11 הכלים החינמיים לקידום אורגני שאני הכי אוהבת

כלי SEO הם יקרים, וקשה מאוד לעשות עבודת קידום טובה בלעדיהם. גיבשתי רשימה של כלים חינמיים לקידום אורגני. כל הכלים עובדים מעולה גם עם עברית.

תוכן עניינים

SEO הוא תחום מאוד טכנולוגי. נכון שתוכן הוא הבסיס להכל, אבל אי אפשר לקדם אתרים בלי כלים מקצועיית. אין פה סודות מקצועיים, רק נסיון ויצירתיות.

אנשי SEO משתמשים בכלים האלו כדי לאתר שגיאות שצריך לתקן או הזדמנויות (בעיקר ביטויי חיפוש) שאפשר להתרחב אליהם.

עם כלים נכונים גם אנשים שהם לא מקצוענים יכולים להגיע לתוצאות, הבעיה שיש כמה מהם ולקנות רשיונות בשביל אתר בודד זה נורא יקר (כולם ביחד יכולים לעלות כמו איש SEO לכמה חודשים).

זאת רשימה של כלים, רובם חינמיים וחלקם Freeמיום, שאני משתמשם בהם כדי לקדם את האתרים שלי ושל הלקוחות שלי.

סריקת שגיאות בכל האתר: סקרימינג פרוג

סקרימינג פרוג, או “הצפרדע המצווחת”, הוא אחד הכלים הכי שימושיים למקדמי אתרים. הוא סורק את כל האתר ומדווח על המצב של כל עמוד: האם יש קישורים שבורים בתוך עמודים, אורכי מטא דסקריפשנים וטייטלים, תמונות ששוקלות יותר מ-100KB, עמודים בלי H1 ועוד.

כשאני קולטת לקוח חדש, אחד הדברים הראשונים שאני עושה הוא לסרוק אותו בכלי הזה ולהוציא דוחות. מתוך זה אני יודעת מה הפעולות שאני צריכה לעשות ואילו דברים אני צריכה לתקן באתר.

מה נותנת הגרסה החינמית: הגרסה החינמית נותנת סריקות של 500 עמודים. “עמודים” כולל גם תמונות.

קישור: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

סקרימינג פרוג יכול לעזור לכם באיתור ושיפור חלקים מהצ’קליסט הזה:

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

אופטימיזציות בתוך העמוד: SEO Minion

SEO מיניון הוא תוסף לכרום שנותן סריקה מלאה על כל עמוד שאתם נמצאים בו: מטא דסקריפשן, טייטל, קישורים שבורים, קישורים פנימיים, חיצוניים ועוד.

על מתחרים שלי אני משתמשת בו כדי לראות כמה מילים הם כתבו ובאילו כותרות H2 הם משתמשים.

ללקוחות שלי אני מסתכלת על היררכיית כותרות בתוך העמוד (האם יש רק כותרת H1 אחת, האם יש כותרות H2 או שזה רק טקסט רגיל בבולד?); מה אורך המאמרים שלהם, מה אורך המטאות ועוד.

אני גם משתמשת בו כדי להסתכל על תוצאות החיפוש במדינות אחרות. יש לי אתרים שלא פונים לשוק הישראלי, אז אני יכולה דרך התוסף לראות איך נראות תוצאות חיפוש לביטוי מסויים – במדינות אחרות.

עוד דבר שאני עושה איתו בחו”ל הוא “קציר” (scrape) של People Also Ask. זה פיצ’ר בתוצאות החיפוש שלא ממש קיים בארץ וחבל שככה, אבל בתוצאות חיפוש באנגלית הוא מאוד נפוץ. זה נותן לי שאלות נפוצות של אנשים, כלומר נושאים נוספים שאני יכולה לכתוב עליהם.

איתור דומיינים יד שנייה: סקיירוקט

למה צריך את זה: כדי להקים אתר על דומיין יד שניה ולהנות מהמוניטין שהדומיין כבר צבר, או כדי למצוא דומיין בתחום שלך ולעשות הפניה 301 מהדומיין כך שכל הקישורים שנכנסו אליו – ישאבו אליך.

מה נותנת הגרסה החינמית: גישה לדומיינים שהתפנו בחודשיים האחרונים.

קישור: https://lp.vp4.me/maqs?a=462

סרטון שעשיתי שבו אני מדריכה על שימוש במערכת:

כתיבת תכנים באמצעות בינה מלאכותית: רייטר

למה צריך את זה: לא תמיד יש לנו כוח לכתוב תכנים או רצון להשקיע בזה תקציב. לא תמיד אנחנו מספיק מבינים בנושא כדי לכתוב משהו. כתיבת תוכן באמצעות AI יוצרת לנו תוכן במהירות.

רייטר הוא כלי AI לכתיבת תוכן. כתיבת תוכן באמצעות AI הוא טרנד הולך וגובר בעולם קידום האתרים שבו התוכן הוא המלך. הכלי הכי מוכר (וכנראה הכי טוב בשוק) הוא ג’ספר, אבל הוא לא עובד עם עברית. רייטר דווקא כן. זה עוד לא יכול להחליף תוכן איכותי, אבל תוכן SEO דווקא כן. וגם אותו צריך להגיה, אבל בלא מעט מקרים אני אבחר להצטרך להגיה מאמר על פני מחקר.

במאמרים שלא אמורים להיות יצירת מופת, כתיבת תוכן AI יכול לחסוך לכם המון זמן והמון מאמץ, ובלבד שאתם לוקחים כמה דקות לחקור את הכלי הזה.

למדריך שלם על מה זה רייטר, הזה ואיך לכתוב איתו תוכן AI.

מה נותנת הגרסה החינמית: 5,000 תווים בחודש. זה בערך 700-800 מילה.
להתנסות בחינם ברייטר

מעקב אחרי ביצועי אתר Ahrefs

Ahrefs הוא ממש לא כלי חינמי. הוא כנראה הכלי הכי יקר שנמצא בשימוש רווח אצל מקדמי אתרים. הוא כל כך יקר שתקופת ההתנסות שלו היא שבוע נסיון ב-14 דולר. אבל יש לו גרסה חינמית שנותנת טעימה מהמערכת הזטת.

בגרסה החינמית שלו אין המון פיצ’רים שיש בגרסה בתשלום, אבל הוא מספק תובנות מצויינות על מצב האתר, מה שנקרא SEO Audit. כל משתמש יכול לפתוח עד 5 פרויקטים, כלומר לחבר עד 5 אתרים – ובלבד שאלו אתרים שיש לו גישה אליהם. אפשר להוכיח שזה אתר שלך (או של לקוח שלך) באמצעות חיבור לגוגל סרצ’ קונסול.

קישור: https://ahrefs.com/webmaster-tools

בדיקת קישורים חיצוניים: Ahrefs Backlins Checker

אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים מאתרים אחרים. הם עובדים כמו המלצות בעולם האמיתי.

עוד כלי נפלא של ahrefs הוא כלי בדיקת הקישורים החיצוניים. אם אין לכם כלי מסודר שעושה את זה, הכלי הזה מאוד נוח. אתם מכניסים את הקישור של המתחרים שלכם, רואים איזה קישורים יש לו ואז רואים מה יש לכם.

קישורים שיש לו ואין לכם – זה הזמן ללכת להשיג.

כלי שאלות נפוצות על ביטויי חיפוש: Answer Socrates

מחקרי מילות מפתח טובים תלויים לא מעט ביצירתיות של מי שמבצעים אותם. יש המון דרכים לבדוק את מידת ההתעניינות בביטוי, עם נתונים מספריים וגם בלי.

הכלי Answer Socrates נקרא על שם הפילוסוף היווני שהיה שואל שאלה על כל תשובה עד שלשלטונות נמאס והם הוציאו אותו להורג בעוון השחתת הנוער. אבל אני מתפזר.

אנחנו מקלידים את הנושא שלנו ומקבלים שאילתות. בניגוד לאחיו המפורסם של הכלי, answer the public, הכלי הזה הוא גם חינמי ולא מוגבל לשני חיפושים ביום, וגם תומך בעברית. אמנם אין את הגרפיקות היפות של answer the public, אבל יש כלי שעובד אחלה.

לפעמים מתפלק לו הגוגל טרנסלייט בממשק. לקח לי זמן להבין שכשהם כותבים “פחית” הם מתכוונים ל”יכול”, כלומר can. וגם לא כל השאילתות שעולות הן מדהימות, אבל זה כלי לא רע בכלל ואני משתמשת בו לא מעט.

קישור: answersocrates.com

קיבוץ מילות מפתח (קלאסטר)

מחקר מילות מפתח הוא אחד הדברים הראשונים שאפשר לעשות כחלק מתהליך קידום אתר. המטרה העיקרית שלו, בעיני, היא להבין לאילו נושאים ושאילתות אפשר להתרחב.

במחקרי מילים מקיפים אפשר להגיע למאות ביטויים, ולמיין אותם כדי להבין איזה מאמרים אפשר להוציא מהם – יכול להיות סיפור מההפטרה. קיבוץ מילות מפתח, או קלאסטרינג מילות מפתח (Keyword Clustering או Keyword Grouping) הוא פתרון נוח לבעיה של מיון מילות המפתח לפי נושאים.

יש המון כלים כאלה בעולם, אבל רובם לא טורחים לעבוד עם השפה הקטנה ושכוחת האל שלנו. קונטדו כן.

אחרי שהגדרנו שפה, לקונטדו יש שני מצבים אפשריים: אחד שהוא מזהה בעצמו את הנושאים; השני – שאנחנו מזינים לו את רשימת הנושאים והוא משייך את הביטויים לנושאים בהתאם למה שהזנו.

מחקר מילות מפתח הוא בסוף הכל אקסל עם הרבה דאטה. כמו כל דבר שעושים עם דאטה, הנתונים שנלחץ יתאימו רק לשאלות שאנחנו שואלים.

כלי קלאסטר עוד לא מחליפים יצירתיות ושיקול דעת אנושיים, אבל הם הופכים את העבודה להרבה יותר מהירה ונוחה. אפשר להשתמש בכלי הזה גם מחקרי מילות מפתח ישנים, לראות אם אולי יעלו מהנתונים תובנות חדשות.

קישור: https://app.contadu.com/tools/keywords-grouper

גוגל מעמידה לרשות בעלי אתרים רשימה מפוארת של כלים חינמיים שמאפשרים להם למדוד את ביצועי האתר, לעקוב אחריהם ולשפר במידת הצורך. כל הכלים פה הם בחינם לגמרי, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, והם חלק מהארסנל של מקדמי אתרים.

כל המידע על ביצועי האתר האורגניים ועל בריאות האתר: גוגל סרצ’ קונסול

גוגל סרצ’ קונסול חיים שלי בלבבבבב 💜💙❤️

גוגל סרצ’ קונסול הוא כלי החיפוש האורגני של גוגל. הוא יציג לכם את כל מה שקשור לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל (יעני, כל מה שכרוך בעבודת SEO)

הדבר הכי חשוב שגוגל סרצ’ קונסול יגלה לכם הוא באילו עמודים, ביטויי חיפוש ומיקומים האתר שלכם מופיע בגוגל. זה נתון מדהים כי הוא אומר לכם איפה אתם מוצלחים ואיפה אתם יכולים להתחזק. הוא גם אומר אם אתם מדורגים בדברים לא רלוונטיים, ואז אולי כדאי לשנות כיוון.

עוד דברים שאפשר לראות בו הם אילו עמודים כבר נסרקו באתר שלכם ומופיעים בחיפוש ומאילו גוגל התעלם, חלק מהקישורים שיש לכם לאתר – ועוד.

כל המידע על התנועה באתר: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא אחד משני הכלים החשובים ביותר של גוגל למקדמי אתרים. הוא מציג מלא נתונים חשובים. בין הנתונים שאני אוהבת במיוחד:

  • מספר הכניסות הכולל לאתר מכל אפיקי התנועה השונים לאתר.
  • כמה כניסות יש לכל אחד מהעמודים באתר
  • מאיפה מגיע הטראפיק לאתר
  • אפשרות לראות מאיפה מגיע הטראפיק לכל עמוד
  • רשימה של עד 5,000 מילות מפתח שהאתר מופיע בהן (לעומת 1,000 בלבד בקונסול).

קל מאוד להתחבר אליו. איך לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס; גוגל מחליפים גרסת אנליטיקס

בדיקת מהירות אתר: גוגל ספיד אינסייטס

מהירות האתר היא פרמטר חשוב מאוד בעיני גוגל.

יש לי מאמר שלם על SEO ומהירות אתר.

זה מה שכתבתי בו על ספיד אינסטס:

בספיד איסייטס מתקבל דוח שלם שכולל המון המלצות. הוא נראה מבהיל, ואני יודעת שכשאני התחלתי לעבוד איתו – זה היה מלחיץ, ומה הוא בכלל רוצה מחיי. אבל ככל שאני יותר זמן בתחום, אני נהנית לעבוד איתו יותר. זה הטבע של כלים משוכללים: בהתחלה הם מאיימים ובהמשך את לא מבינה איך הסתדרת בלעדיהם.

הציון שמקבלים במדדים משקף את איכות האתר בעיני גוגל. לכן כש”מנסים למצוא חן” בעיני לייטהאוס ומשפרים את המדדים, בעצם מנסים למצוא חן בעיני האלגוריתם של גוגל והמדדים שלו.

קל מאוד להשתמש בו: פשוט מכניסים כתובת של אתר וסורקים. מה שיותר מסובך הוא להבין מה והא רוצה מכם, ומה שעוד יותר מסובך הוא להבין איך אתם מטפלים בזה.

בדיקת מהירות אתר

לסיכום

SEO זה דבר יקר. יש לא מעט כלים שאתם יכולים להיעזר בהם, לכולם יש עלות, ואם אתם מקדמים לבד את האתר שלכם, או אם אתם מתחילים – עלויות הכלים הן חסם כניסה משמעותי. במצב כזה, טוב שיש כלים חינמיים שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף ולתת לכם תוצאות טובות.

אתם לא באמת צריכים את כל הכלים האלו כאן ועכשיו. אנליטיקס וקונסול הם חובה. שאר הכלים – רק אם הם עונים לכם על צורך. זה יכול להיות צורך קונקרטי באתר ויכול להיות הצורך לשפר את כישורי ה-SEO שלכם.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד