמתי אני רואה שרוב הביטויים, בטח החזקים, לא קשורים למחקר מילות המפתח.

חיפוש גוגל סרצ' קונסול

לכתוב את התוכן הרלוונטי

כדי לקדם אתר בגוגל חייבים תוכן. אם יש לכם בלוג באתר – זה הזמן למלא אותו בתכנים, או לתת לאשת ה-SEO לעשות את זה בשבילכם.

גם כי יותר תוכן=יותר ביטויים לתפוס, גם כי אתר גדול הוא בכלליות אתר שיותר קל לקדם, וגם כי כשהאתר מתעדכן לאורך הזמן – גוגל מבין שהוא עדיין מתוחזק ועדיין רלוונטי ולא פיל לבן באינטרנט.

גוגל מבין מה שאתם אומרים לו ולא מבין מה שאתם לא אומרים לו. לכן אם אתם רוצים לקדם ביטוי, או תחום, כדאי שהמילים יופיעו באתר. המילים המפורשות, וריאציות על הביטוי, ואם זאת תמה מרכזית של האתר – שהביטוי יופיע בכל מני עמודים.

לדוגמה:

קידום התמה המרכזית: האתר הזה עוסק בקידום אתרים, והתכנים בו נוגעים כולם בקידום אתרים. בכל מאמר שלי, וכמובן גם בעמוד הבית, יופיעו המילים "קידום אתרים", "גוגל", "מקדמת אתרים", "SEO" או וריאציות עליהן.

המטרה: ללמד את האלגוריתם של גוגל שהאתר עוסק בתחומים האלו.

קידום ביטויים ספציפיים: מעבר לחזרה על התמה המרכזית, כל מאמר בבלוג עוסק בעניין אחר. המאמרים אצלי ארוכים ומושקעים. גם אם יש לי כמה מאמרים שעוסקים באותו נושא כללי (למשל קישורים, למשל SEO במבט-על) – לכל מאמר יהיה התחום שלו. יותר מאמרים ביותר תתי-תחומים אומרים יותר ביטויים שונים שאני תופסת.

עם זאת, כדאי למקד אותם סביב התמה המרכזית. המאמרים אצלי באתר עוסקים בתמה הכללית של קידום אתרים, כולל מאמרים על תוכן ומאמרים על אתרים. לא תמצאו אצלי מתכונים לעוגת שוקולד, פוסטים על נוודים דיגיטליים או דירוג מכשירי ההשקעה האהובים עלי.

לא חזקים בתוכן?

אם אתם לא כותבים טובים, או שאין לכם כוח לשבת שעות על תכנים או שלא נראה לכם שמישהו קורא את התכנים האלה – אתם יכולים לכתוב מאמרים קצרים יחסית בני 400 מילה, להוציא לכותב תוכן חיצוני או להשתמש בכלי בינה מלאכותית כמו רייטרבוט מבית סקיירוקט. במצב הזה, המאמרים ישמשו בעיקר כדי לקדם עמודים בתוך האתר.

להשיג קישורים חיצוניים

את ביטוי המפתח שרוצים לקדם – מקדמים בעזרת תוכן וקישורים. קישורים דומים להמלצות בעולם האמיתי: ככל שההמלצה מגיעה מאתר חזק יותר ושקרוב יותר לתחום שלכם – היא שווה יותר בעיני גוגל.

לכן, כדאי לכם למצוא קישורים מאתרים חזקים ושקשורים לתחום שלכם. לא בהכרח אתרי מתחרים, אבל למשל אתרים בתחום קרוב שאתם לא מתחרים בהם ישירות. למשל אצלי אין לי בעיה לפרגן לחברות שלי שמתעסקות בעיצוב אתרים, בניית אתרים, אוטומציות וכדומה. וישנה האופציה הקלה יותר לביצוע – לשלם כסף ולקנות קישורים מספקי קישורים.

אם אתם רוצים להעמיק, מציעה לכם לקרוא את שני המאמרים שכתבתי על קישורים: אחד הוא מבוא לקישורים, כלומר למה קישורים, מה העבודה שעושים עם קישורים וכולי. השני הוא ממוקד יותר על איך להשיג קישורים לאתר.

לבצע אופטימיזציות

אופטימיזציות לאתר הוא שם כללי להמון פעולות קטנות שנועדו להפוך את האתר לנוח יותר לגולש האנושי ולגוגל. אופטימיזציות כוללות בין היתר

אם אין לכם מושג מה זה כל הדברים האלה, קודם כל הכל בסדר.

אם לא תעבדו עם מקדם אתרים אלא אתם רוצים לעשות הכל לבד, מה שתעשו – זה מצוין. יותר טוב שרק חלק מהדברים יטופלו מאשר שלא תיגעו בשום דבר כי אתם יותר מדי בשוק מהרשימה. הקישורים הפנימיים שהכנסתי ברשימה נועדו לעזור לכם להבין מה זה הדבר הזה ואיך לבצע אותו בצורה הכי טובה. אתם גם מוזמנים להוריד את הצ'קליסט שבסוף המאמר כדי ללמוד על כמה מהדברים האלו.

אם אתם רוצים עזרה מקצועית, אפשר גם לקבוע איתי חצי שעה של שיחה בחינם, או להציץ בתהליך מאיץ אתרים, שהוא קצר וממוקד.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

ליאור שפירא בלוג
קידום אורגני בגוגל בנוי על שני יסודות: חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל וחיזוק הקשר בין האתר לנישה שלו. המטרה: לתפוס ביטויים ומיקומים. מה זה אומר ואיך עושים את זה?