7 דרכים לעשות כסף מהאינטרנט: איך אתר יכול להכניס לכם כסף?

שבע דרכים שונות בהן אתר אינטרנט יכול להכניס לכם כסף. הכנסה פסיבית (כמעט) ולאורך זמן במאמץ נמוך. הקטצ': צריך סבלנות. הבונוס: זה שווה את זה.

תוכן עניינים

אני חננה של פיננסים. אני מתה על זה. קוראת עיתונות כלכלית מגיל 14, משקיעה בשוק ההון, יש לי בלוג שלם על לעשות כסף. סוג כזה של אתרים – בלוגים שנועדו להיות עסק כלכלי – נקרא נכס דיגיטלי. זה מאפשר לכם לעשות כסף מהבית, באינטרנט.

יש דמיון בין לעשות כסף ללקדם אתר. הראשון: זה לוקח זמן. השני: זה שווה את זה.

אחת הדרכים שיהיה לכם בלוג מצליח היא שהמניע שלכם לתחזק את הבלוג – יישמר לאורך זמן. כל זה לא שווה בלי טראפיק לאתר, ובשביל טראפיק לאתר – צריך לדעת איך לקדם אתר בגוגל.

מילה לפני שנתחיל לדבר על איך לעשות כסף: אל תבזבזו לאנשים את הזמן. אם אתם יוצרים אתר תוכן, שימו תוכן שמכבד אותם. נתקלתי באתרים מבישים שכל התוכן בהם זה גוגל טרנסלייט – בלי הגהה אפילו. אתם רוצים שהגולשים באתרים שלכם יעשו משהו שיתן לכם כסף? תתנו להם משהו בחזרה. תיצרו תוכן שיכבד אותם.

אלו שבע דרכים לעשות כסף מאתר אינטרנט:

  1. פרסומות
  2. מכירת קישורים
  3. מכירת מוצרים
  4. שיווק שותפים
  5. שימוש עצמי בלידים
  6. מכירת לידים
  7. מכירת האתר

כמו כל דבר טוב שקשור לכסף, אם זה מקורות הכנסה למשק בית, או מקורות הכנסה לעסק – גם פה טוב שיהיה לכם יותר מאפיק אחד באתר.

ואם כבר יש לכם אתר ואתם רוצים להתייעץ (בחינם), דברו איתי:

פרסומות

הכי קלאסי והכי פשוט. גולשים נכנסים לאתר, רואים פרסומות – מקליקים. זה לא ים כסף. זה כמה עשרות בודדות של שקלים על כל אלף כניסות. אבל זה נחמד מאוד.

גוגל אדסנס

הדרך הבסיסית להכניס פרסומות לאתר האינטרנט שלכם היא באמצעות גוגל אדסנס. זה כלי של גוגל שמאפשר הצגת פרסומות.

כדי לעבור את רף הכניסה לגוגל אדסנס ושיאשרו לך פרסומות:

  • צריך שכבר יהיה תוכן באתר. אתרים בלי תוכן לא יאושרו
  • כלל האצבע הוא שאסור שיהיו קטגוריות עם פחות מ-5 מאמרים

איזואיק – Ezoic

Ezoic היא מערכת אמריקאית שמציגה פרסומות בצורה תחרותית יותר מגוגל אדסנס, ולכן מעלה את הרווחיות שלכם. היא עובדת גם עם גוגל אדסנס, ואחרי שמאשרים אותך לגוגל אדסנס, בד”כ לא אמורה להיות בעיה עם איזואיק.

אם מישהו אומר לכם שדרישות המינימום של איזואיק ממש קשוחות – זה כי באמת פעם זה היה המצב. פעם היה רף מינימום להצטרפות לאזואיק, היום הוא בוטל וגם אתרי אינטרנט קטנטנים יכולים להצטרף לתכנית. כמה קטנים? צירפתי אתרים שלי כשהם על בערך 20 כניסות בחודש.

להצטרף לאזואיק זה קצת תיק. ההתקנה לוקחת זמן כי צריך לאשר אתכם, וההגדרה באתר היא גם תיק כי צריך לצפות בסרטוני הדרכה שאי אפשר לדלג עליהם – אבל זה ממש שווה את זה. ההכנסות שלי עלו מאז שהצטרפתי אליהם.

להצטרפות לאיזואיק

ואם אתם רוצים שמישהו יפתח לכם חשבון אזואיק, יעבור לכם את המבחן ויגדיר לכם מודעות – דברו איתי

כל אתר צריך קישורים כדי להתקדם בגוגל. אם כבר בניתם אתר, יש לכם מספיק תוכן וטראפיק בו – תמכרו ממנו קישורים. בקרב מקדמי אתרים תמיד תמיד תמיד יש ביקוש לאתרים נוספים להוציא מהם קישורים. כמה שהאתרים יותר ממוקדים ואיכותיים – יותר טוב.

אם אתם לא יודעים בכלל מאיפה להתחיל ומאיפה להביא קונים, ואם האתר שלכם בעברית וכבר יש לכם טראפיק ואיזה 1,000 כניסות בחודש, דברו עם אופיר. אני (גם) מוכרת דרכו קישורים. אני לא מתעשרת מזה, מצד שני זה מינימום התעסקות. זה כמה

מכירת מוצרים

מוצרים דיגיטליים

מוצרים דיגיטליים הם עוד דרך להרויח כסף מאתר אינטרנט. מוצרים דיגיטליים יכולים להיות קורס דיגיטלי; מוצר להדפסה בבית כמו מנדלות לצביעה; ספר דיגיטלי (כלומר אי-בוק; או ebook). לא חסרות אפשרויות.

לי עצמי יש קורס דיגיטלי על ניהול עוסק פטור ומורשה לעוסקים מתחילים שנמכר יפה.

היתרון: אתם לא צריכים להחזיק סחורה ומלאים, ואתם יוצרים את המוצר פעם אחת ואז הוא ממשיך לשרת אתכם. אחרי העלויות הראשוניות של הייצור – כל הרווחים הולכים אליכם.
החיסרון: מוצרים דיגיטליים בעברית נמכרים פחות ממוצרים פיזיים כי השוק קטן. ולא כולם רוצים ויכולים לייצר בקלות מוצר דיגיטלי.

מוצרים פיזיים

אתם יכולים למכור מוצרים שרלוונטיים לתחום שלכם, למשל חנות חומרי אריזה שבבעלות עסק לשירותי אחסנה; או מכירת מוצרים מודפסים בעסק שזה התחום שלו.

אתם יכולים גם למכור מרצ’נדייז ומוצרים ממותגים שלכם. דוגמאות שאני אוהבת הן כל המוצרים של רביטל ויטלזון-יעקבס שמוכרת מוצרים שלה; זלמן אקספרס שמוכרת מוצרים עם בדיחות יידישקייט; ונועה כ”ץ עם קומיקס הציפורים המפואר שלה.

בשביל לבנות מרצ’נדייז שלכם, זה אתם צריכים להכיר את הקהל מחד – ולהיות מספיק מותג מאידך.

החיסרון: צריך לייצר סחורה ולהחזיק מלאי.
היתרון: יותר אנשים ירצו חולצת “סתמו” או בקבוק “מים שלנו” מקורס דיגיטלי.

דרופשיפינג

דרופשיפינג היא חנות שבה אתם מוכרים מוצרים שנמכרים באתרים אחרים כמו איביי או עליאקספרס.

אתם לא צריכים להחזיק מלאי, אבל יש לכם תחרות על אותם מוצרים ממש, אתם תלוים במוכרים שיספקו את הסחורה (מילולית) – ואתם גם צריכים לדעת איך לעשות את זה כמו שצריך. למרות שלדעת לעשות את זה כמו שצריך נכון בכל תחום.

אפיליאציה – שיווק שותפים

שיווק שותפים

שיווק שותפים, או אפיליאציה, אומר שאתם ממליצים על מוצר ומקבלים עמלה מכל המרה: מכירה שלו או הרשמה לשירות.

אני ממליצה באתר הזה על תוכנות שאני משתמשת בהן וכשנרשמים דרכי – אני מקבלת עמלה.

המלצה חמה מאוד מאוד – תמליצו רק על דברים שבדקתם ואתם משתמשים בהם. אל תשימו את השם שלכם על מוצר גרוע. העמלה של הכמה שקלים שווה את הפגיעה בשם שלכם ואת כאב הראש.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה הם סוג של שיווק שותפים שמתאים יותר למשפיענים ומשפיעניות. בשביל זה צריך לבנות מותג וקהל.

אתם מקדמים מוצר ספציפי, משמשים כפרזנטורים שלו עבור הקהל שלכם. כל מכירה שתגיע מכם – תקנה לכם חלק מהרווחים, או שכל הקמפיין יהיה בתשלום פיקס מראש ללא קשר למכירות, או בונוסים על ביצועים בנוסף לתשלום פיקס.

שימוש עצמי בלידים

אתרים הם אפיקי הכנסה. גם “אתרי תדמית” (השם המקצועי לאתרים של אנשי מקצוע בתחום השירותים שהמטרה שלהם היא למכור את השירות שלהם) הם נכסים דיגיטליים, והאתרים הם דרך להפיק הכנסה אונליין.

לידים הם לקוחות פוטנציאליים, ולקוחות = כסף. האפיק הזה הוא פחות פסיבי כי הוא מחייב אתכם לספק שירות. מצד שני – זה רווח נאה וכולו הולך אליכם.

לכל בעל עסק בתחום השירותים יהיו בדרך כלל שני מסלולי עבודה: האחד שיעורים פרטיים, ליווי והדרכה; השני הוא יעוץ לאנשים שרוצים לעשות את זה בעצמם.

ביצוע העבודה בפועל

זה אפיק ההכנסה הכי משמעותי שלי מהאתר הזה.

לקוחות שמגיעים אלי דרך האתר הזה משלמים לי על המוח וגם על הידיים. יש להם בעיה ואני פותרת להם אותה.

אם יש לכם בלוג על גינון, אתם יכולים לבצע את השירות בפועל ולהקים להם גינה; אתם מטפלים? קודם כל יש לי מאמר על רעיונות לתוכן למטפלים. מעבר לזה – הגיע ליד? אם אתם ממירים אותו ללקוח – אתם מטפלים בו בפועל.

שעות יעוץ

פה הרווח פר שעה יהיה גבוה יותר, כי הפרויקט יהיה קצר יותר.

יעוץ אומר “לחבר את הידע שלכם לבעיה של מישהו אחר”. פה משלמים לכם על המוח שלכם, לא על הידיים. המטרה שלכם היא להעביר את הידע שלכם הכי טוב.

בנימה אישית, אצלי תמיד יש מתח בין לתת למתייעץ את כל הידע שלי שיכול לפתור לו את הבעיה – לבין לתווך לו את הידע במנות בגודל ביס שפשוט לבלוע. בדרך כלל אני נותנת כמה שיותר דרכים לפתרון ואז מסדרת אותו לצ’קליסט: לוקחת את כל מה שאמרנו בשיחה ומסדרת גם לפי סדר עדיפויות: מה הדברים הראשונים והכי דחופים וקלים; דחופים ופחות קלים; מה חשוב ופחות דחוף.

למתעניינים, זה תעריף היעוץ שלי במסלול הקצר (שתי פגישות בנות שעה), לא כולל חצי שעה חינם שאני מציעה לכולם.

אפשר לייעץ גם אם זה לא המקצוע שלי?

הטיפ הכי טוב שלי למתחילים ולחובבים: אתם לא צריכים להיות הכי טובים בשוק. אתם לא צריכים להכיר את כל הדרכים לפתור לו את הבעיה. אתם צריכים להיות יותר טובים ממי שפונה אליכם ולדעת לתת לו מספיק מידע שיקל עליו מאוד או יפתור לו את הבעיה.

למתקדמים מדי לא פעם יש את הבעיה שלא מספיק מעניין אותם לייעץ, ושהם כל כך עמוק בחומר שהם מתקשים (או לא מעוניינים לדעת) לתווך את המידע למתחילים ולאנשים מבחוץ. דווקא בתור חובבים או מתחילים – יכול להיות לכם יתרון על ותיקים ומנוסים מכם.

מכירת לידים

מכירת לידים כשמה כן היא. בהמון אתרים, כולל האתר הזה, המטרה היא להביא לידים. את הלידים מהאתר הזה אני לא מוכרת אלא חוזרת אליהם בתקווה שאני והאדם מאחורי הליד מתאימים אחד לשניה.

כמו שהקמתי אתר על קידום אתרים ואני משתמשת בלידים לעצמי – יכולתי להקים אתר על נדל”ן בירושלים, איטום גגות או בלוג סדנאות בישול מרוקאי – למלא אותו בתוכן טוב, להביא אותו למיקומים בגוגל – ולמכור ממנו את הלידים לאנשי המקצוע הרלוונטיים.

בכמה מוכרים את הלידים? המחיר משתנה בין תחום לתחום. נהוג לגבות על הלידים, כי זה תלוי רק בכם, ולא על סגירות – כי זה כבר תלוי גם בבעל העסק שמספק את השירות. יש תחומים שבהם הלידים יקרים ויכולים להגיע למאה ש”ח ומעלה ואחרים ש-10 ש”ח לליד זה הכי הרבה שתקבלו.

איך מוכרים לידים?

הטיפ הכי טוב שלי למכירת לידים הוא להיכנס מראש לתחום רק אם אתם יודעים שיש לכם למי למכור את הלידים.

אמנם כל תחום צמא ללידים, אבל לא כל בעל עסק יסכים להצעה עסקית של אדם זר מהאינטרנט, בטח אם היא מערבת כסף. כן, גם אם אתם אומרים לו שחודש ראשון, או 100 לידים ראשונים, או חצי שנה ראשונה – חינם.

אם אתם לא יודעים אם יש לכם למי למכור לידים – אל תבנו על זה כאפיק הכנסה עיקרי מהאתר.

הדרך הבאה היא להתחיל ליצור קשר. חפשו את התחום שלכם בגוגל, או את הבעיה שהאתר שלכם פותר, ותראו מי העסקים. צרו איתם קשר, שלחו להם את האתר שלכם, תציעו להם את הלידים.

מכירת האתר

אם בניתם נכס משמעותי, עם תוכן איכותי ואפיקי הכנסה טובים, ומיציתם אותו לגמרי (או שאתם צריכים כסף) – תמכרו אותו.

גם מכירת האתר היא דרך לעשות ממנו כסף.

מחיר האתר תלוי בכל מני פרמטרים: כמה האתר מרוויח הוא הראשון והכי חשוב שבהם. כמות התוכן באתר ואיכותו (כלומר כמה קל לייצר אתר כזה); ותק האתר; הטראפיק שמגיע לאתר; האם זה כולל גם רשימת תפוצה; האם לאתר יש גם פרופילים ברשתות חברתיות.

איפה מוכרים אתרים

בעברית יש לכם את האתר פלופ (floop.co.il) למכור את האתר שלכם ויש גם את קבוצת הפייסבוק הזאת; באנגלית יש את Flippa ואת Empire Flippers.

עוד קצת לסיום

הדבר הראשון שתצטרכו בשביל זה הוא אתר. אם עוד אין לכם – מוזמנים לקרוא את המדריך לאיך לפתוח אתר – דומיין אחסון. זה השלב הראשון במדריך, ממנו יש קישורים לשלבים הבאים.

לכמה כסף אפשר לצפות מאתר אינטרנט?

זה תלוי. באנגלית יותר קל להרוויח במאמץ נמוך כי הקהל גדול יותר. בעברית עם עבודה נכונה (תוכן, קישורים, אופטימיזציות, סבלנות) לא מסובך להגיע למאות שקלים בחודש במאמץ נמוך ואפשר גם יותר מזה. אני עושה את זה בעצמי.

כמה זמן זה לוקח?

ככל שתתחילו מוקדם יותר – זה יקרה מהר יותר. אבל המתנה לא מחליפה עבודה. ככל שיש לכם יותר תכנים איכותיים באתר, זה יקח פחות זמן. וגם קישורים יעזרו. אין תחליף לעבודה ולסבלנות, אבל זה משתלם ושווה את זה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד