יוסט פרימיום: יקר, משוכלל – אבל שווה את זה?

התוסף Yoast, תוסף ה-SEO הפופולרי בעולם, הוא חינמי, אבל יש לו גם גרסת פרימיום בתשלום. מה יוסט פרימיום נותן, איך זה עובד בעברית והאם לקנות אותו?

תוכן עניינים

תוסף ה-SEO יוסט הוא המוכר וכנראה הפופולרי ביותר בתחום. כמו הרבה תוספים, יש לו גרסת פרימיום. האם היא שווה את הכסף?

לא ממש. ברוב המקרים, יוסט פרימיום הוא אוברקיל. הוא עובד בעברית יותר טוב משציפיתי, והפיצ’רים שלו נחמדים מאוד. הפיצ’ר הכי טוב שלו, הצעות לקישורים פנימיים, הוא הפיצ’ר העיקרי ששווה תשלום בעיני. עם זאת, המחיר, $99 לפני הנחות, נראה לי מוגזם עבור פיצ’ר שווה אחד.

למה אני אומרת את זה?

SEO מורכב משלושה פרמטרים: תוכן, קישורים ועבודות אופטימיזציה בתוך האתר (נקרא גם on site, או “אופטימיזציה און סייט”). תוספי SEO עוזרים לבעלי אתרים ולמקדמים לבצע אופטימיזציה און-סייט.

בוויקס יש מערכת SEO מובנית שעושה את העבודה און-סייט, בוורדפרס צריך להתקין תוסף כזה במיוחד. אם אתם רוצים, יש פה רשימת תוספי וורדפרס מומלצים.

Yoast הוא תוסף ה-SEO הכי פופולרי בעולם. הוא מפורסם בציון שהוא נותן לקריאות ול-SEO, ואחד המאמרים הטובים שכתבתי באתר היא עליו ועל האור הירוק ביוסט. ספוילר: אתם לא צריכים להשתדל שהאור יהיה ירוק. זאת הגזמה פראית.

בוורדפרס להרבה תוספים יש את הגרסה החינמית וגרסת הפרימיום, ומדובר בשני תוספים שונים. הגרסה החינמית נותנת סך איכותי אבל מוגבל של אפשרויות וגרסת הפרימיום פותחת פתח לאפשרויות נוספות ומתקדמות יותר. למשל כדי לעבוד עם אלמנטור פרו, צריך להתקין גם אלמנטור.

מה נותן יוסט החינמי

הגרסה החינמית של יוסט נותנת המון אפשרויות נוחות מאוד:

  • הגדרת מטא טייטל
  • הגדרת מטא דסקריפשן
  • חיבור נוח ומהיר לגוגל סרצ’ קונסול (אפשר גם בלי יוסט, אבל זה פיצ’ר חמוד)
  • חסימת סריקה מדברים כמו קטגוריות ותגיות
  • הגדרת מטאות בבת אחת לכל עמודי קטגוריות, תגיות ומוצרים
  • יצירת מפת אתר
  • ביטוי מפתח למיקוד (פעם זה היה רלוונטי, היום זה גלגלי עזר נחמדים למקדמים מתחילים ולבעלי אתר מתחילים)

דעתי על תוסף יוסט החינמי

בשתי מילים: אני ממליצה. יצא לי לעבוד עם כמה תוספי SEO, ויוסט החינמי נותן אפשרויות און-סייט טובות מאוד.

הממשק שלו נוח מאוד ולא מבהיל אנשים פחות טכנולוגיים (בטח ביחס למתחרים). התרגום של רוב הדברים לעברית הופכים אותו לעוד יותר ידידותי.

בנוסף, כל הדברים שאפשר להגדיר דרכו הם חיוניים מאוד ואי אפשר להגדיר בלי תוסף SEO (אלא אם בא לכם להתעסק עם קוד).

החיסרון הגדול שלו הוא שהוא נותן קו בצבעים אדום-כתום-ירוק (בהתאם לאורך), במקום לספור תווים. אורך מטא דסקריפשן צריך להיות 150-160 תוים, שזה קצת יותר ארוך מהקו הירוק של יוסט. אורך מטא טייטל הוא 50-60 תוים.

הייתי מעדיפה שיספרו לי תוים וישנו את צבע מספר התווים, במקום הפס הצבעוני המעצבן הזה. ובכל זאת, יוסט הוא כנראה תוסף ה-SEO החינמי הכי נוח.

יוסט פרימיום

ליוסט יש גם תוסף פרימיום. אפשר לקרוא מה Yoast כותבים על התוסף שלהם פה.

למעשה יש לחבר’ה מיוסט יותר מתוסף פרימיום אחד. יש להם תוספי פרימיום שמתאימים לסוגי אתרים שונים. יש תוסף לאתרי חנות (יוסט לווקומרס), תוסף לאתרי חדשות, לוידאו, לעסקים מקומיים ותוסף הפרימיום הכללי.

עלויות

מחירי התוספים נעים מ-$79 לתוסף ועד $229 לחבילה של כל התוספים ביחד. התוסף עליו אני מדברת, Yoast Premium, עולה $99. עם זאת אני בטוחה שבבלק פריידי ובסייבר מאנדיי יש מבצעים. אני גם בטוחה שאפשר לחפש בגוגל קופונים לתוספים האלה.

סוד שמור של אנשי דיגיטל הוא שיש אתרים שמוכרים רשיונות לתוספים סביב 5 דולר. אפשר למצוא אותם באתרים יעודיים כמו worldpressit וגם כשמחפשים שמות של תוספים באתרים כמו איביי ואמזון. אם אתם עושים את זה – על אחריותכם.

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

תחילת העבודה עם יוסט פרימיום

אחרי קניית התוסף, התקנה שלו וחיבור לרשיון, בסרגל הצד באתר שלכםף מופיע לכם אייקון של יוסט (ליד גלגל השיניים של העריכה).

לחיצה עליו תפתח לכם עולם חדש של אפשרויות.

כדאי לפני הפעם הראשונה שעובדים עם התוסף, לתת לו לסרוק את האתר.

זמן נדרש: 5 דקות.

תחילת עבודה עם יוסט פרימיום

  1. בתפריט בצד שמאל היכנסו ל-SEO

  2. לחצו על “כלים”

  3. לחצו על “התחילו אופטימיזציית נתוני SEO”

  4. תנו לתוסף לרוץ כמה דקות על כל הנתונים באתר שלכם

    ניתוח תוכן יוסט פרימיום

  5. כשזה מסתיים, אתם יכולים לקבל הצעות לקישורים פנימיים

    על הצעות לקישורים פנימיים נרחיב בעוד כמה פסקאות.

פיצ’רים של יוסט פרימיום

עם התוסף מגיעות הטבות כמו:

הפניות 301 אוטומטיות

הפניות 301 הן ה”עקוב אחרי” של האינטרנט. משתמשים בו בכל פעם שמעבירים את העמוד כתובת, ואז במקום להגיע לכתובת הישנה (והלא קיימת), מגיעים לכתובת החדשה של העמוד.

אני עושה את זה למשל כשאני מוחקת עמודים מיותרים באתרים, או מאחדת תוכן של שני עמודים כדי ליצור מאמר ארוך ורלוונטי יותר. במצב הזה אני עושה הפניית 301 מהעמוד שמחקתי – לכתובת החדשה.

יש תוספים חינמיים מעולים לזה, אז זה לא באמת קריטי.

מעקב אחר עמודי 404

מעדכן אתכם כשמישהו נכנס לקישור שבור באתר. נחמד, אבל תוסף 301 סטנדרטי עושה דברים כאלה.

איתור עמודים יתומים

עמודים יתומים הם עמודים שאין גישה אליהם מאף עמוד. לפעמים משתמשים בזה כעמודים שאין קישור אליהם מאף פוסט.

היום אלא אם זה אתר יוצא דופן (שלא נבנה במערכת כמו וורדפרס או וויקס), לעמודים תהיה גישה מעמוד ארכיון הקטגוריה. כלומר: לא יהיו עמודים יתומים.

במידת הצורך, אפשר לאתר עמודים יתומים עם Screaming Frog.

עם זאת, עמודים שאין אליהם קישורים מפוסטים אחרים זה באמת לא להיט. קישורים פנימיים באתר עוזרים מאוד בדירוג העמודים באתר שלכם. לא פעם הם אנדר-רייטד, וחבל. זה טריק סודי מצוין.

במקרה של יוסט פרימיום, הוא מאתר פוסטים שאין אליהם קישורים מפוסטים אחרים. זה פיצ’ר די נחמד.

ביטויי מפתח קשורים

פעם ביטוי מפתח למיקוד (Meta Keyphrase) היה חלק מקידום האתר. היום זה כבר לא המצב, וביטוי מפתח למיקוד לא אומר כלום.

לפעמים אני משתמשת בביטוי מפתח למיקוד כדי לראות אם העמוד מאופטם מספיק לביטוי מפתח ספציפי, אבל זהו. אגב, חשוב לציין שגוגל יעלה את העמודים בתוצאות החיפוש באיזה ביטוי שנראה לו. לביטוי המפתח למיקוד לא יהיה שום קשר לזה.

לדוגמה: למאמר עם הכי הרבה ביטויים שמפנים אליו באתר שלי יש 172 ביטויי חיפוש שונים בגוגל שמפנים אליו! שתבינו כמה ביטוי מפתח למיקוד לא אומר כלום.

בגרסת הפרימיום של יוסט, אפשר לקבל ביטויי מפתח קשורים ולמקד גם בהם את החיפוש. עם זאת, הכלי שנותן את ביטויי המפתח הקשורים, SEMRUSH, לא עושה עבודה מדהימה בעברית.

בדוגמה הזאת למשל חיפשתי יוסט פרימיום ובדקתי ביטויי מפתח קשורים. אני יודעת בוודאות שיש חיפושים קשורים, כי אני רואה נתונים מהקונסול שלי על המאמר האחר שכתבתי באתר על יוסט. למרות זאת, אפשר לראות שהוא מציג רק שניים וגם להם הוא נותן ממש ממש מעט תוצאות. בביטויים אחרים אחרים הוא לא הציג תוצאות בכלל. שחיפשתי יעני – אין לו מושג אם מחפשים את זה וכמה.

ביטוי מפתח לקידום יוסט

תובנות (אופטימיזציה לתוכן)

כמו שכתבתי בפוסט האחר שלי על יוסט, יוסט יודעים לעבוד עם שפות אירופאיות, עברית היא שפה קטנה ושולית עם קהל קטן. לכן אל תסמכו על האור ניתוח הקריאות שלהם (וגם ניתוח ה-SEO הוא המלצה).

עם זאת, אני מופתעת לטובה מאופטימיזציית התוכן של גרסת הפרו. כשמנתחים את התוכן, אפשר לקבל רשימה של המילים שמופיעות הכי הרבה וכמה פעמים הן מופיעות. לצד זה כתובה הערה: “המילים הבאות מופיעות הכי הרבה בתוכן. הן נותנות אינדיקציה במה התוכן מתמקד. אם המילים שונות מאוד מהנושא, אולי כדאי לכתוב תוכן בהתאם.”

הצצה במילים שכתבנו (בניפוי דברים כמו “אני” ו”הוא” שמופיעות 7 פעמים כל אחד) יכולה לעזור לנו להבין על מה בעצם כתבנו כאן ובאילו מילים השתמשנו.

מאחר שגוגל עובד גם על סמנטיקה אבל גם על מילים מדוייקות – זה יכול לתת לנו מושג כללי על מה נדורג.

יותר מזה, אנחנו יכולים להבין האם יש ביטוי שהגזמנו בו, האם חסרה לנו וריאציה על הביטוי, האם על נושא שנראה לנו שחפרנו – אנחנו בכלל לא מדברים ועוד. אפשר לגלות שאני, למשל, משתמשת יותר מדי זמן במילה “אפשר”.

יוסט פרימיום תובנות

גישה לאקדמיית יוסט

אקדמיית יוסט (Yoast Academy) היא קורס ה-SEO הדיגיטלי של יוסט. ניסיתי את הגרסה החינמית של האקדמיה. זה כולל סרטונים והמון חומרי קריאה באנגלית.

לישראלים לא תמיד נוח עם אנגלית, וגם אלו ששומעים אנגלית בלי בעיות – לא בהכרח יקראו אנגלית בקלות (ולהיפך). יש מספיק חומר מצוין בעברית ללימוד SEO, בחינם ובתשלום.

המלצות לקישורים פנימיים

מכל הפיצ’רים שדיברתי עליהם למעלה – זה הפיצ’ר השווה באמת. קישורים פנימיים מאפשרים להשאיר את האנשים יותר זמן באתר, וגם לקדם עמודים נוספים. מדובר בקישורים לכל דבר, וקישורים הם אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים.

התוסף לא מציע באילו מילים לקשר את זה. זה יכול להיות יתרון, למשל אם אתם נוהגים להוסיף “לקריאה נוספת” בתחתית הפוסט. זה יכול להיות חיסרון אם אתם דוגלים בקישורים פנימיים.

יש תוספים שממליצים על קישורים פנימיים, המוכר ביניהם הוא Link Whisper (גם הוא בתשלום). התוסף קצת גמלוני ולא אידאלי, אבל הוא לא רע.

האם זה שווה את זה?

הפיצ’רים של יוסט פרימיום חוסכים התעסקות. כל אחד מהם אפשר להביא ממקום אחר (תוספים אחרים או כלים אחרים) אבל זה שיוסט פרימיום מספק מעטפת All in one חוסך זמן עבודה יקר.

האפשרויות לנתח את הטקסט, את זמן הקריאה ואת כמות המילים בטקסט – הן אפשרויות לא רעה בכלל לאנשים שרוצים ללמוד לבצע אופטימיזציות בטקסט. גם המלצות הקישורים הן פיצ’ר שווה.

למרות זאת, ניתוח המילים הטקסט הנפוצות הוא גלגלי עזר שלטעמי הוא חשוב לכותבים מתחילים, אבל זה קטע שקולטים מהר.

הפניות 301 אפשר להביא מתוסף אחר, ותזכורות לקישורים אפשר להביא מתוספים אחרים. בתקווה שבקרוב אכתוב פה סקירה על התוסף Link Whisper. הוא גם עולה פחות.

הקישורים הפנימיים הוא הפיצ’ר היחיד שלטעמי כדאי לשלם עליו. אבל המחיר, 99$ לרשיון לאתר אחד לשנה אחת, הוא אמנם מחיר הגיוני בעולם תוספי הפרימיום, אבל לא מחיר שאני חושבת שכדאי לשלם כשרוב ההטבות לא מספיק רלוונטיות לקהל דובר עברית.

מצבים שהייתי שוקלת לרכוש את הגרסה בתשלום: אם אין לכם כלים אחרים כמו Screaming Frog ואין לכם כוח להתעסק עם תוסף 301; אם אתם רוצים לנתח את המילים הנפוצות במאמרים שלכם כי אתם עוד לא בטוחים שאתם יכולים לכתוב תוכן בלי גלגלי עזר. אם אם $99 לשנה זה בקטנה עבורכם.

במצבים אחרים, לטעמי אפשר להסתפק בתוסף יוסט החינמי.

דברים שכדאי לדעת על SEO, תוכן ואתרים

רוצה להתקדם בגוגל?

לקבלת הצעה לקידום האתר שלך או כדי לשמור מה תוכל/י לעשות כדי לקדם את האתר בעצמך.

חצי שעה חינם – עלי.

אפשר לדבר גם פה

עצמאים חדשים?

המאמר עוזר לכם?

להורדת הצ’קליסט דברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים על האתר שלכם. 18 נקודות שיעזרו לכם להביא יותר טראפיק, לידים והמרות מהאתר ולהגיע לקהלים חדשים וממוקדים. צ’קליסט פרקטי ויעיל ממש כמו המאמר הזה.

ליאור שפירא בלוג

קורס ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; הדרכים החוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד