למה חייבים תוכן כדי לקדם את האתר?

גם אם האתר מתעסק רק בשירותים ומוצרים, אתם תצטרכו בלוג ומאמרים כדי לקדם אותו ולהביא לידים אורגניים ומכירות. זה מה שבלוג ומאמרים יתנו לכם >>

תוכן עניינים

ברוב תחומי ה-SEO, אי אפשר לקדם אתר בלי בלוג. (באתרי חנות או באתרי פודקאסטים גדולים – אפשר. אבל גם את זה אי אפשר לעשות בלי תוכן וזה סיפור לפעם אחרת). במקום בו נמצא התוכן באתר נקרא “בלוג”.

בלוג זה לא “יומני היקר שלום” כמו שהיה לי בישראבלוג בגיל 12. זה מקום למידע מקצועי והוא חיוני לקידום. גם אם האתר מתעסק רק בשירותים והמוצרים שלכם (מה שנקרא בשפה המקצועית “אתר תדמית”), אתם תצטרכו בלוג כדי לקדם אותו.

ככל שאני עובדת על יותר אתרים ביותר תחומים, וככל שאני קוראת, לומדת ומקשיבה לאנשי מקצוע בתחום – אני מבינה שתוכן הוא האספקט הכי חשוב בקידום האתר. בלי תוכן אין קישורים פנימיים ואין למה לבנות קישורים חיצוניים. בלי תוכן כל הפן הטכני ב-SEO שולי לגמרי. רוב עבודת ה-SEO היא משנית ביחס לתוכן (גם אם חשובה).

למה צריך בלוג? כי המטרה בבלוג באתר היא להביא לידים אורגניים. ככה המאמרים בבלוג עוזרים בזה:

  1. מאמרים מראים שהאתר מתעדכן
  2. באמצעות מאמרים תופסים ביטויי חיפוש בגוגל ומביאים תנועה
  3. מאמרים מחזקים את הקשר בין האתר לנושאי המאמרים
  4. מאמרים מחזקים את סמכותיות האתר בעיני גוגל
  5. מאמרים עונים לשאלות של גולשים
  6. מאמרים עוזרים לגולשים להבין מה האוריינטציה המקצועית שלכם

בואו נרחיב:

כדי להראות שהאתר שלכם מתעדכן

הבלוג נועד להגיד לגוגל שהאתר שלכם מתעדכן. שהוא לא פיל לבן באינטרנט אלא חי. גוגל אוהב את זה.

ברוב התחומים, גם גולשים יעדיפו לקרוא מאמר שנכתב בשנה האחרונה על פני מאמר מ-2013.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

כדי לתפוס ביטויי חיפוש ולהביא תנועה מגוגל

המאמרים שאתם מפרסמים נועדו גם כדי לחזק את הקשר של האתר שלכם לנושא שעליו אתם כותבים. אבל יותר מזה: במאמרים השונים אתם יכולים להתמקד בדברים קצת אחרים ובכך לתפוס ביטויים שונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אם למשל אתם יועצי מס, אתם יכולים לכתוב מאמר על מיצוי זכויות כשכירים, מאמר על מיצוי זכויות להורים, מיצוי זכויות לעצמאים, לאנשים שגרים בפריפריה ועוד. כל אחד מהמאמרים עוסק במיצוי זכויות, אבל כל אחד בפני עצמו הוא ביטוי זנב ארוך שקל יותר לקדם עם מאמר נפרד משלו.

מאמר ארוך, מקיף ונפרד לכל נושא יאפשר לכם לקבל דירוגים על וריאציות שונות של ביטויי החיפוש האלו. את הדירוגים ואת המיקומים אתם יכולים לראות בגוגל סרצ’ קונסול.

כדי לחזק את סמכותיות האתר בתחום שלו

יותר מאמרים טובים, מחזקים בעיני גוגל את סמכות האתר שלכם ואת הקשר שלו לתחום שבו הוא עוסק.

אתר סמכותי, כלומר אמין, הוא אתר שהתוכן בו קשור לנושא. ככל שיש בו יותר מידע – אפשר להניח שאתם מבינים יותר.

אם נחזור לדוגמת יועצת המס – ריבוי המאמרים יחזק את הקשר של האתר שלה בעיני גוגל לכל התחום של יעוץ מס.

גוגל בוחרים איזה מאמר להעלות בתוצאות החיפוש לפי המון פרמטרים שונים, שכולם חלק מקידום האתר. אחד הפרמטרים האלו הוא הקשר של האתר (בתוכו נמצא המאמר) – לשאלת החיפוש.

למשל אם מישהו יחפש בגוגל “עוגת שוקולד מהירה ללא גלוטן”, גוגל הוא יעלה מאמר מבלוג מתכונים (או מסקשן האוכל באתר ממש ממש חזק ומקודם, כמו וויינט או הארץ). גוגל לא יעלה מאמר מבלוג כלכלי, גם אם ישימו בו מתכון.

ככל שהאתר שלכם יותר ממוקד בנישה שמחפשים – הוא יעלה בפחות ביטויי חיפוש, אבל יעלה בביטויים יותר ממוקדים.

למשל אם תקימו בלוג מתכונים שלם למתכונים ללא גלוטן – עם קידום נכון, למתכון לעוגת השוקולד שתפרסמו בה, יהיה יותר קל קל להתברג גבוה מאשר מתכון ללא גלוטן מבלוג שלא מתמחה ב”ללא גלוטן”.

כדי שלקוחות ולקוחות פוטנציאליים יקבלו מושג במה זה כרוך

את המאמר הזה התחלתי לכתוב כבר כמה פעמים. התחלתי טיוטה, עיביתי – והנחתי. מה שגרם לי לחזור לכתוב אותו ולסיים אותו, אחרי כמה חודשים טובים שהוא שכב בטיוטות – הוא הודעה של חברה בקבוצה מקצועית.

מישהו שלח לאישה הזאת הודעה בשלושה חלקים ושאל איך עושים משהו (מאוד מסובך). זה מה שהיא כתבה לנו בקבוצה:

‏להבהרה:
‏ההודעה הראשונה זו שאלה שכדי לענות עליה אני צריכה לעשות לו הדרכה של 3-4 שעות מינימום.
‏ההודעה השנייה, אולי הדרכה של שעה.
‏ואת ההודעה השלישית לא הבנתי בכלל
‏אבל בגדול זה כאילו הוא ישלח הודעה פרטית לאדריכל וישאל “איך בונים בניין?”

אפילו על “איך בונים בניין” אפשר לכתוב מאמר. הוא לא יהיה יעיל כמו קורס, ובטח לא כמו תואר באדריכלות, או 20 שנות נסיון, אבל הוא יתן לקורא מושג מה השלבים, מה הכלים (באופן כללי) ומה הוא צריך לדעת.
הוא יעזור לבנאדם להבין מה סדר הגודל של העבודה, בניגוד לעכשיו שאין לו מושג.

הם לא באמת יכולים או אמורים להבין איך עושים את מה שאתם עושים. ללקוח יש את העבודה שלו, לכם יש את העבודה שלכם. אבל כן כדאי שיהיה להם איזשהו מושג.

מהרבה לקוחות שלי אני יודעת שאין להם מושג מה בקשה בקטנה ומה ממש לא, אז מאמר יתן אינדיקציה. לקוחות שיודעים במה כרוכה העבודה שלכם הם לקוחות שגם מעריכים יותר את התוצרים שלכם וגם יותר נוח לעבוד איתם.

כאמור – אחרי קריאת המאמר ירצו לעשות לבד – מצוין. ירצו את עזרתי – אני אכניס טופס לידים במקום ברור (למשל בתפריט הצד, בפוטר ובאמצע המאמר) כדי להקל עליהם להיעזר בשירותי.

למה לכתוב מאמרים לאתר
גם ל”איך לבנות בניין” אפשר לכתוב מאמר | צילום: Artem Labunsky

כדי שידעו במה אתם טובים ולמי אתם פונים

אפשר לנסח את זה כ”כדי להתבסס כאוטוריטה”, אבל זה ביטוי די ריק מתוכן שמגיע מעולמות המיתוג האישי. שאני שונאת את הביטוי הזה. אני מעדיפה “כדי להראות שאתם יודעים על מה אתם מדברים” או “כדי שאנשים יבינו מה האוריינטציה שלכם”.

במאמרים שלכם אפשר לדעת מה מעניין או עניין אתכם ומה תחומי הפוקוס המקצועיים שלכם. האם אתם מתעסקים ומבינים בתת-תחום הזה, האם אתם עובדים בשיטה ההיא, אם אתם פונים לקהל הזה.

אם אתם מתעסקים במימון מכשור לעסקים קטנים, אתם יכולים לכתוב הרבה מאמרים לפלח השוק הזה. גם כדי להגדיל את הסיכויים שאנשים שמחפשים מימון למכשירים שלהם ימצאו אתכם (הרבה מאמרים מאפשרים תפיסת הרבה ביטויים וגם מחזקים את הקשר של האתר לנישה, זוכרים?) וגם ברור להם שאתם חזקים בתחום שלהם.

או אם את מעצבת פנים שרוצה לקבל יותר חברות הייטק, תכתבי על עיצוב משרדים וחללים לחברות הייטק. המטרה: לסמן למקבלי ההחלטות בחברות האלו שאת חזקה בנישה שלהם, שיש לך מלא לתת להם ושאת שווה את הכסף.

ואם אף אחד לא קורא?

יש מאמרים שנועדו מראש כדי לקדם מוצרים, שירותים או קטגוריות. אלו מאמרים בני בערך 400 מילה, שכותבי תוכן מיומנים יכולים לחרטט תוך חצי שעה כולל אופטימיזציות. את המאמרים האלה – סבבה שאף אחד לא קורא, התכלית שלהם היא כאמור קידום ולא קריאה.

אבל אם המאמרים באתר שלכם איכותיים וגם מאופטמים היטב לגוגל – הם אמורים לקבל מיקומים ואמורים להגיע לקהל. ואם יש להם מיקומים – אבל הם בעמוד השני – ברוך בורא הקישורים הפנימיים, הפרסום ברשתות החברתיו, והניוזלטר ושאר אפיקי השיווק.

אפשר לעזור לאנשים להתמצא במאמרים הארוכים שלכם בשלושה אמצעים שאני משתמשת בהם במאמרים שלי:

  1. תוכן עניינים בראש המאמר
  2. כותרות משנה, שמאפשרות לאנשים לדלג עם העיניים לתחילת הנושא הבא
  3. קישורי עוגן.

אחד העקרונות של כתיבה הוא שלא כל הטקסטים יוצאים באותה איכות. יהיו טקסטים טובים מאחרים, ויהיו לכם להיטים שלא תצפו שיהיו כאלה (אחד הלהיטים באתר שלי הוא מאמר על הקטנת משקל תמונה).

יהיו גם מאמרים שתצפו שתהיה להם לא מעט תנועה – ותהיה הרבה פחות. אצלי, למשל, זה המאמר על למה אני לא מתרגשת כשאין אור ירוק ביוסט. זה מאמר שהייתי שולחת לכל בעלי אתרי הוורדפרס, שידעו וינשמו עמוק.

אבל אם תכתבו, תקדמו אורגנית (אפשר גם בעצמכם! באתר שלי יש לא מעט מידע!) ותהיו עקביים – אין סיבה שלא יגיע אליכם טראפיק מגוגל.

מה הכוונה להיות עקביים?

זה אומר ששלושה מאמרים זה לא מספיק. נסו להתחיל מ-20 מאמרים (ואם קשה לכם – גם 10 זה בסדר) ואז מאמר פעם-פעמיים בחודש.

טיפ: אתם לא חייבים לכתוב מאמר ולפרסם. אפשר להיכנס לשוונג, לכתוב כמה מאמרים ביחד, ולתזמן פרסום. ככה מתזמנים פוסט בוורדפרס:

(סעיף 4′ אומר “תלחצו איפה שבא לכם מחוץ לריבוע של הקלנדר”)

איך לתזמן פוסט בוורדפרס

אתם לא כותבים טוב?

אם אתם מקדמים את האתר בעצמכם, גם אם אתם לא כותבים את התוכן בעצמכם, אתם צריכים לדעת איזה תוכן להזמין, כלומר באילו נושאים. אתם לא צריכים לדעת לכתוב טוב בשביל זה, רק שיהיה לכם כיוון מה הנושאים שאתם רוצים לקדם – ומה החשיבות של התוכן הזה.

אם אתם לא כותבים טוב או שאין לכם זמן – זה לא חייב למנוע מכם לפרסם תוכן. יש בעולם הזה כותבי תוכן שהעבודה שלהם היא לכתוב תוכן. יש גם תוכנות AI. תוכנת ה-AI הכי טובה לתוכן בעברית היא Ryter. בגרסה החינמית היא נותנת 5,000 תוים (לא מילים) בחודש, שהם בערך 800-1,000 מילה. אבל אסור לתת להן לעבוד לבד בלי אדם שיקרא ויערוך. הן יכולות להחליף מאמרים פ’סדר ומאמרי קידום, אבל בעברית הן עוד לא יכולות לייצר איכותי ומעמיק.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד