איך לכתוב פוסט לאתר תוך שעה

אנשי SEO מהגדולים בעולם, שמחזיקים רשת אתרי תוכן רווחיים, הסבירו איך אפשר לכתוב מהר מאמרים איכותיים. זה מה שהם מציעים, ואלו ההתאמות של זה לפוסטים בעברית >>

תוכן עניינים

ל-Income School, ערוץ יוטיוב מצויין, מומלץ ועוד אלמנטים של אחלה – יש סרטון יפיפה מ-2018 על איך לכתוב פוסט מושלם תוך שעה. הם עצמם חברה שהתחילה משני חברים, ריקי וג’ים, שהיום הם בעלי רשת של אתרי תוכן רווחיים וגם תוכנית מנויים שעוזרת לאנשים להתפרנס מהבלוגים שלהם. בהתאם, הם צריכים ליצור תוכן באיכות גבוהה, והם צריכים ליצור אותו מהר.

2018 זה מזמן במונחי עולם ה-SEO שמתעדכן כל הזמן. עם זאת, העקרונות של כתיבת פוסט במהירות – לא השתנו:

  1. לבחור נושא מרשימת נושאים קיימת
  2. מחקר ראשוני
  3. כתיבת משפט פתיחה ופסקת מענה
  4. כתיבת כמה כותרות משנה
  5. מילוי כותרות המשנה בתוכן
  6. הוספת תמונה

זה הסרטון. האתגר בו הוא לכתוב פוסט בנושא Why do four wheelers backfire – תוך 60 דקות. אם רק תצפו בו ולא תקראו מילה שלי, עדיין אני את שלי עשיתי. מתחת לסרטון יש פירוט בעברית והתאמות שלי לקידום אתרים בעברית.

לכתוב רשימת נושאים

כמו כל דבר, כדי להיות יעילים צריכים להיות מוכנים מראש.

בסושיאל נהוג לעשות גאנטים. אני פחות מתחברת לגאנט, אבל מעריצה גדולה של תכנון מראש. כשכותבים תוכן לאתר כדאי שתהיה לכם רשימת נושאים כתובה. תקדישו כמה שעות לעשות רשימת נושאים לכתיבה ואז תשמרו את הרשימה, למשל בגוגל דוקס או גוגל שיטס.

אני יכולה להעיד אישית שרשימת נושאים באמת מקלה מאוד על העבודה. לי למשל יש כמה עשרות טיוטות באתרים השונים שלי, שמכילות פוסטים שאני רוצה לכתוב או בשלבים שונים של כתיבה. באתרים יותר מתוכננים ופחות ספונטניים יש לי גם קובץ בגוגל שיטס.

את רשימת הנושאים אפשר לגבש בעקבות מחקר מילות מפתח, אפשר לעשות את זה אחרי סיור בגוגל סרצ’ קונסול. אתם מוזמנים גם להציץ בפוסט שלי על רעיונות לפוסטים.

תתחילו מלשלוף מהרשימה שלכם את כותרת הפוסט שאתם הולכים לכתוב: 7 דרכים לעשות משהו; למה הדבר הזה הוא ככה; האם הדבר הזה שווה לכם; 6 רעיונות למשהו.

מחקר

כל פוסט עונה על שאלה. מה קורה כש-; האם אפשר לקדם אתר בלי לכתוב תוכן; איך לארגן בת מצווה מושלמת;

אם אתם לא יודעים לכתוב בשלוף את התשובה לשאלה עליה עונה הפוסט – תעשו מחקר.

לא צריך לכתוב ממקום של מומחים. במקום זה, אפשר לנקוט בגישה חברית: “תציגו את עצמכם בתור החבר או השכן, שנתקל בבעיה דומה וחקר עד שהגיע לתשובה”. Income School מציינים, בצדק, שכשאנחנו כותבים בתור מומחים – אנחנו צריכים להקדיש הרבה זמן להוכחת המומחיות שלנו. אם במקום מומחים אנחנו החברים – רמת המחקר שנדרשת מאיתנו נמוכה יותר. במקום נתונים וסטטיסטיקות מעמיקים של אנשי מקצוע מומחים, אנחנו יכולים להביא מידע מפורומים, פוסטים של יוטיוב ומהתנסויות בשטח.

עוד טיפ מצויין מהסרטון הוא אורך המחקר: בפוסטי תשובה על שאלות ממוקדות, המחקר יכול להיות קצר יחסית: עשר דקות-רבע שעה. בפוסטי עוגן (Pillar Posts כלשונם) הם מציעים לכתוב 3,500 מילה, ואז המחקר יהיה ארוך יותר. פוסט שעונה לשאלה ספציפית, באנגלית, אורך 1500 מילה.

בעברית, בגלל שיש פחות תחרות, אתם יכולים להסתפק גם בפחות מילים ולכוון לאזור 800-1,000. עם זאת אני כן ממליצה להאריך ככל יכולתם ולתת תשובה שהיא גם מפורטת וגם עניינית (עושים את זה עם כותרות משנה ויש הרחבה על זה בהמשך המאמר).

לפוסטים ארוכים יש עדיפות בדירוג של גוגל, ומראש כדאי לכם להציב רף שקשה להתחרות בו. אתם יכולים לראות דוגמאות לפוסטי מענה מצויינים וארוכים שעונים על שאלה:

לעניין הצגת המומחיות

אם אתם נעזרים בכותבי תוכן שכותבים על נושאים שונים, או נכס דיגיטלי שמרוויח מקישורי אפיליאציה. אם אתם כותבים תוכן לאתר מקצועי שלכם – כדאי שיהיה ברור למה דווקא אתם. עם זאת, יש המון נושאים שקרובים לתחום העיסוק שלכם – ובהם אתם באמת לא חייבים להיות המומחה מספר אחת, אלא פשוט להבין יותר טוב מהקוראים שלכם. אני למשל לא בונת האתרים הטובה בעולם, ואני אפילו לא בונה אתרים ללקוחות. עם זאת, זה תחום שהוא כל כך קריטי בעבודה שלי שיש לי קטגוריה שלמה עליו באתר שלי.

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

לכתוב את המשפט הראשון ופסקת תשובה

אחרי בחירת הנושא ותחקיר קצר, תכתבו את משפט הפתיחה ופסקה קצרה שתכלול את התשובה לשאלה שבכותרת.

משפט הפתיחה צריך לכלול את ביטוי המפתח שהייתם רוצים לקדם, וגם לתת קצת קשר אנושי. למשל להגיד שהשאלה העסיקה גם אתכם (כאמור, אתם לא כותבים כאנשים שמציגים תוצאות של תחקיר מדעי מעמיק, אלא אנשים שהתעניינו וחקרו).

את פסקת התשובות הם ממליצים לכתוב כך:

  • 3-5 משפטים.
  • מענה מהיר לשאלה.
  • לכתוב אותה בבולד.

הסיבה שהם ממליצים על זה היא שכשהם כתבו את פסקאות התשובות שלהם ככה, הם קיבלו המון תוצאות אפס בגוגל.

מה זה תוצאה אפס?

“תוצאה אפס”, או “סניפט”, הן כמה שורות קצרות שעונות לשאלת החיפוש של הגולשים. היתרון של הסניפטים הוא שחלק מהמאמר שלך, כולל לינק אליו, קופץ מעל לתוצאת החיפוש הראשונה.

באנגלית זה קיים כבר שנים, בעברית זה נפוץ הרבה פחות, אבל זה הולך וצובר תאוצה. זה יתרון תחרותי מצוין. רק גוגל קובעים מה ייכנס לסניפט, אבל אתם יכולים לכוון ולכתוב את התוכן שלכם כך שיקלע לדרישות שלהם.

תוצאה אפס לדוגמה
דוגמה לתוצאה אפס בתשובה לשאלה על גודל טבעת האירוסין של הנסיכה דיאנה

כותרות משנה (ראשי פרקים)

השלב הבא הוא לפתח את הנושא באמצעות כותרות משנה. אלו נועדו להאריך את המאמר: פירוט, דוגמאות, מה אפשר לעשות בהמשך לשאלה. הם מדברים על בערך 5 כותרות משנה, ואני חושבת שזה כלל שיכול להיות טוב גם לכם.

בסרטון הם כותבים פוסט שיענה על השאלה Why do four wheelers backfire. כותרות המשנה (h2) יכולות להיות פירוט עם כל אחת מהסיבות שזה קורה, ההשפעה של זה על הכלי ואיך למנוע מזה לקרות. כל דרך למנוע מזה לקרות מקבלת כותרת H3.

כלל האצבע שלי הוא שכל 400 מילה בממוצע – כדאי להכניס כותרת משנה. זה כלל אצבע, אפשר גם יותר מילים או פחות מילים בין כותרת לכותרת.

בנימה אישית, הנקודה הזאת, תכנון לפי כותרות, יכולה להיות לי קשה. אני אוהבת לכתוב ברצף ואז לקרוא שוב ולערוך, ואני מאמינה שאני לא היחידה. עם זאת, אני יודעת שכותרות משנה באמת עוזרות לי מאוד כשאני לא במוד. כשצריך לייצר תוכן בתדירות קבועה, השראה היא פריווילגיה שלא תמיד יש – ואז חייבים לעבוד מסודר. וכדי לקדם אתר, חייבים להעלות תוכן.

דדליין הוא ההשראה הטובה ביותר

לכתוב את התוכן בכותרות המשנה

את הסעיפים האלו – בחירת נושא מתוך רשימה מוכנה מראש, מחקר ראשוני שיאפשר כתיבת משפט ראשון ופסקת תשובה וכתיבת 3-5 כותרות משנה – אפשר לעשות תוך 20 דקות. זה משאיר 40 דקות למילוי התוכן בין כותרות המשנה.

היתרון בשיטת העבודה הזאת הוא שכשהמבנה מוכן, אתם לא צריכים לכתוב מאמר שלם של 1,500 מילה. במקום זה, אתם יכולים לכתוב כמה מאמרונים של 300-500 מילה. מאמרים קצרים בני כמה פסקאות קלים יותר לכתיבה למרבית האנשים.

כותרות משנה לא מקלות רק עליכם, אלא גם על הקוראים שלכם, שלא יקראו 1,000 מילה וגם לא 500 – בלי לדלג עם העיניים. כותרות משנה נותנות להם את רשימת הנושאים שתדברו עליהם במאמר ויאפשרו להם לדלג ולנחות במקומות לפי מידת העניין שלהם.

טיפ: במקום להקליד ידנית ולהתחיל להתנסח בכתב, הם מציעים להשתמש בהקלדה קולית. זאת אפשרות שמוצעת בגוגל דוקס שאמורה להיות זמינה גם בעברית (ככה מפעילים אותה), וגם לווינדווז יש אפשרות כזאת. אני לא ניסיתי אותן, אבל בטוחה שיש כאלה שזה יכול לעזור להם.

הדיבור הוא דרך מהירה יותר ליצור את התוכן. אפשר להעתיק את הכותרות למסמך וורד או גוגל דוקס, להפעיל את ההקלדה הקולית ואחרי מעשה להעתיק לוורדפרס.

כמובן שהפוסט יצטרך עריכה אחר כך, אבל לדבר בעל פה במקום לכתוב יכול לקצר לכם את זמן העבודה.

הוספת תמונה

בכל טקסט צריך להוסיף גם תמונה ראשית. הכי טוב להביא תמונה מקורית שלכם. אם אין, לא חסרים אתרי סטוק חינמיים. לא לשכוח טקסט אלטרנטיבי.

גוגל אוהב תמונות כי הן עוזרות לו להבין מה יש בעמוד, מה יש באתר וכי הוא אוהב תוכן עשיר.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד