מה עושים בקידום אורגני

קידום אורגני בגוגל בנוי על שני יסודות: חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל וחיזוק הקשר בין האתר לנישה שלו. המטרה: לתפוס ביטויים ומיקומים. מה זה אומר ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

את המאמר הזה אני כותבת קודם כל בשביל הלקוחות שלי, שסומכים עלי עם האתר שלהם ולא פעם לא מבינים מה מנחה אותי ומה אני עושה בפועל. למי שרוצים לעשות בעצמם למקדמי אתרים יש מאמר קצת יותר מתקדם: מאיפה מתחילים תהליך אופטימיזציה לאתר?

עבודת קידום אורגנית בגוגל בנויה על שני יסודות:

  1. חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל
  2. חיזוק הקשר בין האתר לנישה אליה הוא שייך.

זאת כל התורה על רגל אחת.

חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל

ציון חוזק של גוגל

לגוגל יש ציון איכות פנימי לאתר, שנקרא Page Rank. האופן המדוייק בו הוא נמדד, וגם הציון של כל אתר – לא חשופים לנו.

במקום זה, יש כלים שנועדו לדמות את הציון, לפי פרמטרים פנימיים שלהם. המפורסמים מביניהם הם DR (דומיין רייטינג) של Hreflang, ו-Trust Flow ו-Citation Flow של כלי שנקרא מג’סטיק.

אם אתם רוצים, אתם יכולים להוריד תוסף של מג’סטיק לכרום ולראות בחינם דירוגים של אתרים, כולל האתר שלכם ואתרי מתחרים. כתבתי על זה בהרחבה במאמר מבוא לקישורים חיצוניים.

מה משפיע על חוזק אתר?

ציון החוזק של האתר מושפע מהמון פרמטרים שהעבודה של אנשי SEO היא לקדם. אלו חלק מהם:

  • אבטחת אתר (תעודת SSL)
  • נוחות שימוש בטלפון נייד
  • מהירות טעינת העמוד
  • משקל קבצים, כמו תמונות (לכן חשוב להקטין תמונות!)
  • היעדר קישורים שבורים
  • קיום טקסטים אלטרנטיביים לתמונות
  • אורך נכון של מטא טייטלים ומטא דסקריפשנים לעמודים
  • ותק הדומיין. בד”כ דומיינים ותיקים קלים יותר לקידום.
  • קישורים חיצוניים חזקים.
  • אופטימיזציה לתכנים.

את הפרמטרים האלו אפשר לחלק לחוויית משתמש ולנוחות אינדוקס של גוגל. יש פרמטרים שרלוונטיים לשני הקריטריונים ביחד.

חיזוק הקשר בין האתר לנישה

הפרמטרים שמצויינים למעלה מחזקים את סמכותיות האתר. הפרמטר הנוסף שמשפיע על הדירוג בגוגל הוא רלוונטיות האתר. לביטוי החיפוש שאתם תופיעו בו.

כדי שידורג גבוה בביטויים שאתם רוצים להיות מדורגים עליהם גבוה, האתר שלכם צריך להיות קשור לנושא.

לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק ביעוץ משכנתאות ותכניסו לתוכו פוסט שעוסק בנגרות, סביר שהפוסט לא ידורג גבוה בביטויים שקשורים לנגרות. הסיבה לזה היא שמבחינת גוגל, האתר שלכם רלוונטי לנישה מסוימת.

פרמטרים שמשפיעים על מידת הקשר לנישה

את הקשר בין האתר לנישה מחזקים באמצעות תוכן. עצם קיומו, וגם המילים שבוחרים לכתוב:

  • הטקסטים שאתם כותבים במטא טייטל והמטא דסקריפשן צריך להיות קשור לנושא האתר
  • כנ”ל בטקסטים האלטרנטיביים לתמונות
  • העלאת מאמרים לאתר בנושא הרלוונטי
  • קיום כותרות משנה במאמרים
  • הטקסט ממנו מקשרים לעמודים באתר שלכם (טקסט עוגן)

אם כדי לחזק את סמכותיות האתר באמצעות תוכן הכי חשוב שיהיו דברים כתובים, כדי לחזק את הקשר של האתר לנישה מה שמשנה הוא מה כתוב.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

מה עושים בקידום אורגני

עבודת קידום אורגני כוללת קידום של שני הפרמטרים האלו במקביל: חיזוק סמכותיות האתר בעיני גוגל, וחיזוק הנישה שלו.

את ביטויי החיפוש שהאתר מופיע בהם אפשר לראות בגוגל סרצ’ קונסול. אם תסתכלו בקונסול שלכם תחת ביצועים (או Performance אם הקונסול שלכם באנגלית), אתם תראו שיש מאמרים שמקבלים הפניות מכמה ביטויים, או שביטוי אחד מפנה מכמה מאמרים במקומות שונים בחיפוש.

התפקיד שלי בתור מקדמת אתרים הוא לדאוג שאתרי הלקוחות שלי יקבלו כמה שיותר כניסות רלוונטיות מגוגל. זה אומר לתפוס ביטויים ולתפוס מיקומים.

כשמקדמים את האתר, לא מקדמים ביטוי ספציפי. אפשר לבדוק התקדמות בביטוי ספציפי, אבל גם אם מתמקדים בתחום או בביטוי אחד – כדאי לדעת שהאתר יתקדם גם בביטויים נוספים שקשורים. “יתקדם” אומר יופיע ביותר ביטויים, ובמיקומים יותר גבוהים בביטויים האלו.

גוגל קונסול קידום אורגני

איך עושים את זה?

יש לי מאמר שלם של איך להתחיל תהליך קידום אתרים. בקצרה: את חיזוק הקשר בין האתר לנישה, ואת חיזוק הסמכות בעיני גוגל עושים את באמצעות תכנים, קישורים ואופטימיזציות. כל איש SEO (או אדם שמקדם לבד את האתר שלו) עובד קצת אחרת בדרך לאותה תוצאה. אין לי סודות מקצועיים, ההבדל בין מקדמי אתרים לשאינם מקדמים הוא הנסיון המקצועי, להבין מה אני כותבת ולדעת איך לבצע את זה.

זאת רשימה שכוללת לא מעט מהדברים שאני עושה:

  • מזמינה קישורים ללקוחות שלי, לעמודים שרוצים לקדם ועל ביטויים שרוצים לקדם.
  • מזמינה תכנים, או חושבת עם בעל האתר אילו תכנים הוא יכול לכתוב בעצמו.
  • מבצעת אופטימיזציות תוכן בתכנים הקיימים, למשל מוסיפה כותרות, בודקת באילו ביטויים המאמר מופיע בקונסול ועורכת את המאמר כדי להגדיל את הזיקה בין המאמר לביטוי שמופיע בקונסול במטרה להעלות אותו במיקומים.
  • סורקת את האתר ובודקת אילו תקלות צריך לתקן: קישורים שבורים, מטאות באורכים לא נכונים, מהירות טעינת אתר שאפשר לשפר.
  • כותבת תיאורי מטא וטקסטים אלטרנטיביים לתמונות.
  • מתקנת קישורים שבורים באמצעות מחיקת ההפניה או ביצוע הפניה 301 לעמוד אחר.
  • מאיצה את מהירות האתר.
  • מעדכנת תוספים (ומגבה לפני!!!) מטעמי “חידוש האתר” ואבטחה.

לסיכום

כשרוצים לקדם אתר, המטרה היא לתפוס כמה שיותר ביטויים, ולהביא אותם למיקומים כמה שיותר גבוהים. עושים את זה באמצעות חיזוק סמכות האתר בעיני גוגל, וחיזוק הקשר בין האתר לנישה שבתוכה הוא פועל.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד