זה כלי ה-AI הכי טוב שניסיתי (בעברית!)

Lazy SEO היא מערכת ישראלית ובעברית. היא נעזרת בבינה מלאכותית כדי לכתוב תוכן, להציע אסטרגיה לקידום האתר ולחסוך לכם זמן וכסף. והאיכות שלה הפתיעה אותי.

תוכן עניינים

בינה מלאכותית נמצאת בכל מקום. זאת הבאזז וורד הגדולה של כתיבת שורות אלה (אפריל 2023). יש מערכות לכתיבת תוכן, יצירת תמונות, השקעה בשוק ההון ועוד טריליארד דברים. לאחרונה הצטרפה אליהן מערכת שנקראת Lazy SEO.

בתור בעלים של בלוג אוכל בשם “מתכונים לעצלנים“, כל דבר לעצלנים קונה אותי. בתור חובבת תוכן וטכנולוגיה, כל דבר מבוסס AI מעורר את הסקרנות שלי. בואו נצלול אליה רגע ונבין מה היא יכולה לעשות ואיך/האם היא יכולה להתאים לכם (או לא).

למען הסר ספק: רכשתי קרדיטים לכלי ואף אחד לא משלם לי כדי לכתוב את הסקירה הזאת. אבל אם בסופה אתם רוצים להירשם, אשמח שתירשמו דרך הקישור שלי.

האג’נדה שלי, לפני שנתחיל:

אני לא מאמינה שבינה מלאכותית יכולה להחליף אותנו לגמרי. היא יכולה לנוון מיומנויות שלנו או לשחרר אותנו מהרבה עבודה ידנית מייגעת, או להקל עלינו עבודה.

כמו שפוטושופ לא ייתר מאיירים אלא פתח את השוק ויצר משרות שהצריכו ידע בפוטושופ; כמו שקאנבה לא החליפה את פוטושופ אלא הפכה את זה לנגיש יותר לכולם. כמו שטמפלייטים לא החליפו מעצבים.

יש הרבה דברים שאמנם אפשר לעשות מהר, בפשטות ובאיכות “טובה דיה”. אני חולה על בינה מלאכותית- אבל אין תחליף לידע ולנסיון האנושי. בינה מלאכותית יכולה להקל, לעזור לארגן ולתת פוש ראשוני – אבל לא להחליף בני אדם. אז השאלה היא איך אתם יכולים להיעזר בה ומה היא יכולה לעשות במקומכם, אבל אני לא דואגת שהיא תחליף אותי ב-SEO.

מה זה עושה

עבודת SEO היא עבודה בלתי נגמרת של יצור ותחזוקה: רעיונות למאמרים, כתיבת מאמרים, העלאת מאמרים; בניית קישורים; עבודת און-סייט בלתי נגמרת.

בשביל אנשים מבחוץ, SEO הוא קופסה שחורה. לא ברור מה יש בה, איך היא עובדת ומה קשור למה. אבל הבסיס הוא אותו בסיס – תוכן וקישורים.

לייזי SEO היא מערכת שמציעה כמה דברים:

המלצות SEO

הגרסה החינמית של המערכת מאפשרת ניתוח SEO בסיסי לאתר: מה הביטוי המרכזי שאתם רוצים להיות מדורגים עליו (ובלבד שיש לו יותר מ-100 חיפושים חודשיים והוא לא נישתי מדי), איפה אתם כרגע במספר ביטויים נבחרים ומה אתם יכולים לעשות כדי לשפר מיקומים.

רעיונות למאמרים

אחת הבעיות הגדולות שלי עם אנשים שמחפשים רעיונות למאמרים הוא שהם נצמדים למחקר מילות מפתח וזה מצמצם להם את המוח ואז אנחנו מקבלים המון מאמרים שנראים אותו דבר והם משעממים.

הוא לא יצירתי כמו בן אדם, ובעברית בגלל נפחי החיפושים הקטנטנים של הכל ביחס לשפות כמו אנגלית – יש מעט רעיונות טובים ונישתיים, אז צריך להיות עוד יותר יצירתיים. היצירתיות מוגבלת, אבל הוא נותן בוסט יפה.

