העמודים שאתם צריכים באתר – הרשימה המלאה

רשימה של 11 עמודים שאתם (אולי) תצטרכו כשתבנו אתר: מה זה כל אחד ולמה צריך אותו. כדאי לעשות דברים פעם אחת כמו שצריך ולא לשלם אקסטרה על תיקון טעויות.

תוכן עניינים

המאמר הזה יכול לעמוד בפני עצמו, אבל הוא גם חלק מסדרת מאמרים על לבנות אתר לבד. חלק א’: איך לבנות אתר לבד -דומיין ואחסון; חלק ב’: תוספים מומלצים לוורדפס. זאת הרשימה של העמודים שאני מאמינה שצריך:

  1. עמוד בית
  2. עמוד אודות. העמוד יכול להיות עמוד אחד או להתחלק לכמה עמודים (על העסק, על בעלת העסק, על הצוות)
  3. עמוד לכל מוצר/שירות (יכול להיות עמוד אחד לכל המוצרים/שירותים – אבל מבחינת SEO זאת טעות)
  4. עמוד לבלוג: כמובן שלא חובה שיהיה בלוג, אבל להרבה עסקים יש כזה. בלי בלוג אי אפשר לקדם את האתר.
  5. עמוד ארכיון: טמפלייט של ארכיון כשמחפשים משהו, או ארכיון מחבר, או ארכיון שמציג את כל העמודים בקטגוריה.
  6. עמוד פוסט בבלוג
  7. עמוד חנות
  8. עמוד מוצר
  9. עמוד עגלה
  10. עמוד תודה
  11. עמוד 404

בניית אתר היא עניין של תיאום ציפיות. בין אם אתם עובדים עם בונה אתרים מנוסה או בונים אתר לבד – כדאי לדעת למה אתם נכנסים. תיאום ציפיות יכול לחסוך לכם הרבה תסכול וגם לא מעט כסף על “הפתעות” ודברים שלא נאמרו ביניכם בעת תיאום הציפיות.

טיפ: לא פעם כדי לתת הצעת מחיר זולה, בוני אתרים לא יכניסו דברים שמייקרים, כמו עמודי מוצרים, או עמוד 404 וגם לא הזנת תכנים. אלו יהיו אפּסיילים קטנים למי שידע לבקש, או לאנשים שנזכרים בזה מאוחר.

רובם לא עושה את זה מתוך תחמנות. כולנו בעלי המקצוע וכולנו נתקלנו בלקוחות שלא מודעים לעלות או למשמעות של מה שהם מבקשים. אפשר לבקש עבודה בזול, וגם לעובדים בזול ולמבקשים בזול יש מקום. בתור ג’וניורית לקחתי דברים שהשם שתשמור כמה שזה לא היה משתלם – אבל רק ככה הצלחתי להתקדם. עבודה עצמית חוסכת עלויות, ולא לכולם יש כסף להוציא עכשיו – ובכל זאת אני מעריצה גדולה של תיאום ציפיות מיטבי ככל הניתן. לכן אני יכולה לתת הצעת מחיר שתיראה גבוהה יותר, אבל היא תהיה מפורטת ולא יהיו בה הפתעות, ואם רוצים להוריד סעיף, למשל אחסון אתר או הזנת תכנים – זה אפשרי.

בכל מקרה, בין אם אתם בונים לבד ובין אם נעזרים באדם שיבנה עבורכם את האתר, רשימת עמודים מלאה לאתר. אם לדעתכם פספסתי משהו, מוזמנים לכתוב לי!

ההבדל בין פוסט לעמוד

בעמודים התוכן יותר סטטי והתוכן שלהם הוא קבוע, ובגדול לא משתנה. למשל עמוד אודות, עמוד בית, עמודי שירותים או עמודי מוצרים.

בבלוג יש את הפוסטים. בפוסטים יהיו המאמרים, פוסטים הם המקום לכתוב את הכתבות, או המאמרים, באתר. רוב התוכן באתר יתפרסם בבלוג.

עמודים שצריך באתר – הרשימה המלאה

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

עמוד בית

העמוד הכי חשוב באתר, שגם אמור להיות העמוד הכי חזק בו מבחינת קידום אורגני. בעמוד הבית צריך שיהיה גם מידע על מי אתם – אבל יותר חשוב, צריך שיהיה בו מידע על מה אתם מציעים ולמי.

זה העמוד שצריך להיות הכי ברור שאפשר. אם בעמוד הבית לא ברור מה המוצרים או השירותים שלכם, מי קהל היעד וכמה מילים על למה דווקא אתם (ערך מוסף) – האתר שלכם לא טוב.

יצא לי כבר לקבל לקוחות לקידום שבעמוד הבית לא היה ברור מה השירותים שהם מציעים, או שהיה רק חצי ברור. כלומר היה ברור מה התחום שלהם, אבל לא היה ברור מה בדיוק השירותים, מה תהליך הליווי, מי קהל היעד וכולי. זה פספוס גדול ואל תפלו בו.

אם אתם רוצים להתייעץ, מוזמנים לדבר איתי ולקבוע איתי חצי שעה חינם. מבטיחה לעזור.

עמוד אודות

עמוד שמספר מי אתם, איך הגעתם לתחום, מה הערך המוסף שלכם, מי הצוות ועוד. הבחירה מה לכתוב צריכה לשרת את הארגון.

המטרה של העמוד היא לגרום לאנשים להתחבר אליכם ולערך המוסף שלכם, ולהבין יותר טוב מה המוצר או השירות שהוא רוכש.

מבחינת קידום, הוא אמור לחזק את שם המותג או השם הפרטי שלכם כשמחפשים בגוגל. למשל אצלי, יש כמה ליאור שפירא שמתחרים איתי על התוצאות בגוגל.

העמוד יכול להיות עמוד אחד או להתחלק לכמה עמודים (על העסק, על בעלת העסק, על הצוות). הנטייה האישית שלי בתור מקדמת אתרים הוא עמוד אחד ארוך, כי גוגל מתגמל על זה. אפשר במידת הצורך ליצור בו קישורי עוגן שאפשר יהיה לנווט בין חלקים בתוך אותו עמוד.

טיפ: אל תמציאו. יש ארגונים של אדם אחר שממציאים אנשי צוות כולל תמונות סטוק. קל נורא לעלות על זה, למשל באמצעות חיפוש התמונות של גוגל images.google.com. זה מביך כמעט כמו להמציא לקוחות באמצעות תמונות סטוק.

עמוד לכל מוצר/שירות

אם אתם לא חנות אינטרנטית (אליה נגיע עוד מעט) כדאי שיהיה לכם עמוד לכל מוצר או שירות שאתם מציעים. בעמוד הבית נגעתם קצת במה אתם מציעים, אבל בעמודים האלה תיגעו יותר.

אנשים לא תמיד קונים מיידית. אם קואצ’רים אומרים שהם יביאו לכם לידים רותחים שיתחננו לקנות אצלכם – תחשדו. ללידים לוקח זמן להתחמם. בעמוד המוצר או השירות אתם מספרים עליו יותר באריכות.

כדאי שמעמוד הבית, וגם מתפריט הניווט, תהיה הפניה לעמודים האלה כי שם נמצא הכסף שלכם, והאתר נועד להניב לכם רווחים.

עמוד לבלוג

כמובן שלא חובה שיהיה בלוג, אבל להרבה עסקים יש כזה. בלוג יעזור לכם מאוד לקדם את האתר. המטרה של בלוג היא תוכן: לתפוס ביטויים, להשאיר את האתר מעודכן, להיות רלוונטיים בעיני גוגל. אם אין לכם חנות עם הרבה מוצרים באתר – יהיה לכם קשה מאוד להתקדם בגוגל בלי בלוג.

עמוד ארכיון

עמוד ארכיון זה העוד שרואים כשנכנסים לכל הפוסטים שיש להם מכנה משותף. למשל כל הפוסטים שנכתבו על ידי אותו אדם (ארכיון מחבר), כל הפוסטים שעוסקים בנושא מסוים (ארכיון קטגוריה) ועוד.

אם אתם עובדים עם טלמנטור, באלמנטור פרו אפשר ליצור עמוד ארכיון דרך הטמפלייטים ולהחיל אותו על כל הארכיונים באתר, אבל לא חייבים דרך אלמנטור.

עמוד פוסט בבלוג

אם יש לכם בלוג ויש לכם ארכיון, בסוף המטרה היא למלא אותם בפוסטים. ופוסטים צריכים טמפלייט. כדאי ליצור טמפלייט לפוסט בבלוג, כדי שבכל פעם שאתם כותבים פוסט – לא תצטרכו לעצב אותו מחדש. או במילים אחרות: שכל הפוסטים יראו אותו דבר, וששינוי שתעשו במקום אחד ישפיע על הניראות של כל הפוסטים, או לפחות כל הפוסטים באותה קטגוריה.

גם פה: באלמנטור פרו אפשר ליצור טמפלייט לפוסט דרך הטמפלייטים ולהחיל אותו על כל הפוסטים היחידים, אבל לא חייבים דרך אלמנטור.

עמוד חנות

אם יש לכם חנות באתר – צריך עמוד שיהיה העמוד הראשי של החנות. מוצרים, מחירים, מבצעים – וכל דבר שאתם רוצים שידעו וימצאו.

עמוד מוצר

כמו פוסטים – אם נכנסים למוצר, צריך שיהיה לו עמוד. בעמוד כדאי שיופיעו תמונה של המוצר, מחיר, מלאי, תכונות של המוצר וגם תיאור שלו. כמה שתספקו יותר מידע רלוונטי על המוצר – כך יטב בעיני הגולשים וגוגל.

אם יש אפשרות גם לכתוב ביקורת על המוצר ולדרג אותו, זה מוסיף לאמינות של החנות שלכם בעיני גולשים אחרים, אז אני ממליצה גם על זה.

עמוד עגלה

העמוד שמציג את כל המוצרים, בדרך לתשלום, בד”כ נוצר באופן אוטומטי כשמגדירים את האתר כאתר חנות, למשל באמצעות נוספת התוסף ווקומרס.

עמוד תודה

גם עמוד תודה הוא עמוד חשוב באתר. בקצרה: כי הוא מרגיע את הלקוחות שהפעולה בוצעה, כי הוא מאפשר מעקב אחרי פעולות דרך גוגל אנליטיקס וגם עוד כמה דברים. למי שרוצים להרחיב, הוא הקדשתי מאמר שלם לעמוד תודה ולמה הוא חשוב כל כך.

עמוד תודה באתר
עמוד תודה באתר

עמוד 404

כשמשתמש מקליד כתובת עמוד לא נכונה, או כשיש קישור שבור, הם מגיעים לדף “העמוד המבוקש לא נמצא”. יש אנשים שנהנים ליצור עמודים יצירתיים באתר. לי, דוגרי, לא היה כוח. אבל כן יצרתי עמוד שנראה כמו יתר העמודים באתר שלי ככה שברור שאתם שם. יש בו גם הצעה לחזור לעמוד הבית.

עמוד 404 קידום אתרים

הזנת תכנים לאתר

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא הזנת תכנים לאתר. זה רלוונטי כשיש למשל בלוג, או חנות, וצריך להזין עכשיו הרבה תמונות והרבה טקסט במה שיכול לקחת שעות רבות. הוספה של זה להצעת המחיר מייקרת ועשויה להבהיל, אבל לעשות זה את בעצמכם יכול גם להיות סיפור מתיש. לכן הייתי שוקלת את זה ובמידת הצורך כן מוסיפה תשלום, ולו כדי שזה יקרה.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד