"איך מגיעים למקום הראשון בגוגל?". אם הייתי מכניסה כלקוח כל אדם ששאל אותי את זה, הייתי חברת ה-SEO הכי גדולה בעולם. אין מקדם אתרים שלא נתקל בשאלה מלקוח, מחבר שפתח עסק, או מג'וניור בקבוצת פייסבוק מקצועית: מה צריך לעשות כדי להגיע למקום הראשון בגוגל. התשובה הקבועה שלי היא "באיזו מילת חיפוש?".
אנשים ימצאו אתכם בגוגל כשהם יחפשו משהו, והמשהו הזה יוביל לאתר שלכם. ה"משהו" הזה נקרא "ביטוי" או "מילת חיפוש", וגם "שאילתא" (ובאנגלית: Query). אתם יכולים לדעת באילו ביטויים אתם כבר מופיעים, לאילו עמודים המילים מקשרות, באיזה מיקום האתר שלכם מופיע ועוד – בגוגל סרצ' קונסול.
הערה להתחלה: קידום לפי מילת חיפוש זאת פרקטיקה מוגבלת. עדיף למדוד כמה כניסות האתר שלך קיבל וכמה ביטויים חדשים הוא תפס. עם זאת, אם אפשר גם לתפוס כמה שיותר ביטויים, גם לקבל מלא תנועה אורגנית מגוגל וגם להיות במיקומים גבוהים – עדיף.
הדרך הכי טובה לעשות את זה היא באמצעות כתיבת מאמרים לבלוג.
הערה נוספת להתחלה: יש אנשים שחושבים שהאתר שלהם לא מופיע בגוגל. בדרך כלל כשהם נכנסים לקונסול הם מגלים שהוא כן מופיע, פשוט לא בביטויים שהם היו חושבים לחפש ולא במקומות הראשונים.
קידום ביטויי לונג טייל
בשביל להתחיל להסביר על ביטויים שקל לקדם וביטויים שקשה יותר, יש שני מונחים שצריך להסביר: ביטויי לונג טייל (זנב קצר) וביטויי שורט טייל (זנב ארוך).
שורט טייל הוא ביטוי קצר וממוקד, מילה או שתיים. "משכנתא" למשל. יש המון תוצאות ל"משכנתא". 2,230,000 תוצאות נכון לרגע כתיבת שורות אלה.
ביטויי שורט טייל לא מעידים בהכרח על כוונת קנייה, או השארת פרטים. יכול להיות שהמחפשת שלנו רוצה לדעת אילו בנקים מציעים משכנתא, או מה התנאים ללקיחת משכנתא. שהיא רוצה להוציא אישור עקוני למשכנתא או רוצה לדעת מה תמהיל המשכנתא המומלץ (היא עוד לא יודעת שזה עניין מאוד אישי. תסלחו לה, היא מתחילה בתחום).
עכשיו בואו נחדד את הביטוי ואת כוונת הקנייה: "יועץ משכנתא" זה כבר יותר ממוקד, וגם טיפה יותר ארוך. פה גוגל נותן 267,000 תוצאות, שזה עשירית(!) מהתוצאות של "משכנתא" – אבל עדיין המון. זה כבר מחדד יותר, ויש מצב שזה מספיק טוב למחפשת שלנו. אבל גם יכול להיות שלא, כי כללי לה מדי והיא הולכת לאיבוד בין שפע האפשרויות.
אז היא מצמצמת את החיפוש יותר: "יועץ משכנתא מומלץ בכרמיאל". 14,600 תוצאות חיפוש אורגניות. זה הרבה יותר טוב וממוקד. הביטוי הזה, "יועץ משכנתא מומלץ בכרמיאל" הוא כבר ביטוי לונג טייל: ביטוי ארוך וממוקד.
כמו כל ביטויי הזהב הארוך, הוא מורכב חלקים:
1. יועץ משכנתא (מה)
2. מומלץ (שם תואר)
3. בכרמיאל (איפה)
ביטויי לונג טייל הם ביטויים שקל יותר לקדם בגוגל מביטויי שורט טייל. יש עליהם פחות תחרות וכוונת הקנייה גבוהה יותר.
איך למצוא לונג טיילים שרלוונטיים לכם
כדי למצוא לונג-טיילים שרלוונטיים לכם, אתם יכולים לחדד עם עצמכם כמה שאלות, ולקדם את הביטוי שיוצא כשמחברים שתיים-שלוש תשובות:
- מה השירותים שאתם מציעים? (פינוי דירה, מתנות לחג, אירועים לעובדים, מתנות לחג, שיעורי נהיגה, טיפול רגשי)
- איזו בעיה אתם פותרים? (חיזוק שרירי רצפת האגן, פתרון בעיות שינה, סידור ארונות, טיפול במיגרנות, הגדלת תנועה לאתר)
- למי אתם מציעים את השירות? (לעסקים קטנים, להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, למבוגרים, למבוגרים עם הפרעת קשב, למתחילים, לשמאליים)
- איפה מתקיים השירות? (נס ציונה, דרום השרון, חריש, ירושלים, המרכז, בבית הלקוח)
- מתי צריך את השירות שלכם? (בשבת, לפסח, לבת מצווה, חודשי, לזוגות בשנה ראשונה)
- איזה שם תואר מתאים לכם? (מומלץ, מנוסה, זול, בחינם, מקצועי, אמין, סבלני, יוקרתי)
כמובן שאפשר לשאול את עצמכם עוד שאלות, זאת רק דוגמה ומשהו להתחיל איתו.
ביטויי זנב ארוך לדוגמה:
יועצת שינה אמינה בצפון; חיזוק רצפת האגן בזול, מדריך גוגל אנליטיקס למתחילים, פעילות לילדים בשבת באזור השרון
לסיכום העניין בטבלה:
שורט טייל (זנב קצר) | לונג טייל (זנב ארוך) | |
---|---|---|
דוגמה | מאלף כלבים | מאלף כלבים בוגרים בירושלים |
כמות חיפושים | גבוהה | נמוכה |
כמות תוצאות | גבוהה | נמוכה |
כוונת משתמש (בד"כ) | קבלת מידע כללי | בירור ספציפי |
קלות קידום אורגני | נמוכה | גבוהה |
רוצים עוד - בחינם?
להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.
וריאציות שהתחרות עליהם קטנה
ראיתם בקונסול שאתם מופיעים בביטוי לונגטייל ספציפי ואתם רוצים להופיע במקום גבוה יותר כשמחפשים אותו? חפשו אותו בגוגל ותראו כמה אתרים שונים מופיעים בביטוי המדויק וכמה מתחרים על וריאציה אחרת שלו.
כדי למצוא את הביטוי המדוייק, חפשו את הביטוי הביטוי במרכאות:
אפשר לראות בתמונה שלביטוי בלי מרכאות יש 353,000 תוצאות חיפוש, אבל לביטוי המדוייק יש רק 45 תוצאות.
כדאי לדעת שגם האופן שבו אתם מנסחים את ביטוי המפתח לקידום שלכם רלוונטי. אתם לא באמת מתחרים על 353,000 עמודים על המקום הראשון בלונגטייל הספציפי, רק עם 45. אם הביטוי המדוייק הזה מופיע בתדירות נכונה בגוף המאמר (גם פעם אחת יכול להיות התדירות הנכונה, תלוי באורך המאמר ובתחרות), וגם לפחות באחד מהאחרים: כותרת המטא, תיאור המטא והטקסט האלטרנטיבי של אחת התמונות – סביר שהוא יקפוץ למקום הראשון בחיפוש הביטוי.
אפשר לערוך את כותרת המטא ואת תיאור המטא בקלות. בוויקס זאת אפשרות מובנית תחת SEO, בוורדפרס יש תוספים לזה. התוסף הכי פופולרי הוא Yoast.
ביטויים ממותגים
ביטויים שמכילים את שם המותג שלכם, במיוחד אם אלו מילים או צירופים שאתם המצאתם, או השם הפרטי שלכם – הם קלים לקידום כי אנשים לא ממש מתחרים עליהם.
זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זה ממש לא. אני מתבאסת לגלות כמה עסקים לא מופיעים כשמחפשים את השם שלהם בגוגל. הם שמו אלפי שקלים על אתר – וכשאני מחפשת את שם המותג האתר הזה לא מופיע. כשאני שואלת איך להגיע אליו הם אומרים "יש קישור מעמוד הפייסבוק" כאילו שזאת פלטפורמה שמביאה תנועה ולא כאילו עמודי פייסבוק הם פלטפורמה מתה או כאילו להעביד אנשים קשה בלמצוא אותם זה רעיון טוב.
לכן חפשו בגוגל את שם המותג שלכם. יכול להיות שתמצאו משהו שהוא קרוב לזה, אבל לא בדיוק הביטוי המדוייק שחיפשתם. זה אומר מה שאומר שאף אחד לא מתחרה איתכם על הביטוי הזה ולכן שהביטוי הזה קל לקידום.
אולי כן תמצאו משהו כשתחפשו את שם המותג, אבל הוא מפייסבוק, מה שמוביל אותי לנקודה הבאה:
ביטויים שהתוצאות הראשונות הן מפייסבוק
בתחרות בתוצאות החיפוש בין אתר לעמוד פייסבוק – אתר תמיד ינצח. לכן אם אתם מוצאים בתחום שלכם ביטוי שהתוצאות הראשונות עליו הן מפייסבוק, אתם יכולים להתקדם בביטוי הזה בקלות.
אם התוצאות הראשונות שעולות כשמחפשים ביטוי הוא עמוד פייסבוק – הביטוי הזה הוא הפקר. אם האתר שלכם קשור לתחום של ביטוי המפתח עליו אתם רוצים להשתלט, יהיה פשוט מאוד לקדם אותו.
לדוגמה: יש לי חברה שעושה אוטומציות והעסק שלה נקרא "עסק קסם". שמחפשים "עסק קסם" – האתר שלה אכן מופיע בביטוי הזה. שמחפשים חיפוש וריאציות אחרות (למשל "קוסמת") יעלה עמוד פייסבוק עם שם דומה. אם החברה תרצה לקדם את האתר שלה עם וריאציות על המילה "קוסמת" – היא תוכל לעשות את זה בקלות רבה.
איך להתחיל לבצע את זה?
עם אופטימיזציות לאתר, עם קישורים ועם תוכן.
אתם כמובן יכולים להיעזר בי. קידום ביטויים בגוגל זאת העבודה שלי.
אם אתם רוצים לבד, אתם יכולים להתחיל בלהוריד את המדריך שבתחתית הפסקה הזאת, ולהמשיך לקרוא מאמרים באתר. אני ממליצה על מה עושים בקידום אורגני, איך מתחילים אופטימיזציה לאתר, המאמר הזה על קישורים לאתר והמאמר למה צריך בלוג.
רוצים עוד - בחינם?
להורדת הצ'קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ'קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.