זה מגניב, כי אחד הדברים הפופולריים שמקדמי אתרים עושים עם צ’אט GPT (ובעקבותיו כל צ’אט של כלי בינה מלאכותית) הוא לבקש ממנו להציע רעיונות למאמרים. למצוא רעיונות למאמרים זה קשה (יש לי מאמר על רעיונות למאמרים למטפלים).

כתיבת מאמרים

כלי בינה מלאכותית שכותבים תוכן זה אחד הדברים החמים באינטרנט. כתבתי מאמר שלם על איך לכתוב תוכן AI שידורג בגוגל. בגלל שעברית היא שפה יותר קטנה ופחות תחרותית, הכל פה יותר שכונה אז לתוכן כזה יותר קל להיות מדורג.

אחד הפיצ’רים השווים של הכלי הוא כתיבת מאמרים. 500 מילים יעלו קרדיט אחד. התכנית הבסיסית ביותר של 10 קרדיטים עולה 99 ש”ח+מע”מ והמחיר לקרדיט יורד ככל שהחבילה גדלה;

זה אומר שגם בתכנית הכי יקרה, אתם משלמים 10 ש”ח (או 11.7 כולל מע”מ) ל-500 מילה. לשם השוואה, מחיר של כותב תוכן אנושי הוא בערך 30 אגורות למילה. בשביל 500 מילה מכותב תוכן אנושי תשלמו 150 ש”ח.

אלו מאמרים שכתובים עם היררכיה נכונה, ושהם סוגרים פינה. לא איכותיים וכיפיים לקריאה, אבל מספיק טובים לאתרים.

הוצאת קישורים

למערכת לייזי SEO יש למעלה מ-300 אתריםש מחוברים אליה ואפשר להוציא מהם קישורים. יש שם אתרים בנישות כמו אוכל, המלצות, בעלי מקצוע ופיננסים. הייתי שמחה לראות אותם מאורגנים יותר טוב.

כל 500 מילה הם קרדיט אחד, כל פרסום מאמר הוא 4 קרדיטים. זה אומר שאפשר לקבל קישור ב-50 ש”ח. בעולם של קישורים, זה כלום כסף. נתקלתי באנשים שמוכרים קישורים מאתרים באיכות הזאת בפי 5 ו-6.

גילוי נאות: ג’וש שהוא חלק מהצוות של לייזי SEO הוא חבר, וכמה מתוך 300 ומשהו האתרים שאפשר להוציא מהם קישורים מתוך המערכת האלו – הם שלי.

מה זה לא עושה

  • המערכת לא מתקשרת עם הלקוחות בשבילכם ולא מנהלת לכם את הלקוח. החזקת לקוח הוא אחד הכישורים החשובים למקדמי אתרים עצמאים, וגם שכירים מוצאים את עצמם מתקשרים עם לקוחות ישירות או דרך מנהלי התיקים.
  • המערכת לא נותנת המלצות און-סייט. בשביל זה יש כלים כמו הגרסה החימית של ahrefs או סקרימינג פרוג (חינמי או בתשלום, תלוי בגודל האתר).
  • היא לא עושה מחקר מילות מפתח מקיף שנותן רעיונות לתכנים. היא יותנת ראיונות בסיסיים, ואת הדברים המורכבים יותר – אתם תתנו לה.
  • היא לא תוסף SEO, היא לא תאיץ לכם את מהירות האתר ולא תטפל בשום אספקט טכני. היא גם לא תציע רעיונות כאלה.
  • היא לא מוציאה קישורים פנימיים בין המאמרים ולא מציעה כאלה. את זה אפשר לעשות עם Link Whisper.
  • היא לא מחליפה את הקומון סנס שלכם, לא שואלת שאלות על האתר ולא מגדילה ראש. היא מתעסקת בדלק הבסיסי ביותר (לטוב ולרע) – תוכן וקישורים.

הגרסה החינמית של לייזי SEO: אסטרטגיה בסיסית ולא רעה

התחברות למערכת Lazy SEO היא בחינם, והיא גם מציעה לכם אסטרטגיה בסיסית. בעמוד הבית, אחרי גלילה קצרה, תקבל את פניכם התמונה הזאת. לחיצה על כפתור ה”יוצאים לדרך” הירוק – ואתם יוצאים לדרך.

לייזי SEO

בשלב הראשון, אתם מחליטים מה מילת המפתח העיקרית שאתם רוצים לקדם את האתר שלכם בו. אני בחרתי לקדם את הביטוי “סוכנות פרסום”.

שלב שני – להכניס את כתובת האתר. זה ישמש כדי להבין איפה האתר שלכם ביחס לביטוים שתרצו לקדם.

שלב שלישי, לבחור לפחות 15 מילות מפתח רלוונטיות

צריך להבנתי לבחור לבחור 15 מילות מפתח רלוונטיות, כדי שיהיה לכלי על מה לרוץ ולהציע רעיונות.
כשהכנסתי את הביטוי “סוכנות פרסום”, רציתי לקדם משרד פרסום/סוכנות דיגיטל. אבל גוגל מבין את השדה הסמנטי (כלומר “הביטויים שגרים בשכונה”) של “סוכנות פרסום” כ”סוכנויות של דברים שיעשו אותך מפורסמת”. אז חזרתי אחורה והחלפתי את הביטוי שלי ל”אסטרטגיית שיווק” וקיבלתי דברים יותר רלוונטיים:

שלב רביעי: התכנית מוכנה

התכנית היא קובץ שאפשר להוריד גם כפדף. היא מציגה את המיקומים שלכם בשאילתות הרלוונטיות וכמה דרכי פעולה שאתם יכולים לנקוט בהן כדי לשפר את מיקומי העמודים שלכם בביטויים הרלוונטיים.

לסיכום הגרסה החינמית:

הגרסה החינמית מעולה לג’וניורים מקדמי אתרים מתחילים – וגם אנשים שהם לא מקדמי אתרים במקצועם אבל רוצים לקדם אתר. שימוש בה והקשבה להצעות כנראה יעזור לכם להביא את האתר לביצועים גבוהים יותר משהייתם מגיעים אליהם לבד. זה טוב גם אם אין לכם תקציב כרגע לאנשי מקצוע.

הגרסה בתשלום: כתיבת מאמרים, פרסום וקישורים

אחרי אסטרטגיית SEO בסיסית, לייזי SEO מציעה דרכים ליישם אותה עם כתיבת תוכן ופרסום קישורים.

תוכן הוא הדלק שאתרים נוסעים עליו, ובלי קישורים קשה מאוד להתקדם בגוגל. העניין הוא שמלא אנשים סובלים מכתיבת תוכן לאתרים שלהם, ותוכן בתשלום זה לא יקר (יחסית) אבל לא הרבה אנשים רוצים לנהל את זה.

כתיבת מאמרים

המערכת כותבת מאמרי בינה מלאכותית שלמים לבד. יש כלים שאפשר לנהוג עליהם תוך כדי, יש כאלה שאפילו עובדים בעברית, כמו rytr. אבל התוכן של לייזי SEO טוב יותר. הוא יותר קוהרנטי ופחות מתורגם ישירות מאנגלית (כלומר כותב בעברית יותר טוב מ”רייטר”). הוא לא מושלם ואין לו טון של בנאדם, אבל כבר שילמתי לכותבי תוכן פחות טובים ממנו. הוא משלב מילות מפתח נכון, עובד על סמנטיקה ואפשר לשלוט באורך המאמר.

נתתי לו לכתוב לי 3 מאמרים בני אלף מילה כל מאמר.

המאמרים שיצאו הם סבבה לגמרי! הם כללו היררכיית כותרות נכונה, תקציר שיכול להיות גם המטא דסקריפשן ואם מרפרפים על הטקסט קשה לדעת שהוא לא נכתב על ידי אדם.

עוד בונוס מעולה הוא התמונות. הכלי מציע 3 תמונות לבחור מהן. התמונה מצד ימין היא תמונת סטוק גנרית מארץ תמונות הסטוק נגמריות. התמונה התחתונה גם קצתגנרית וגם קצת ריקה. התמונה השלישית לא מושלמת אבל היא הרבה יותר מעניינת בעין.

הוא משלב גם תמונות שנוצרו עם כלי בינה מלאכותית בתוך המאמרים ואפשר ליצור עם בינה מלאכותית את התמונה הראשית. גם תמונות במאמרים הם חלק מהתוכן, וזה פשוט מגניב.

כשמזמינים ממנו מאמר חדש, בתחתית, אפשר לסמן שרוצים “הוספת תמונות במאמרים”. כשעושים את זה, בגוף המאמר הוא יוצר לבד תמונות. במבט ראשון הן נראות סבבה, אבל הן יכולות להיות תמונות מקריפות כמו התמונה הזאת. היופי הוא שאפשר לערוך ואז למחוק אותה, שלעולם לא תראה אור יום. וסליחה שהוקרפתם.

אגב, אם תשימו לב בפינה הימנית התחתונה של התמונה, כתוב 1855 words. למרות שביקשתי (ושילמתי בקרדיטים) על אלף – הכלי היה נדיב איתי ונתן לי כמעט כפול מזה.

אני כותבת יותר טוב ממנה. סיכוי טוב שגם אתם. אבל אם אין לכם כוח או לא משלמים לכם מספיק כדי להשקיע, ואם לבעל האתר לא אכפת מאיכות התוכן – לכו על זה בלי לחשוב פעמיים.

פרסום מאמרים

אחרי שהמאמר נוצר אפשר לפרסם אותו באתר שלך (יש שם הנחיות להורדת תוסף שמאפשר לפרסם אצלך בכמה לחיצות כפתור). אפשר להוריד אותו ואז לפרסם ידנית באתר שלכם ואפשר גם לפרסם אותו כמאמר אורח באתר אחד ולהוציא קישור לאתר שלכם.

קחו בחשבון שבשביל לפרסם אותו באתר שלכם אתם צריכים לתת חוץ מאת כתובת האתר כולל https:// – גם שם משתמש (או מייל) וסיסמה, כל פעם. מקווה שבקרוב המערכת תזכור את פרטי הכניסה. כמה לחיצות – והמאמר מופיע באתר שלכם.

הוצאת קישורים

אופציה אחרת עם המאמר שלכם היא הוצאת קישורים, שיזרזו את ההתקדמות בגוגל.

כמו שכתבתי למעלה, ב-5 קרדיטים, 50 ש”ח (ומטה), יש לכם מאמר של 500 מילה וקישור לאתר. במונחי מכירת קישורים – זה כלום בפיתה.

כדאי לדעת – האתרים האלה ה “אתרי תמיכה”. למרות הDR הגבוה, רובם לא אתרים שהייתי סומכת עליהם. אלה לא קישורי זבל וגם לא התחתית של שרשרת המזון של הקישורים – אבל לא יודעת אם הייתי מבססת אסטרטגיית קישורים בתחומים תחרותיים רק על האתרים האלה. בתחומים לא תחרותיים וכדי שגוגל יכיר אתכם – כן הייתי הולכת על זה.

מה בינה מלאכותית עושה בSEO?

זה קטע קצת לחנונים, מי שלא אכפת לו מהחלק של AI ורק רוצה להבין האם המערכת מתאימה לו – מוזמן לדלג הלאה.

חלק מהקטע של בינה מלאכותית הוא לרוץ על כלים ומאגרים קיימים ולדלות מהם את המידע שמתאים לצרכים ולחיפוש שלך. מידג’רני רץ על המון תמונות חינמיות ולמד אותן לפני שהוא יצר משהו בעצמו; Jasper גם מסוגל ליצור תוכן אחרי שקרא אחוזים ניכרים מהאינטרנט. בינה מלאכותית מאפשרת לנו להשתמש במוח שלה לא רק לפעולה מוגדרת היטב, אלא גם ליצירתיות.

המערכת משלבת כלי בינה מלאכותית בכל מני מקומות:

לפני יצירת מאמר אפשר ללחוץ על כפתור “תן לי רעיונות”. זורקים לו מילה גנרית (כמו “ביטוח רכב”) ומקבלים רעיונות לכתבות על ביטוח רכב לפי מה שאנשים מחפשים בגוגל:

בזמן יצירת מאמר, המערכת מאתרת תמונות שרלוונטיות לנושא במאגרים חינמיים כמו pixabay. את זה היא עושה עם עוד התממשקות – לכלי שפה שמוציא מהכותרת את המילים המשמעותיות יותר לתמונות. בנוסף לזה היא מייצרת תמונות נוספות שמתאימות למאמר על בסיס רעיונות של openai ובביצוע של dall-e.

המאמר עצמו נוצר עם בינה מלאכותית. יש בו חלוקה לפסקאות, פסקאות פתיחה, סיכום, טבלאות, נקודות. הוא כתוב מושקע וידידותי לגוגל.

בזמן פרסום באתר אחר המערכת מאתרת איזה אתר יהיה הכי רלוונטי לנושא, כך שמאמר על עבודות חשמל ייקבל המלצה לפרסום באתר של חשמלאי, ומאמר על פשפשים יפורסם באתר על הדברה

בהמלצות SEO לאתרים יש גם מנוע שלם של המלצות SEO לאתרים ספציפיים (מכניסים כתובת אתר, בורחים מילת מפתח ומקבלים סקררה על מה טוב ומה צריך לשפר)

לסיכום – למי כדאי להשתמש בלייזי SEO ולמי עדיף שלא

לייזי SEO היא מערכת מגניבה. היא סוגרת פינות ומקצרת תהליכים. בעברית אני גם חושבת שגוגל ישאירו את המאמרים שלה בתוצאות לא מעט זמן וגם הקישורים שלה שבמינון נמוך ו/או באתרים חלשים – זה יעשה יותר תועלת מנזק.

הייתי ממליצה עליה ל:

  • ג’וניורים שרוצים להתניע פרוייקטי SEO ורוצים הכוונה עם קצת אסטרטגיה – הגרסה החינמית יכולה לתת לכם בטחון מול לקוחות ופרויקטים שלכם.
  • מקדמי אתרים בתקציב נמוך שרוצים לאפטם תוצאות במינימום מחיר – כנ”ל. גרסה חינמית וגרסה בתשלום.
  • אנשים שמקדמים את האתר של עצמם במעט ידע ותקציב – הגרסה החינמית לאסטרטגיה בסיסית, הגרסה בתשלום לביצוע בפועל.
  • בעלי נכסים דיגיטליים שעושים כסף מאתרים ומקימים אתרים להשכרה/מכירת לידים – מאחר שהתוכן פחות חשוב מהלידים, זה רעיון לא רע.

לעומת זאת, במקרים הבאים המערכת לא אופטימלית. היא יכולה להיות תבלין נחמד, אבל לא הייתי בונה עליה:

  • בעלי אתרי תוכן ובלוגים, שהתוכן הוא מה שמושך קהל יותר מהלידים. אפשר אולי לקנות ככה כמה קישורים, אבל לא הייתי משתמשת בתוכן.
  • אנשים שהאיכות מאוד חשובה להם. גם של הקישורים, גם של התוכן.
  • מקדמי אתרים שרוצים אסטרטגיות מתקדמות או שיש להם בעיות מורכבות יותר ודברים טכניים הפניות 301.

בתור מקדמת אתרים מנוסה, יש המון דברים שבמערכת אפשר לעשות מהר, בפשטות ובאיכות “טובה דיה”. אני חולה על בינה מלאכותית- אבל אין תחליף לידע ולנסיון האנושי. בינה מלאכותית יכולה להקל, לעזור, לארגן לייעל ולתת פוש ראשוני – אבל לא להחליף בני אדם.

אם צלחתם עד כאן ואתם רוצים להירשם (אפילו רק לגרסה החינמית), אשמח שתעשו את זה דרך הקישור שלי.

כלי בינה מלאכותית יכול להחליף אנשי SEO?

לא, חסרים עוד המון דברים – אבל AI יכולה לעזור, לקצר ולייעל. בטח למתחילים בתחום. יצירת תוכן זה קשה, ובניית אסטרטגיה מצריכה נסיון. כלים שיכולים לעזור עם כל אחד מהחלקים זה מבורך.

למי כדאי ולמי לא כדאי להשתמש במערכת?

הייתי משתמשת במערכת לייזי SEO בזה בשביל לתת בוסט לאתר חדש, אתרי לידים וכדי לקדם לבד. לא הייתי משתמשת בה בשביל אתרי תוכן, שהתוכן הוא לא רק לSEO אלא כחלק מהאסטרטגיה השיווקית.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד