האתר לא מופיע בגוגל? אולי זה בגלל זה:

יכולות להיות הרבה סיבות בגללן האתר שלכם לא מופיע בגוגל: האתר לא מאונדקס, גוגל לא יודע שהביטוי קשור אליכם ועוד. כמה סיבות נפוצות ופתרונות זריזים.

תוכן עניינים

אין תסכול יותר גדול לבעל אתר מאשר שלא מוצאים את האתר בגוגל. במקרים קיצוניים זה המצב אפילו כשמכניסים את שם העסק שלך לגוגל.

אבל עוד לפני כן: כשמחפשים את מה שאנחנו עושים ואנחנו יודעים לתת את הפתרון – כולנו רוצים שימצאו אותנו. בין אם זה “אטרקציות בירוחם”, “מתנה לרופא” או “השכרת מחסן”.

כשהכל מתקתק – הכל מתקתק. אבל כשדברים חורקים ויש בעיות עם האתר, זה יכול להגיע מהרבה כיוונים שונים. אני סוקרת פה כמה בעיות שונות שקשורות לדירוג האתר, כל אחת מצריכה פתרון שונה.

למה לא מוצאים את האתר שלך בגוגל ואיך לגרום לו לעלות בתוצאות החיפוש?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

האתר חסום לסריקה של מנועי חיפוש

לפעמים הסיבה שאתם לא מופיעים בגוגל היא נורא פשוטה: האתר שלכם חסום לסריקה.

למה זה קורה

כשבונים את האתר, לפני שהוא מוכן, נהוג למנוע ממנועי חיפוש לסרוק את האתר כשהוא בבנייה ועוד לא מוכן. זה פשוט אומר לסמן את כל האתר כ-noindex.

זה קורה אם הוא לא נבנה על הכתובת הקבועה שלו אלא על כתובת / זמנית (“סביבת פיתוח” בשפה המקצועית). לפעמים מי שבנה את האתר שכח להוריד את החסימה למנועי חיפוש או שכח לציין שהגיע הזמן לעשות את זה.

איך מתקנים

בוורדפרס אפשר לטפל בזה באמצעות הגדרות->קריאה-> להוריד את הוי מ”נראות במנועי חיפוש”-> שמירה.

האתר לא מופיע בגוגל

גוגל לא אינדקס אתכם עדיין

אם האתר פתוח לסריקה של מנועי חיפוש אבל גוגל לא מכיר אתכם, אתם יכולים לבדוק מה הבעיה בגוגל סרצ’ קונסול. גוגל סרצ’ קונסול היא העיניים של מקדמי אתרים. דרך גוגל סרצ’ קונסול אפשר לראות באילו ביטויים אתם מופיעים, באילו עמודים אתם עולים, מה המיקום שלכם והיא עוזרת לכם לגבש אסטרטגיה לקידום.

למה זה קורה

גוגל לא מכיר מיד כל אתר וכל עמוד. אתם צריכים לספר לו שאתם קיימים. יש כמה דרכים לעשות את זה: קודם כל דרך גוגל סרצ’ קונסול (לבוא ולהציג את עצמכם ישירות), וגם דרך קישורים (שמישהו אחר גם יגיד לו שאתם קיימים).

איך לפתור

הגשת מפת אתר בסרצ’ קונסול

דבר ראשון, חברו את האתר לגוגל סרצ’ קונסול. אם האתר כבר מחובר אבל אין בקונסול נתונים – תגישו מפת אתר. מפת אתר היא הדרך לספר לגוגל שאתם קיימים ומה יש באתר שלכם.

נכנסים לקונסול->Sitemaps->Add a new sitemap

כתובת מפת האתר היא פשוט הכתובת שלכם /sitemap.xml. אפשר לראות את המבנה בדוגמה, בחלק של Submitted Sitemaps.

אחרי שהקלדתם את מפת האתר, לא לשכוח ללחוץ על submit. לפעמים במקום כיתוב Success ירוק, יהיה לכם couldn’t fetch אדום. תרעננו את העמוד ותראו אם זה משתנה.

הגשת מפת אתר
הגשת מפת אתר בגוגל סרצ’ קונסול

בוסט קישורים

אני גם מציעה לתת בוסט ראשוני ולקנות כמה קישורים. הם לא חייבים להיות קישורים חזקים (למרות שזה תמיד מומלץ), יותר חשוב שיהיו קיימים וזהו.

אתם יכולים גם לשים קישור לאתר בעמוד הפייסבוק. אמנם עמודי פייסבוק הם פלטפורמה מתה שלא מביאה שום טראפיק אורגני, אבל אפשר לפתוח אחד רק כדי לסמן לגוגל שהעסק שלכם הוא עסק אמיתי. זה איתות לא רע בכלל. חוץ מזה, זה כמה דקות עבודה להעלות את כל המאמרים שלכם (המהדרין יתזמנו אותם מאמר פעם ביום או פעם בשבוע או משהו כזה). אם במקרה זה גם יאותת לגוגל שאתם אמיתיים וגם יביא עוד טראפיק – זה שווה את המאמץ.

האתר שלי לא מופיע בביטויים שאני רוצה

גוגל מבין סמנטיקה, אתם לא צריכים לכתוב את הביטוי המדוייק מילה במילה כדי להופיע. אבל הוא לא מבין אם אתם לא אומרים לו אפילו משהו קרוב. כמו שאנשים מבינים הכי טוב מה אתם רוצים מחייהם רק כשאתם אומרים להם מפורשות – ככה גם גוגל.

איך לתקן

הטעות הכי נפוצה היא שאנשים רוצים להופיע בביטוי תחרותי, או ביטוי ממוקד, בלי שיש להם עמוד על זה.

  • גוגל לא ידע שהפודקאסט שלכם הוא “פודקאסט רוחניות” בלי שזה ייכתב בעמוד, רצוי בכותרת. המילה “רוחניות” צריכה להופיע ולא רק המילה “פודקאסט”.
  • גוגל לא ידע שאתם נמצאים בירוחם אם אתם לא תכתבו את המילה “ירוחם” (או “בירוחם”) ולא ידע שירוחם זה בנגב אם לא תכתבו “נגב”.
  • הוא לא ידע שאתם מתעסקים בהשכרת מחסנים לעסקים אם המילים “מחסנים לעסקים” לא יופיעו.

אני רוצה להופיע במיקום גבוה יותר

כולנו רוצים להיות במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. זאת המטרה של קידום אורגני (למעוניינים בהרחבה, ממליצה לקרוא את המאמר מאיפה מתחילים קידום אורגני). מה עוזר לכם אם אתם מופיעים בביטוי – אבל אתם במיקום 12? מקום 12 זה עמוד החיפוש השני, ואף אחד לא נכנס לשם.

איך לתקן

להוסיף עמודי תוכן: הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות כדי להופיע במקום גבוה יותר בגוגל הוא להוסיף עוד עמודים (כלומר עוד תוכן) לאתר שלכם. אתרים קטנים נחשבים פחות סמכותיים בעיני גוגל, אתרים גדולים יותר הם סמכותיים יותר.

מה נחשב גדול ומה נחשב קטן? זה ביחס למתחרים שלכם. אם לתוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש יש 300 עמודים מאונדקסים – אתם תצטרכו להשתוות. אם יש לו 30 – העבודה שלכם תהיה פחות קשה. מצד שני, זה לא רק מספר העמודים, זה גם המיקוד בנישה. אתרים קטנים יכולים להיות מדורגים יותר גבוה מאתרים גדולים וחזקים. ככה למשל אתר קטן יכול לנצח.

להוסיף קישורים: דבר נוסף הוא להוסיף קישורים לעמוד שאתם רוצים להעלות – כשהטקסט בקישור (טקסט עוגן) הוא הביטוי שאתם רוצים לעלות בו מיקומים. “קישורים” הם גם קישורים חיצוניים אבל לא פחות מזה – קישורים פנימיים. אפשר בין מאמרים, ובמקרים מיוחדים גם מתפריט הניווט או מהתפריט בפוטר.

גוגל לא יודע איפה בארץ העסק שלי נמצא

כמו שכתבתי קודם, אם לא תגידו איפה אתם – גוגל לא ידע. ציינו כתובת. ציינו את המיקום ב”אודות” וביצירת קשר. בכל מקום שגולש אנושי עשוי לחפש – תכניסו.

בונוס: בעסקים בתחום התיירות למשל, אתם יכולים לתת המלצות תיירותיות באזור שלכם, וככה גם לקדם את עצמכם בביטויים שקשורים לתיירות באזור.

סכמת עסק מקומי

עוד דרך לספר מה הכתובת שלכם היא באמצעות סכמת עסק מקומי. “סכמה” היא דרך לארגן מידע עבור מנוע החיפוש. זה ממש לא הנושא של המאמר הזה, אבל זאת דרך לתת בוסט SEO נחמד מאוד.

ליצירת סכמות אני משתמשת באתר הזה. כנסו אליו, ( תוסיפו סכמת עסק מקומי (Local Business Schema) ותמלאו את כל הפרטים הרלוונטיים לכם. מה שלא רלוונטי או שאתם לא יודעים – אל תמלאו. אני כן מציעה מאוד למלא גם את הקואורדינטות של קווי אורך ורוחב.

אחרי שהסכמה מוכנה, תעתיקו את הקוד שמתקבל ותדביקו בפוטר, או בעמוד הרלוונטי.

תפתחו גוגל מיי ביזנס

לפתוח “גוגל מיי ביזנס” בטוח לא יזיק, בטח אם אתם עסק מקומי שהכתובת שלו חשובה. יש המון ביטויי חיפוש שנסמכים על גאוגרפיה, שבתוצאות החיפוש של גוגל (SERP בשפה מקצועית) לא יופיעו רק עמודים אלא גם מפה ושמות עסקים. את העסקים האלה מביאים מגוגל מיי ביזנס.

זאת גם דרך נוספת להרוויח “נקודות” על המיקום בעיני גוגל.

אגב, אפשר להסתדר בלי זה יופי. לי אין גוגל מיי ביזנס, וגם כתובת קבועה אין לי ממש – ובכל זאת אחלה לי. מצד שני – אני לא עסק שצריך שיגיע אליו קהל מקומי.

איך לפתוח לעצמכם גוגל מיי ביזנס

חפשו בגוגל “גוגל מיי ביזנס”, כנסו לקישור ותתחילו להכניס את פרטי העסק שלכם. כדי לוודא את הכתובת גוגל ישלחו לכם קוד אימות במעטפה לכתובת שהצהרתם שהיא הכתובת שלכם. יכולים לקחת כמה שבועות עד שתוכלו לאמת את הכתובת, וזה לא נורא.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד