קידום אורגני לדף נחיתה: זה אפשרי בכלל?

האם אפשר לקדם דף נחיתה בגוגל? תלוי למה אתם קוראים דף נחיתה. נעבור על שלוש ההגדרות השונות ל"דף נחיתה" ונדבר על האם ואיך לקדם כל אחת.

תוכן עניינים

בפשטות “דף נחיתה” (landing page) הוא העמוד באתר שלכם שמגיעים אליו (נוחתים בו) מחוץ לאתר.

יש קצת בלבול בנוגע להגדרה של מה זה דף נחיתה. בואו נעשה סדר גם בהגדרות וגם בהאם יש בכלל טעם לקדם כל אחד מהם אורגנית (ממומן זה סיפור אחר ולא התחום שלי):

דף נחיתה שנבנה במערכת חיצונית (כמו מערכת דיוור) או בסאב-דומיין

הרבה מערכות דיוור (מיילצ’ימפ, סמוב, רב מסר, אקטיב טרייל וכו’) מאפשרות למנויים שלהן להקים דפי נחיתה עליהן. זה פתרון טוב לאנשים שאין להם אתר ולא רוצים להשקיע כסף בבניית אתר. זה נועד לקידום ממומן, אבל חסר תועלת לקדם אורגנית בגוגל.

ולגבי קידום?

לקדם את זה בגוגל זה חסר תועלת. קידום אורגני בגוגל נעשה לכל האתר ולכל הדומיין. והבעיה הראשונה בקידום עמוד שנבנה במערכת חיצונית הוא שאין בכלל דומיין, ולא תמיד העמוד בכלל ניתן לסריקה בגוגל. אלו עמודים שנועדו לשיתוף בסושיאל או לקידום ממומן.

ואם נתעלם מזה רגע: גם אם מקדמים עמוד אחד בלבד – הוא לא יתקדם בלי כל האתר.

אתר דומה לגוף חי. זה כמו להגיד “כדי להבריא, אני מחזקת רק את השרירים ביד שמאל שלי”. אולי, אבל
א. בשביל להישאר בריאים צריך לחזק הכל.
ב. טכנית אי אפשר לחזק רק את השרירים ביד שמאל. כשקמים להביא את המשקולות הרגליים זזות וגם סיבולת לב ריאה ויש תרגילים שמחזקים תוך כדי גם שרירים אחרים בגוף.

אי אפשר לקדם רק עמוד אחד באתר ולהתעלם מהיתר לגמרי. אי אפשר לקדם עמוד אחד ולהתעלם מיתר האתר. כלומר טכנית אפשר, מעשית זה לא יקח אתכם רחוק.

אתר של עמוד אחד – וואן פייג’ר

אתר שהניווט בו נעשה באמצעות תפריט וקישורי עוגן. יותר קל להקים אותו מאשר אתר אחד עם המון עמודים פנימיים

ולגבי קידום?

רעיון פחות גרוע כי פה כבר יש דומיין שהוא שלכם והאתר ניתן לסריקה בגוגל. אבל להיט קטן מאוד כי צריך שיהיה מה לקדם.
חלק מעבודת הקידום נשענת על סמכותיות ועל גודל של האתר – ואת זה בונים על ידי בלוג עם קישורים פנימיים, עמודים שקשורים לנושא וקישורים חיצוניים.

אפשר לקנות או להשיג לו קצת קישורים, למשל דרך מאמרי אורח באתרים של חברים/קולגות. אם אתם אנשי תרבות/רוח/שונות וזה אתר למותג שהוא אתר ויש לכם עמוד ויקיפדיה – לינק מויקיפדיה זה טוב.

אפשר לקדם את זה על השם של המותג, אבל בשביל לקדם את שם המותג בגוגל לא בטוח שSEO הוא הפתרון המיטבי עבורכם.

דף בתוך האתר שלכם

האופציה השלישית למשמעות המילה “דף נחיתה” היא עמוד בתוך האתר שלכם. כל העמוד שאתם רוצים לקדם מתוך האתר ושיגיעו אליו מבחוץ (במקרה שלנו זה גוגל. אבל במקרים אחרים זה יכול להיות סושיאל).

זה יכול להיות עמוד שירות בתוך האתר, זה יכול להיות עמוד הבית, זה יכול להיות פוסט בבלוג.

ולגבי קידום?

עכשיו אנחנו מדברים! זה בדיוק מה שמקדמים בSEO. בין אם עמוד שירות, עמוד הבית, או פוסט בבלוג. אם זה מה שאתם רוצים לקדם – אין שום בעיה.

תמצאו מקדמ/ת אתרים שתעשה את העבודה או תעשו בעצמכם (בכפוף לתקציב ולמורכבות) ויאללה פארטייה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד