איך להקפיץ עמוד בתוצאות החיפוש בגוגל?

יש לכם עמוד באתר שלא עולה במיקומים? או הכי מבאס - מאבד מיקומים? איך אפשר להקפיץ עמוד שיורד במיקומים בתוצאות החיפוש בגוגל?

תוכן עניינים

כולנו מכירים את זה: יש לנו עמוד על מוצר או שירות, אבל גוגל לא מאנדקס אותו. ואז לא מעלה אותו בתוצאות החיפוש. או הכי מבאס – העמוד שלנו מאבד מיקומים. איך אפשר להקפיץ עמוד במיקומים בתוצאות החיפוש בגוגל?

כל השיטות פה נכונות בין אם מדובר בעמוד מוצר או שירות, בעמוד קטגוריה בחנות אי-קומרס, במוצר או במאמר בבלוג. בקצרה:

  • תוסיפו מאמר לעמוד
  • תורידו את התאריך
  • תוסיפו קישורים חיצוניים לעמוד
  • תוסיפו קישורים פנימיים לעמוד
  • תוסיפו סכמה ומבני נתונים
  • אפטמו את כל האתר

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

להוסיף מאמר לעמוד

בהרבה עמודי קטגוריות בחנויות אי-קומרס תמצאו מאמרים. גם בדפי נחיתה ובדפי בית של אתרים תמצאו מאמרים ארוכים, איכותיים ומפורטים – על תוכן העמוד.

המטרה של המאמר היא לקדם את העמוד באמצעות תוכן, ולא רק באמצעות קישורים. לתפוס ביטויי חיפוש, לבצר ביטויי חיפוש קיימים ועוד. זה יתרון תחרותי מהמם, וברגע שמוסיפים מאמרים לעמוד – יותר קל להעלות אותו בתוצאות, שלא לומר שהוא עולה לבד.

תבדקו אותי. חפשו את הביטוי הכי תחרותי שלכם בגוגל וכנסו לשלושת העמודים הראשונים ותגללו עד הסוף. לכמה מהם יש מאמר בעמוד?

אם כבר יש לו מאמר – רעננו את התוכן שלו.

תורידו את התאריך

ותק זה טוב, אבל לפעמים יותר מדי ותק – זה לא טוב. אם על המאמר שלכם יש תאריך והוא ישן ממש, תורידו אותו. לפעמים גם להוריד תגובות עם תאריכים ישנים זאת דרך לחזור למיקומים, וגם לכתוב “מעודכן ל[שנה הנוכחית]” בכותרת או בתיאור.

תוסיפו קישורים חיצוניים לעמוד

הבוסט הראשון שאפשר לתת לעמוד כלשהו ברשת הוא לקשר אליו. לקנות קישורים ובכך לספר לגוגל שהוא חשוב ורלוונטי. קישורים הם אחד הפרמטרים הכי חשובים לקידום אורגני, ואם לא התחלתם כבר לקנות (או להשיג) קישורים לעמודים החשובים שלכם – זה הזמן.

אם המתחרים שלכם הרבה יותר חזקים מכם, הקישורים צריכים להיות איכותיים ולהרים את הדירוג של כל האתר. אם אתם והמתחרים ברמה דומה, אפשר ללכת על קישורים קצת פחות חזקים – אבל יותר מהם. המטרה: לחזק את הקשר בין ביטוי החיפוש לאתר שלכם באמצעות טקסט העוגן.

תוסיפו קישורים פנימיים לעמוד

עוד דרך, הרבה יותר פשוטה ועדיין עובדת נפלא – היא להוסיף למאמר קישורים פנימיים. קישורים פנימיים נותנים בוסט למאמרים, פשוטים מאוד לביצוע ולא מצריכים הרבה עבודה.

זאת גם הסיבה שלהרבה חנויות יש בלוג למרות שהמאמרים לא באמת נועדו להיות מעניינים: צריך מקום כלשהו להוציא ממנו קישור.

תוסיפו סכמה

סכמה היא דרך לתת לגוגל יותר מידע על העמוד. גוגל אוהבים מידע מאורגן כי הוא מאפשר להם להתאים יותר טוב בין החיפושים לבין התוצאות. אז תנו להם את המידע הרלוונטי.

כל מבנה נתונים, כל סכמה וכל תוצאות עשירות שאתם יכולים להוסיף – תוסיפו. אני מתחילה בלהוסיף סכמת שאלות נפוצות. זה הכי קל.

אפטמו את כל האתר

זה נכון בעיקר באתרים חדשים או באתרים שלא קודמו אורגנית בעבר. כל מאמר וכל עמוד אפשר לקדם כיחידה אחת, אבל הם יקודמו גם כחלק מהאתר.

לחזק גם את יתר האתר עם תוכן, קישורים ואופטימיזציות – ולא רק את העמודים שאיבדו מיקומים – יעזור לעמודים האלה לחזור למיקומים ולהישאר בהם. למשל להוסיף מטא דסקריפשנים ואלטים לתמונות (שגם יכללו את הביטוי שאתם רוצים לקדם), לשפר את מהירות האתר, ועוד.

כדי למקסם תוצאות, זה לא צריך להיות או-או (או לקדם רק את העמודים או לקדם את כל האתר), זה גם וגם.

דברים בסיסיים שסביר שעשיתם אבל טוב לבדוק

יש כמה דברים שהם הבסיס של הבסיס. סיכוי טוב שהם קיימים אצלכם, אבל אם לא – זה המקום הראשון שהייתי בודקת.

  • אם אין תמונות בעמוד – תוסיפו תמונות ואל תשכחו טקסט אלטרנטיבי.
  • כנ”ל מטא דסקריפשן וטייטל: אם אין – להוסיף.
  • לוודא שבכל עמוד יש כותרת H1 אחת בלבד

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

אחרי שינויים – להגיש לסריקה מחודשת בקונסול

אחרי שעשינו את השינויים בעמוד, אנחנו רוצים להודיע לגוגל שביצענו שינויים בעמוד במקום שנמתין עד שיטרח לסרוק אותנו. ככה מגישים עמוד לסריקה מחודשת בגוגל:

  1. נכנסים לגוגל סרצ’ קונסול

  2. בראש העמוד יש שורת חיפוש. מכניסים אליו את כתובת העמוד ששיפרנו

  3. נבחר request indexing ונמתין כדקה.

    הגשת עמוד לאינדוקס בגוגל

לקריאה נוספת:

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

לעדכונים על מאמרים חדשים

קבלו טיפים ומאמרים לקידום האתר שלכם. אני מקפידה לשלוח מיילים בתדירות שאני הייתי רוצה לקבל: קצר, ורק כשיש לי משהו חשוב להגיד.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

רוצים עוד - בחינם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד